- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: pasjonat_andy w 13 Czerwca 2011, 12:38:22
-
Na pulpicie po stronie pomocnika znajduje się gniazdo opisane "wyłącznik rozrządu". Proszę o informację czy jest to rodzaj stacyjki (tak jak w samochodzie) i każda lokomotywa ma inny klucz do tego wyłącznika ? I czy jest to wyłącznik zasilania rozrządu czy zawór powietrza ? I pytanie drugie. Po stronie maszynisty na pulpicie jest okrągła klapka opisana " MIN – MAX". Co się pod nią kryje ? Jeżeli moje pytania trafiły do niewłaściwego działu to uprzejmie proszę moderatora o przerzucenie ich do właściwego, chociaż ten wydawał mi się stosowny.
-
Proszę o informację czy jest to rodzaj stacyjki (tak jak w samochodzie) i każda lokomotywa ma inny klucz do tego wyłącznika ?
Jest to rodzaj stacyjki, klucz jest zawsze taki sam.
I czy jest to wyłącznik zasilania rozrządu czy zawór powietrza ?
Wyłącznik rozrządu jest takim jakby 'aktywatorem kabiny'. Przez niego podawane jest zasilanie na obwody sterowania danej kabiny. W niektórych lokomotywach jest w formie przełącznika pakietowego, w innych po staremu, a w innych zmostkowany i nie trzeba go w ogóle ruszać.
I pytanie drugie. Po stronie maszynisty na pulpicie jest okrągła klapka opisana " MIN – MAX". Co się pod nią kryje ?
Pozostałość po samoczynnym rozruchu – pokrętło służyło do ustawienia prądu rozruchu.
-
Serdeczne dzięki za odpowiedź. Wątek do zamknięcia.
-
W niektórych lokomotywach jest w formie przełącznika pakietowego, w innych po staremu, a w innych zmostkowany i nie trzeba go w ogóle ruszać.
Czy to znaczy, że w obu kabinach na raz jest załączony rozrząd?
-
Czy to znaczy, że w obu kabinach na raz jest załączony rozrząd?
Tak.
-
Pozostałość po samoczynnym rozruchu – pokrętło służyło do ustawienia prądu rozruchu.
Czy to było coś ala autopilot przy rozruchu?
-
To jest takie coś jak mamy w kiblu czyli mogłeś dać nastawnik od razu na full a automat wykonał rozruch w granicach prądu ustawionego tym pokrętłem MIN-MAX
-
Dlaczego obecnie się tego nie używa?
-
Nastawa PRS, jeżeli to o to chodzi, nie jest stosowana, bo rozruch trwałby zbyt długo przy dłuższych składach.
-
Ten PSR był tylko w 4E to chyba jeszcze pozostałość po angielskim pierwowzorze tam był inny nastawnik i inny sposób sterowania. Prawdopodobnie układ ten był bardzo zawodny dlatego nowsze 303E wychodziły już bez tego ustrojstwa.
-
Nastawa PRS, jeżeli to o to chodzi, nie jest stosowana, bo rozruch trwałby zbyt długo przy dłuższych składach.
Dlaczego?
-
Nie że długo trwał rozruch. Z mojej pamięci i wiedzy wynika, że system ten na 4E dosyć często był awaryjny, dla tego z niego zrezygnowano.
-
Ręcznego ustalenia wzbudzenia używa się jeszcze na manewrówkach np. przy przejeździe przez wagę (v 3 km/h).
-
Ręcznego ustalenia wzbudzenia używa się jeszcze na manewrówkach np. przy przejeździe przez wagę (v 3 km/h).
W Iławie, w sekcji PR Olsztyn - PRST Iława się używa tego ciągle na SM42 która jest na stanie w PR Olsztyn i prowadzi manewry (vmax na terenie torów postojowych i lokomotywowni - 5km/h).
-
Panowie, postawione pytanie, to dlaczego nie używa się PSR w EU07, a nie gdzie się go używa.
-
PSR po prostu był niepraktyczny, przykład - lokomotywa wpadła w poślizg a on dalej dawał.
-
Również jeden z powodów jego wycofania z tej serii lokomotyw.