- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 09:18:57

Tytuł: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 09:18:57
Jak wiecie postanowiłem pisać scenariusze używając zdarzeń prawdopodobieństwa. Narzędzie bardzo ciekawe. Dotychczas napisałem jeden taki scenariusz, który jest na testach, ale on zawiera tylko 8 takich zdarzeń alternatywnych. W pliku html opisałem w jaki sposób jedziemy oraz że możemy mieć to lub to zdarzenie po drodze. Obecny scenariusz, który już kończę powoli, zawiera 30 zdarzeń, a jeszcze z 6 powinno dojść. Są to zdarzenia typu opóźnienie w podaniu sygnału na semaforze, wjazdy na różne sygnały czy postoje krótsze lub dłuższe, by przepuścić pociąg.

Opis wyglądałby niezgrabnie, gdyby pisać: możemy zrobić to, to, to lub to. Raczej widziałbym to w formie listy. Wjeżdżamy:


Chodzi o to, czy mam Wam przekazywać informację, w których miejscach takie zdarzenie może zajść. Ma to swoje plusy i minusy. Plusem jest to, że jadąc kolejny raz i czekając na przepuszczenie towarowego, wiecie że musicie poczekać te 4 minuty, a nie głowicie się czy coś jest nie tak, bo ostatnio mieliście przelot. Minusem jest jednak to, że pomimo zdarzeń alternatywnych znacie od A do Z scenariusz. Ja mogę to opisać bardziej ogólnie, tak by nie zdradzać pewnych niespodzianek. Od Was zależy jak będzie.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: placuch32 w 05 Czerwca 2011, 10:17:37
Zagłosowałem na nie,bo wtedy mamy większe urozmaicenie, nieprzewidywalność i mamy jakąś niespodziankę.Nie wiem czy jest taka możliwość ale z problemem żeby się nie głowić,czemu na przykład za długo stoimy,można nagrać rozmowy przez radio,gdzie dyżurny mówił by nam że np. przepuszczamy tego towarowego.Domyślam się że pewnie łatwe to nie jest i trzeba dysponować takimi nagraniami,ale na początek można by po prostu nagrać przez mikrofon żeby ktoś to mówił,później doszły by jakieś realniejsze nagrania.A takie nagrania urozmaiciły by jazdę.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 10:19:21
Akurat ten towar ma nagranie. Coś w stylu, że ciężki pociąg towarowy i że będzie miał problem z ruszeniem – tak mówi maszynista do dyżurnej. Ale w końcu rusza. Tylko żeby ludzie wsłuchiwali się w nagrania, bo czasem to im nie wychodzi.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2011, 10:21:35
Przemku, ja jestem za opcją pół na pół, czyli taki bardziej ogólny opis. Dlatego gdyż jak opiszesz to zbyt szczegółowo to po pewnym czasie się może to znudzić, a tak jak opiszesz to bardziej ogólnie, wtedy scenariusz nie jest już całkowicie znany i jazda za każdym razem wygląda inaczej :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Czerwca 2011, 10:23:22
Jak nie słuchają to mają problem. Już wystarczy tych udogodnień dla niesłuchających tego co się dzieje.
Moje zdanie jest takie – Nie, jeśli ma być to służba obfitująca w niespodzianki, tę sprawę załatwią nagrania. Nikt mechanikowi przed służbą nie mówi, że mu semafor później wyświetli sygnał.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 10:28:17
Domyślam się że pewnie łatwe to nie jest i trzeba dysponować takimi nagraniami,ale na początek można by po prostu nagrać przez mikrofon żeby ktoś to mówił,później doszły by jakieś realniejsze nagrania.A takie nagrania urozmaiciły by jazdę.
A pomożesz? Nie ma chętnych, którzy by chcieli nagrywać swój głos.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: placuch32 w 05 Czerwca 2011, 10:30:24
Chciał bym pomóc,ale obecnie nie dysponuję mikrofonem.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2011, 10:32:33
Jak nie słuchają to mają problem. Już wystarczy tych udogodnień dla głuchych albo tej cenzury.
Moje zdanie jest takie – Nie, jeśli ma być to służba obfitująca w niespodzianki, tę sprawę załatwią nagrania. Nikt mechanikowi przed służbą nie mówi, że mu semafor później wyświetli sygnał.
Patryk mam takie pytanie do ciebie. A jak to wygląda na prawdziwej służbie? Bo nie raz słyszy się w nagraniach szmer i ciężko coś tam z niego usłyszeć. A uwierz mi do głuchych nie należę :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: taper w 05 Czerwca 2011, 10:41:35
Wystarczy zorganizować jazdę na teamspeaku i to nagrać.Są też tacy co mają nagrania służb(w tym @Patrykosa z jego usypywaniem węgla). od siebie dorzucę to: http://eu07.pl/userfiles/10411/priv-Plik_audio_01.rar może ktoś do czegoś wykorzysta.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 10:44:54
Taper, a tego tematu to nie znasz: http://eu07.pl/forum/index.php/topic,16828.0.html ?
Ja też mam nagrania, kilkanaście godzin. Tylko weź to przesłuchaj i obrób :D
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 05 Czerwca 2011, 10:46:01
Wg mnie nie powinieneś podawać szczegółów, gdyż pomimo zdarzeń losowych "mechanik" będzie miał urozmaicenie :)

