- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Trasy => Wątek zaczęty przez: Krystek w 21 Czerwca 2011, 14:17:11

Tytuł: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: Krystek w 21 Czerwca 2011, 14:17:11
Witam mam pytanie czy da się zmienic torowisko w Całkowie na odcinku Wiliś Jarkawki z krzywych na proste.
 Jeśli tak to gdzie i jak z góry dziękuje.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: Benek w 21 Czerwca 2011, 14:20:54
Da się. Trzeba tylko rozumieć wpisy, które definiują tory. Można to zrobić w notatniku. Odsyłam do scenery.doc.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: Tyrystor w 21 Czerwca 2011, 14:21:02
To musiał byś otworzyć plik scenerii np. w 3DS MAX-ie i skasować łuki i wstawić własne tory, ale będziesz do tego potrzebował skrypty, które są do pobrania z forum. Zaraz wstawię link.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: szogun w 21 Czerwca 2011, 14:44:31
Jak mniemam chodziło o te tory w złym stanie na których jest ograniczenie i rzuca taborem.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: Krystek w 22 Czerwca 2011, 10:06:31
Witam  w takim razie gdzie i na co należy zmienic wpisy w notatniku.
Jeśli można jakiś przykład z góry dziękuje.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: adzik w 22 Czerwca 2011, 16:25:57
W pliku %MaSzynaRoot%/scenery/slimson/benek.scm poszukaj wpisów torów np.
node 1000 0 none03 track normal 10.0 1.43 0.5 5 18 129 flat vis
 rail_screw_unused1.dds 4 none 0.2 0.5 1.1
4332.57 5.19994 9311.47  0.0  //point 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 1
0.0 0.0 0.0  //control vector 2
4321.28 5.19994 9298.01  0.0  //point 2
0
velocity 0
endtrack

I parametr velocity odpowiada za ograniczenie na torach. Teraz poszukaj wpisów typu: Velocity = 1.0 i zmień je na np. velocity = 0 bądź velocity = 70.

Jeżeli się mylę, poprawcie mnie, aczkolwiek powinno to zadziałać.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Czerwca 2011, 16:36:14
Zmiana velocity nie pomoże. Jest co najmniej 5 metod zlokalizowania tych torów oraz ze 4 sposoby ich modyfikacji.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: Benek w 22 Czerwca 2011, 17:20:15
Trzeba by usunąć wpisy, które tworzą owe odcinki (wcześniej je zlokalizować). Wpis taki znajduje się w poście adzika. Następnie należałoby pozostałe odcinki połączyć jednym i już. Czyli zdefiniować jeden taki długi odcinek torów.
Tytuł: Odp: Krzywe tory
Wiadomość wysłana przez: adzik w 23 Czerwca 2011, 18:20:22
Ja jedynie drogą sprostowania poprzedniego postu pragnę nadmienić, że owa podana przeze mnie wartości velocity odnosi się do prędkości składu prowadzonego przez AI, a nie jak wcześniej myślałem do każdego prowadzonego pociągu.