- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: Krystek w 21 Czerwca 2011, 14:17:11
-
Witam mam pytanie czy da się zmienic torowisko w Całkowie na odcinku Wiliś Jarkawki z krzywych na proste.
Jeśli tak to gdzie i jak z góry dziękuje.
-
Da się. Trzeba tylko rozumieć wpisy, które definiują tory. Można to zrobić w notatniku. Odsyłam do scenery.doc.
-
To musiał byś otworzyć plik scenerii np. w 3DS MAX-ie i skasować łuki i wstawić własne tory, ale będziesz do tego potrzebował skrypty, które są do pobrania z forum. Zaraz wstawię link.
-
Jak mniemam chodziło o te tory w złym stanie na których jest ograniczenie i rzuca taborem.
-
Witam w takim razie gdzie i na co należy zmienic wpisy w notatniku.
Jeśli można jakiś przykład z góry dziękuje.
-
W pliku %MaSzynaRoot%/scenery/slimson/benek.scm poszukaj wpisów torów np.
node 1000 0 none03 track normal 10.0 1.43 0.5 5 18 129 flat vis
rail_screw_unused1.dds 4 none 0.2 0.5 1.1
4332.57 5.19994 9311.47 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
4321.28 5.19994 9298.01 0.0 //point 2
0
velocity 0
endtrack
I parametr velocity odpowiada za ograniczenie na torach. Teraz poszukaj wpisów typu: Velocity = 1.0 i zmień je na np. velocity = 0 bądź velocity = 70.
Jeżeli się mylę, poprawcie mnie, aczkolwiek powinno to zadziałać.
-
Zmiana velocity nie pomoże. Jest co najmniej 5 metod zlokalizowania tych torów oraz ze 4 sposoby ich modyfikacji.
-
Trzeba by usunąć wpisy, które tworzą owe odcinki (wcześniej je zlokalizować). Wpis taki znajduje się w poście adzika. Następnie należałoby pozostałe odcinki połączyć jednym i już. Czyli zdefiniować jeden taki długi odcinek torów.
-
Ja jedynie drogą sprostowania poprzedniego postu pragnę nadmienić, że owa podana przeze mnie wartości velocity odnosi się do prędkości składu prowadzonego przez AI, a nie jak wcześniej myślałem do każdego prowadzonego pociągu.