Czyli podajesz służba na xxxxx, jedziemy do yyyy. I bardzo krótki opis, że na stacji początkowej wyciągamy skład w perony, następnie zmiana czoła/lub nie i jazda. Oczywiście dopisujesz, że na trasie czekają niespodzianki i tyle. Dodatkowo możesz podać WOS, i czy zatrzymujemy się na każdej stacji,czy jedziemy pośpiechem, towarem i koniec.
Natomiast od "mechanika" będzie zależało, czy będzie jechac misję zgodnie z sygnalizacją, czy "poleci kiblem 150km/h w debugmode".

Jeśli mamy bawić się symulatorem właśnie powinniśmy nastawiać się na "nieznane" na szlaku, aby skupić się na tym, co zaraz może się zdarzyć, a nie siedzieć przed kompem i wiedzieć, co nasz czeka. Zawsze to przecież więcej "zabawy" dając na szlaku w nagłe, bo zmienia się sygnalizacja na sem. wjazdowym z S2 na S1 a na haslerku prędkość szlakowa np. 100. :P
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 10:49:50
Albo gdzie wygasza się sz, komunikat przez radio i następny błyska.
Dobra, to już wiem jak to rozegrać. Nie bardzo jeszcze mam pomysł jak stworzyć SRJP, ale to na testach Was poproszę, byście mi pomogli godziny zanotować. No i może ktoś byłby chętny do zrobienia WOS-u? Słupki hekto są na L053, wystarczy pospisywać km i opisać co jest przyczyną ograniczenia prędkości.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 05 Czerwca 2011, 11:07:19
Albo gdzie wygasza się sz, komunikat przez radio i następny błyska.
Niekiedy dyżurny idzie na układ z mechanikiem, że nie podaje Szeta tylko maszynista jedzie dalej, na "Sztowych" warunkach.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Czerwca 2011, 11:09:48
A pomożesz? Nie ma chętnych, którzy by chcieli nagrywać swój głos.

Sorry, jakoś na forum nie widziałem Twojej prośby w tej sprawie. Wręcz przeciwnie. Męczyłem Cię o spis dialogów, jakie mają wystąpić i są Tobie potrzebne. Do tej pory cisza w temacie.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 11:37:07
Pisałem na CTL-u. W każdym bądź razie ten scenariusz dociągnę do końca z tymi rozmowami, które mam.

