- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: PEKAP w 22 Sierpnia 2004, 20:54:13
-
Zrobilem scenerie w gmaxie obtaczm wszystko linia zaznaczam linia doliny i grzbiety potem daje select all. Nastepnie odznaczam tory na mostach itp. Daje Delanuay mesh i nic zadnych trojkatow ani wpisow w MAXScript Listnerze. Gdy sprobowalem sposobu opisanego nizej w pomocy jak robic scenerie to niby wszyskto dobrze sie eksportuje do listnera potem z listnera kopiuje do pliku scn. dodaje swiatlo i tabor i pod koniec ladowania wyskakuje mi [jakas lokomotywa] at NULL track. Potem blad i sie wylacza. Co mam zrobic zeby zagrac we swoja scenerie?
-
Bo dodałeś tabor na nieistniejący tor. Najpierw musisz nadać nazwę jakiemuś torowi,a dopiero później wstawiasz tam loka czy skład. Jeśli jednak nazwałeś tor to oznacza to że dałeś zadługi skład i nie mieści się na tym torze (który kończy się pod taborem). Nawet sama lokomotywa na swoim torze początkowym wysypie NULL TRACK jeśli jeden z końców tego toru będzie KOŃCEM TORÓW (należy wstawić po obu stronach chodziaż 10m toru)
-
Wielkie dzieki
-
Nic nie pomoglo dalej wyskakuje [jakas lokomotywa] at NULL track. Drugie pytanko gdybym chcial zrobic sobie kabine robie np. nastawnik i kilka innych przelacznikow i nastawnik nazywam np. "nast" zeby kabina dzialala w grze w pliku MMD musze tak napisac: mainctrl: nast rot 0.05 0.0 0.15 // parametry dla nastawnikow? Te cyfry po nast rot to polozenie i obrot o kąt jakis tam? Dobrze mysle?
-
Właśnie, dlaczego na stronie głównej do dziś niema wytycznych dla twórców kabin? Z czego mamy się uczyć?
-
Witam! Nie chcę zaczynać nowego tematu a mam mały problem przy tworzeniu trasy. Jak przebrnąć przez temat układu dwutorowego w zakrętach? Tzn tak by odległość między tymi torowiskami była ciągle stała? Może ktoś ma jakąś gotową recepte na to? Eksperymentowanie już mnie męczy. Z góry dzięki
-
Ilustrowana instrukcja tworzenia ładnych łuków na liniach dwutorowych
Przyjmijmy że odległość od środków torów wynosi x. Ja stosuje x=4.302m (dlaczego? dowiesz się z tąd (http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?p=16279) (szukaj na dole tematu)).
rys1.
___
x{___
Tam gdzie ma się zaczynać łuk ciągniesz jeden tor.
rys2.
____
_______
Następnie doklejasz do niego kawałek toru o długości x i obracasz go o 90 stopni (wokół osi z) w kierunku drugiego toru.
rys3.
___
______|
Do niego doklejasz jeszcze jeden i obracasz go o 90 stopni w drugą stronę.
rys4.
___ _
______|
Teraz usuwasz odcinek poprzeczny i łączysz flexem pozostały odcinek (po prawej) z krótszym torem. Można już usunąć pomocniczy odcinek. Tym sposobem masz dwa idealnie równe tory.
rys5.
______
______
Teraz doklejasz do nich dwa łuki, tak żeby zewnętrzny miał promień większy od wewnętrznego o x. Kąt obu łuków musi być oczywiście taki sam (nie długość!).
Gotowe.
PS. Masz schemat torów stacji Bielsko Biała Gł.?
-
Dzięki serdeczne! już myślałem że będe musiał zostać na układzie jednotorowym lub zwężać do 1 na zakrętach. Zaraz biore się do roboty.
Niestety nie mam, nie posiadam cyfrówki żeby porobić do tego zdjęcia,ale pamiętam ze na jakiejś stronie były zdjęcia robione z kładki,na jedna i drugą strone. Jak sobie przypomne co to za strona to wrzuce link
-
Jeśli chodzi o www.kolej.of.pl to nie musisz mi podawać. Są tam właśnie takie zdjęcia, sam je robiłem:) Ale jednak są one co najmniej niewystarczające aby na ich podstawie narysować plan torów. Jak się tam kiedyś przejadę to sprubuje dokładniej obfocić tą stację.
-
nie o tą mi chodziło. To chyba była ep09.kolej.szczecin na krasuli ale widze że coś się tam zmieniło. To jest ktoś z BB bo na poprzedniej stronie zachwalał ep09 z Ondraszka że to jedyna taka która zagląda "do nas" do bb. Pamiętam że były tam zdjęcia robione z kładki i kilka z bocznicy (np elektrownia rezerwowa). Reszte można sobie zrobić z Wałowej i z Kwiatkowskiego i to już chyba cała stacja. Kiedyś miałem takie plany w ręku, mając praktyke zawodową na warsztacie elektr ale teraz już nikt znajomy tam nie pracuje
-
Witam wszystkich!
Czy ktoś może wie jak zapisać poniższy plik tak aby tekstura trawy znalazła się po przeciwnej stronie niż obecnie?
node -1 0 noneLL triangles material ambient: 100.0 100.0 100.0 diffuse: 200.0 200.0 200.0 specular: 100.0 100.0 100.0 endmaterial GrassGreen1.tga
-4905.61 -12.4 -3267.20 -0.0234223 0.998017 0.0584321 5834.61 6182.76 end
-4514.34 80.0 -3011.4 -0.0493998 0.996053 0.0737369 5955.56 5906.04 end
-4462.51 -12.4 -2192.84 -0.022187 0.998169 0.0562636 5931.42 6157.26
endtri
[/i][/b]