- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Kalwi w 22 Maja 2011, 18:00:23
-
Właśnie zainstalowałem u siebie najnowsze EXE oznaczone numerem 162 i w pliku readme wyczytałem, iż jedną z nowości jest obsługa antialiasingu. Jednakże jak wiadomo, już od dawna była możliwość włączenia antyaliasingu w Maszynie z poziomu sterownika karty graficznej bez konieczności dłubania w pliku ini. W związku z tym moje pytanie jakie korzyści daje ustawienie tej opcji z poziomu samego programu?
-
Jeśli umiesz włączyć z poziomu karty graficznej, to tak zrób, bo na pewno będzie to wyglądało lepiej i lepiej dopasujesz do wydajności karty. Krążą opinie, że MaSzyna ma słabą grafikę. Gdy pytałem, na czym konkretnie ta słabość polega, część osób wskazała na aliasing (pikselowatość). Dlatego wbudowałem domyślnie załączany multisampling (jedna z metod antyaliasingu). Niemniej jednak w PC2010 DDS został on wyłączony.
Na chwilę obecną takiej możliwości nie ma, ale zamierzam wprowadzić multisampling do mechanizmu regulacji FPS. Po wykryciu spadku FPS poniżej wartości krytycznej wbudowany multisampling by się wyłączał. Nie wiem, czy istnieje możliwość wyłączenia antyaliasingu ustawionego z poziomu sterownika.
-
Jeśli włączysz antialiasing z poziomu karty graficznej to będziesz miał tę opcję we wszystkich programach/grach. W sterowniku można też wybrać profil karty graficznej dla konkretnego programu, profili może być więcej niż jeden. Można też w opcjach sterownika włączyć/wyłączyć antialiasing jako domyślną funkcję. Można też określić pozostawienie wyboru w opcjach wykonywanego programu, czyli poprzez plik ini.