Niekiedy dyżurny idzie na układ z mechanikiem, że nie podaje Szeta tylko maszynista jedzie dalej, na "Sztowych" warunkach.
Mam nagranie, gdzie po wygaszeniu dyżurna mówi, że raz jeszcze poda sz.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 05 Czerwca 2011, 12:44:42
Szczegóły alternatywne są zbędne. Tego typu zdarzenia dodają realnego klimatu i moim zdaniem powinno to być zaskoczenie, że pojawia się jakieś uszkodzenie, opóźnienie, czy rozkaz S itp. W momencie jak wiemy, gdzie coś się może zdarzyć to traci cały sens zdarzeń alternatywnych. Chyba, że mówimy tutaj o innym przebiegu misji, że możemy albo wykonać misję w sposób A albo w sposób B tzw. wybór misji na początku po załadowaniu lub np za punktem kontrolnym (shift+1; shift+2).
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Czerwca 2011, 13:07:51
Dokładnie. Jeśli już jedziemy danym wariantem, to opis powinien być jazdy bez zakłóceń. Dodatkowo samo podanie później wjazdu nie jest zakłóceniem. Wjazd na inny tor też nie. Planowo masz dojechać na czas, a to że po drodze się coś wydarzy – zdarza się :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: szogun w 05 Czerwca 2011, 13:33:29
Moim zdaniem najlepiej podać ogólne informacje, i napisać że scenariusz można przejechać na wiele sposobów dzięki zdarzeniom prawdopodobieństwa (żeby potem nie było postów typu)
Cytuj
Mam ten nowy scenariusz @Benka, i jest problem bo kumpel w Swoszowicach ruszył po 3 minutach i miał sygnał X a ja stoję i dopiero po 10 minutach wyświetla mi się zastępczy. Help!
Nie ma co podawać sposobów na przejechanie, tylko to zepsuje niespodziankę, a tak dzięki urozmaiceniom nikt nie będzie miał pretensji typu
Cytuj
Kiedy wyjdzie jakaś nowa misja? Bo przejechałem już wszystkie trasy i znam misje na pamięć :(
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Tomaszek_Łódź w 05 Czerwca 2011, 14:56:11
Ja przyłączam się do większości i jestem za tym, żeby nie zdradzać szczegółów co, gdzie i w jakim momencie nastąpi. Jeśli już ma być jakakolwiek pomoc, to taka bardziej ogólnikowa, może być zawarta w komunikatach radiowych, jak ktoś się nie wsłucha w radio to nie przejedzie scenerii. Wkońcu nagrania radiowe są od tego, żeby ich słuchać.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 05 Czerwca 2011, 15:56:17
Moim zdaniem najlepiej podać ogólne informacje, i napisać że scenariusz można przejechać na wiele sposobów dzięki zdarzeniom prawdopodobieństwa (żeby potem nie było postów typu)
Cytuj
Mam ten nowy scenariusz @Benka, i jest problem bo kumpel w Swoszowicach ruszył po 3 minutach i miał sygnał X a ja stoję i dopiero po 10 minutach wyświetla mi się zastępczy. Help!
Nie ma co podawać sposobów na przejechanie, tylko to zepsuje niespodziankę, a tak dzięki urozmaiceniom nikt nie będzie miał pretensji typu

Cytuj
Kiedy wyjdzie jakaś nowa misja? Bo przejechałem już wszystkie trasy i znam misje na pamięć :(

Jednego się właśnie w tym przypadku boję, że w dziale pomoc rozpocznie się wysyp postów: dlaczego tak a nie inaczej? i czemu stoję, albo czemu jadę? Nawet mimo tego, że się ustali jakieś zdarzenia alternatywne i wspomni o tym (doświadczenie, z życia forum).

Co do tego drugiego komentarza. Całkowicie się z tym zgadzam, bo mimo tego, że tych tras dużo nie ma, to chociaż misjami się urozmaici wszystkie symulacje.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 05 Czerwca 2011, 16:21:39
Od tego jest dział pomocy, żeby takim zagubionym duszyczkom pomóc.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 05 Czerwca 2011, 16:23:51
Ziomal rozbroiłeś mnie tym tekstem :P Fakt po to jest ten dział by pomagać, ale zauważ, że niektóre zgłaszane tam rzeczy to po prostu śmiech na sali i większość ma wspólną cechę heh. Mianowicie nie zapoznanie się się z plikiem readme html, a no ty lub ktoś inny, raczej wpływu nie ma. Więc równie podobnie może być i w tym przypadku, czyli w takim ogólnym opisie takiego scenariusza. Autor dołoży starań by ten opis był zrozumiały, a pewnie mimo to pojawią się osoby takie, które nawet nie raczą się zapoznać z treścią takiego opisu, tylko od razu zakomunikują wszem i wobec, że mają problem. Więc na to moim skromnym zdaniem raczej nie ma jakiegoś konkretnego sposobu, no chyba, że jedynie tylko taki by najlepiej w takim opisie umieścić wielkimi literami zanim zapytasz, zapoznaj się z tym opisem.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Paczkuś w 05 Czerwca 2011, 18:14:54
A ja zagłosowałem na Nie (prywatnie), ale jestem za opcją "spojler" (dla niecierpliwych).
Przykład:
Cytuj
Pociąg InterCity na trasie Grodzisk Zachodni – Włodowice Zachodnie (IC3513) i z powrotem (IC5318):
   - jazda Grodzisk Zachodni – Włodowice Zachodnie – Grabówek – Grodzisk Zachodni
   - czas trwania 1h 45'
Prowadzimy skład InterCity z Grodziska Zachodniego do Włodowic Zachodnich. Planowo nigdzie się nie zatrzymujemy . Po przyjeździe do Włodowic Zachodnich odczepiamy lokomotywę i manewrujemy do innego składu znajdującego się przy tym samym peronie. Jedziemy zgodnie z rozkładem zatrzymując się na stacji w Grabówku. Misję kończymy przy peronie w Grodzisku Zachodnim. Służba może zawierać śladowe ilości zdarzeń losowych, które, sprawiają, że misja jest różnorodna.*

