- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 24 Czerwca 2011, 13:16:30
-
Chciał bym się dowiedzieć, czy wagony typu SN61 były wyposażone w czuwaki. Otóż znalazłem schemat dwóch wersji kabin (od numerów 1 - 130 i od 130 w zwyż), gdzie na schemacie drugiej wersji kabiny zaznaczono "Lampka CZUWAK". Schemat poniżej. Czy obecnie Claytony posiadają jakieś zabezpieczenia? Czy dawniej jeździły na czuwakach pasywnych?
Przenoszę wątek do bardziej odpowiedniego działu.
/ Żuk
-
Zajrzyj sobie na stronę 265.
Jeśli posiadasz tą książkę, co ja, czyli: Wagony Spalinowe serii SN61, autorstwa R.Krause i R.Meissner (1977).
Jak coś to pisz na gg to wyślę ci skan.
-
A inni, których może to zainteresować w przyszłości, tez mają pisać do Ciebie na GG? Masz wiedzę - podziel się nią tutaj.
-
A inni, których może to zainteresować w przyszłości, tez mają pisać do Ciebie na GG? Masz wiedzę - podziel się nią tutaj.
Wiedzy w głowie to ja może nie posiadam, ale rzeczoną książkę posiadam więc pozwolę sobie zacytować fragmencik:
" Urządzenia oraz obwody czuwaka i SHP
Są one przeznaczone dla zabezpieczenia wagonów i całego składu pociągu przed skutkami zaśnięcia lub zasłabnięcia maszynistów podczas jazdy, w czasie pełnienia obowiązków służbowych.
W wagonach spalinowych SN61 jest stosowanych kilka typów urządzeń czuwakowych. I tak: wagony o numerach 1-130 zostały wyposażone początkowo w urządzenia czuwaka biernego, później zaś w urządzenia czuwaka aktywnego, wagony o numerach 131-150 - w urządzenia czuwaka biernego, a wagony o numerach od 151 - w urządzenia czuwaka aktywnego "odwróconego". Oprócz tego w niektórych wagonach zainstalowano urządzenia SHP typu punktowego. Urządzeniami SHP zostaną najprawdopodobniej zastąpione w najbliższym czasie wszystkie urządzenia czuwakowe wagonów."
Dalej są kolejno opisane:
- Urządzenie czuwaka aktywnego typu AR-726
- Urządzenie czuwaka biernego
- Czuwak typu Intendon.
Gdyby kogoś to interesowało to mogę ewentualnie później przepisać odpowiedni fragment :) Ze swojej strony dodam, że w szczecińskim Ganzu 183 odkąd mam z nim styczność, czyli około 2001 roku żaden czuwak ani SHP nie działało :) Nie wiem jak w tym egzemplarzu z Chabówki.