- Symulator MaSzyna -
		Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Charlie89 w 10 Czerwca 2011, 18:35:40
		
			
			- 
				Fajnie by było ale pomarzyć zawsze można :)
 
 http://www.krakow.naszemiasto.pl/artykul/946725,amerykanie-chca-wybudowac-szybka-napowietrzna-kolej,id,t.html?kategoria=663#5eb5816409947999,1,3,60
 
 Amerykanie chcą wybudować szybką napowietrzną kolej Zakopane-Kraków
 
 Do władz Zakopanego zgłosili się przedstawiciele amerykańskiej firmy EagleRail, która buduje napowietrzne kolejki na całym świecie, zamierza zainwestować 2 miliardy dolarów na Podhalu. Michael Meissner, właściciel spółki planuje wybudować system kolejek napowietrznych, które połączyłyby stolicę Tatr z Krakowem w... pół godziny[...]
 
- 
				Tak... Pierwsze były projekty "obwodnic" Chabówki i Suchej, potem pojawiła się wizja poprowadzenia kolei przez Piekiełko. Następnie Skośnoocy zaproponowali tunel łączący Kraków z Zakopanem, w którym miały kursować pociągi osiągające czas przejazdu 15min między skrajnymi stacjami. Teraz pojawił się EagleRail ze swoją, jakże to profesjonalną stroną internetową: http://www.eaglerail.us/?page_id=80,  na której prezentowany jest nowy projekt.
 
 ...a Szwagropol ma się coraz lepiej :P
- 
				Ja już nawet nie wierzę w zrobienie "obwodnicy", żeby pociągi z KG jechały do Zakopanego z pominięciem Płaszowa i zmiany czoła na tej stacji.
			
- 
				Pewien polski inżynier wykonał taki sam projekt, to nie zwrócono na niego uwagi.
 
 www.mist-er.eu
 
 Koszt polskiej konstrukcji (w cenie wliczone 200 pojazdów wartości 8mln zł na każdy kilometr):
 20 milionów/km (złotych)
 
 Koszt amerykańskiej konstrukcji (bez pojazdów, sam koszt budowy linii):
 18,75 milionów/km (dolarów)
 
 Amerykańskie 3 razy droższe, ale oczywiście Polak szans nie ma.
- 
				Czyli sprawdza się tu typowe polskie porzekadło "cudze chwalicie, swego nie znacie"