...(ok. 10 linijek pustych)



UWAGA!! PONIŻEJ ZAWARTO INFORMACJE, KTÓRE DOTYCZĄ SZCZEGÓLIKÓW SCENERII. CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ


*Szczegółowy opis wariantów:

UWAGA!! PONIŻEJ ZAWARTO INFORMACJE, KTÓRE DOTYCZĄ SZCZEGÓLIKÓW SCENERII. CZYTASZ NA WŁASNĄ ODPOWIEDZIALNOŚĆ


-wodotrysk nr 1 w Grabówku możemy zostać na chwilę zablokowani przez wjeżdżający opóźniony pociąg pospieszny
-wodotrysk nr 2 bla bla bla
-wodotrysk nr 3 bla bla bla
-wodotrysk nr 4 bla bla bla
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: KormaK w 05 Czerwca 2011, 18:58:55
Pomysł Paczkusia jest dobry. Przynajmniej oszczędziłoby to postów w Pomocy Doraźnej typu "Raz podano mi S10 po 2 minutach, a raz Sz po 9 minutach, dlaczego?". Wtedy, gdyby ktoś miał jakieś wątpliwości co do przebiegu misji, mógłby ewentualnie przeczytać czy taka możliwość przejechania jej w ogóle istnieje. BTW ja zagłosowałem również na "Nie", ponieważ lubię niespodzianki. ;)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: pborowiak w 05 Czerwca 2011, 19:13:07
Przynajmniej oszczędziłoby to postów w Pomocy Doraźnej typu "Raz podano mi S10 po 2 minutach, a raz Sz po 9 minutach, dlaczego?"

O ile ktoś to przeczyta ;) Ja również głosuję na nie. W realnym świecie zasiadając za nastawnikiem, też nie wiemy co się wydarzy podczas służby.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 05 Czerwca 2011, 20:24:41
Ziomal rozbroiłeś mnie tym tekstem :P Fakt po to jest ten dział by pomagać, ale zauważ, że niektóre zgłaszane tam rzeczy to po prostu śmiech na sali i większość ma wspólną cechę heh. Mianowicie nie zapoznanie się się z plikiem readme html, a no ty lub ktoś inny, raczej wpływu nie ma. Więc równie podobnie może być i w tym przypadku, czyli w takim ogólnym opisie takiego scenariusza. Autor dołoży starań by ten opis był zrozumiały, a pewnie mimo to pojawią się osoby takie, które nawet nie raczą się zapoznać z treścią takiego opisu, tylko od razu zakomunikują wszem i wobec, że mają problem. Więc na to moim skromnym zdaniem raczej nie ma jakiegoś konkretnego sposobu, no chyba, że jedynie tylko taki by najlepiej w takim opisie umieścić wielkimi literami zanim zapytasz, zapoznaj się z tym opisem.

Właściwie to nawet przy nowym taborze, trasach, exe itd to będzie się pojawiać. Tutaj jest tylko taki problem, że w taborze, exe, teksturach nic się nie zmienia w czasie, a przy misjach alternatywnych tak. Mimo tego ja bym ryzykował, jak maszyna ma się rozwijać w takim kierunku, to tylko do przodu. Jak mamy urealnić symulator to innymi czynnikami także.
Jedyne co mi przychodzi na myśl, że przy wyborze trasy powinna być informacja jakimiś wielkimi literami o tym, że mogą znaleźć się też dodatkowe zdarzenia i tyle. To co prawdziwy mechu dostaje do ręki i na bieżąco to służbowy rozkład, WOSy i informacje z radiotelefonu (których brakuje) [już nie wspominając o innych papierkach np dziennik lokomotywy, czy wyliczenia z masy hamującej], a info zaraz semafor ulegnie uszkodzeniu, zrzucimy na tor dodatkowy bo trzeba pośpiecha puścić jest no sami wiecie, jak opowiadanie bajki dla dzieci.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Leszek w 05 Czerwca 2011, 21:29:59
jak ktoś się nie wsłucha w radio to nie przejedzie scenerii. Wkońcu nagrania radiowe są od tego, żeby ich słuchać.
Tyle, że w realnym świecie możesz powiedzieć: "Pani dyżurna, proszę powtórzyć bo nie zrozumiałem". :P
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 05 Czerwca 2011, 21:31:08
No bez przesady, co jest szumem to jest szumem i taką pełni rolę. Wszystkie rozmowy, które daję i są potrzebne, są dobrze słyszalne.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Ra w 05 Czerwca 2011, 22:57:56
Mim zdaniem tylko przy pierwszych "losowych" misjach był potrzebny dokładniejszy opis. W tej chwili już powinni się do tego użytkownicy przyzwyczaić i jedynie należy zaznaczyć, że mogą wystąpić różne warianty. Ewentualnie napisać maksymalny czas postoju. Z drugiej strony, istnieją gry, w które trzeba zagrać kilkadziesiąt razy, żeby poznać wszystkie możliwe scenariusze i zależności. Jeśli będzie taka potrzeba, szczegóły zostaną opisane z czasem na forum.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Leszek w 06 Czerwca 2011, 10:17:00
No bez przesady, co jest szumem to jest szumem i taką pełni rolę. Wszystkie rozmowy, które daję i są potrzebne, są dobrze słyszalne.
OK. Nie mam do Ciebie pretensji, chciałem jedynie zauważyć, że wprowadzanie pełnej realności, może czasami być bardzo trudne. :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Tomiexpress w 06 Czerwca 2011, 11:25:16
Głosowałem na " Nie " . W opisie trasy zaznaczyć tylko,  iż występują zdarzenia alternatywne a reszta,  jak pisali przedmówcy, nich jest niespodzianką :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: C2H6OH w 06 Czerwca 2011, 16:39:50
Głosowałem na Nie, ale mam taką propozycję (trochę podobna do tej kolegi JONIN_EZT), by w pliku INNE/sceneria/misja.html zamieszczać odnośnik do listy zdarzeń losowych, by początkujący user musiał najpierw to przeczytać (w przypadku wątpliwości), a dopiero potem ewentualne uwagi zgłaszał na forum.

[OT]zakładając, że w całej służbie (jedna misja) występuje 10 zdarzeń losowych, ile (średnio) przejazdów potrzeba, by wszstkie wyzwolić (oczywiście nie za jednym razem)?[/OT]
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 06 Czerwca 2011, 16:51:38
[OT]zakładając, że w całej służbie (jedna misja) występuje 10 zdarzeń losowych, ile (średnio) przejazdów potrzeba, by wszstkie wyzwolić (oczywiście nie za jednym razem)?[/OT]
No to nie jest takie trywialne i zależy od tego jakie są przypisane prawdopodobieństwa. Jak ja sobie jechałem moją służbę to z 10 razy ją trzeba przejechać, by zaszły wszystkie zdarzenia. Niektóre wyjazdy/wjazdy mogą odbyć się na 3 sposoby, jest jeden wyjazd na 4 możliwe sposoby, ale to są subtelne różnice.

OK. Nie mam do Ciebie pretensji...
Ja też nie mam, żeby nie było :)

Głosowałem na Nie, ale mam taką propozycję (trochę podobna do tej kolegi JONIN_EZT), by w pliku INNE/sceneria/misja.html zamieszczać odnośnik do listy zdarzeń losowych, by początkujący user musiał najpierw to przeczytać (w przypadku wątpliwości), a dopiero potem ewentualne uwagi zgłaszał na forum.
Też tak myślałem, lecz jest taka kwestia, że każdy z ciekawości to przeczyta :] i nadal nie wiem co z tym fantem zrobić.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Czerwca 2011, 17:04:56
Ankieta mówi wszystko :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: C2H6OH w 06 Czerwca 2011, 17:07:42
Też tak myślałem, lecz jest taka kwestia, że każdy z ciekawości to przeczyta :] i nadal nie wiem co z tym fantem zrobić.
To ich strata ;)
Wedlug mnie wystarczy napisac, by nie wchodzic, jesli sie nie chce poznac szczegolow sluzby i to wszystko.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Niebugoclaw w 06 Czerwca 2011, 17:12:01
Ja dla własnego "bezpieczeństwa" usunę taki plik od razu po rozpakowaniu paczki :P Żeby nie kusiło.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 07 Czerwca 2011, 09:01:09
Ja swojego zdania nie zmienię i mimo wszystko jestem za opisem ogólnym. Zmierzamy do przybliżenia w symulatorze pracy maszynisty o tym należy pamiętać. Z tego co dobrze zrozumiałem to we większej mierze taki maszynista niektóre decyzje musi podjąć sam, dlatego zdania nie zmienię i jestem pewny, że taki szczegółowy opis zepsuje w większości niespodzianki przygotowane przez Przemka i trasa szybko się co niektórym znudzi, bo przebieg zdarzeń na niej stanie się zbyt oczywisty.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Krzysiek626 w 07 Czerwca 2011, 09:32:41
Założyłeś ankietę i wywołałeś dyskusję, teraz nie wiesz jak interpretować uzyskane efekty.
Ankieta mówi wszystko :)
Skoro niektórzy chcą szczegółowego opisu, niech będzie dostępny do pobrania oddzielny plik pomocy w dziale publikacje, jako dodatek do pobrania.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 07 Czerwca 2011, 09:34:13
W takim razie się przydała ta ankieta :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: hunter w 07 Czerwca 2011, 09:37:29
Skoro niektórzy chcą szczegółowego opisu, niech będzie dostępny do pobrania oddzielny plik pomocy w dziale publikacje, jako dodatek do pobrania.
Nie zgadzam sie. Tak jak napisal Sawi:
Zmierzamy do przybliżenia w symulatorze pracy maszynisty o tym należy pamiętać.
Z tego, co zauwazylem, w opisie sluzby przewaznie dostajemy numer pociagu, jaki mamy wziac ze stacji poczatkowej i docelowej, ewentualnie jakies informacje o sytuacjach wyjatkowych (np. trwajace objazdy, przejscie w danej stacji na inny pociag, itp.)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 07 Czerwca 2011, 12:19:01
Moim zdaniem wystarczy opis służby "Startujemy z N, jedziemy przez M, O, P do Z. Tam wykonujemy manewry zgodnie z sygnałami. Służba kończy się [tu i tak – tutaj jasny opis, żeby było wiadomo, że już nie trzeba czekać]". Wszelkie informacje, że albo będzie S1 przez 10 minut albo od razu S2 są zbędne. Scenariusz ma być przetestowany, a betatesterzy mają być gwarantem, że służba z N do Z jest wykonalna. Co po drodze – nie wiadomo. Można ewentualnie podawać przybliżony czas trwania misji (zakres), żeby ktoś, kto dysponuje np. 1h na symkowanie nie wpakował się w scenariusz z 40 minutami stania pod semaforem :)
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: jochand w 07 Czerwca 2011, 12:31:12
W pelni sie zgadzam z wypowiedzia powyzej. Te dane w zupelnosci wystarcza.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Lorem w 07 Czerwca 2011, 13:29:30
Jedynie dodałbym, że postoje pod semaforami/na stacjach mogą trwać do n minut. Po to, żeby (nawet doświadczony) użytkownik nie potraktował długiego postoju jako wysypu eventów. Tyle ode mnie, w pozostałych kwestiach zgadzam się z @Quarkiem.
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: tofik w 07 Czerwca 2011, 16:55:46
Ja też w 100% zgadzam się z tym co napisał kolega Lorem. I głosowałem na "NIE".
Tytuł: Odp: Szczegółowość opisu służby
Wiadomość wysłana przez: Benek w 08 Czerwca 2011, 21:31:17
Podjąłem decyzję. Szczegółowego opisu nie będzie. Tylko ogólny. W końcu to symulator.
Należy jednak uważać, by nie zakładać tematów typu "Czemu tak długo stoję pod semaforem?" w przypadku, gdy komuś załączy się dłuższy postój, niż za pierwszym razem, gdy jechał dany scenariusz. Od tego właśnie są eventy prawdopodobieństwa. Jestem lekko zasmucony frekwencją, ale to Wasza sprawa.

Scenariusz o którym była tutaj mowa trafił na testy.

Zamykam.