- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Przemekm w 10 Maja 2011, 21:59:04
-
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku. Zaznaczam, że mam zainstalowanego patcha do tej lokomotywy. Nie wiem jak było przed wgraniem go.
-
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku.
Jeżeli dobrze rozumiem, jesteś w "drugiej" kabinie, ale manometry działają tylko w "pierwszej" tak?
-
Nie działają manometry od strony krótszego "dziobu".
-
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku.
Jeżeli dobrze rozumiem, jesteś w "drugiej" kabinie, ale manometry działają tylko w "pierwszej" tak?
Tak właśnie.
-
A przeszedłeś do pseudo kabiny B? Podczas testów nie stwierdziłem problemów z manometrami, w tej chwili nie mam dostępu do komputera z MaSzyną, i dzisiaj pewnie nie będę miał.
-
A kolega przechodzi do drugiej kabiny klawiszem "End" czy tylko przesuwa się strzałkami?
-
Coś się musiało skopać, (nie wiem co) testując przed uploadem patcha sprawdzałem i wszystko fungało. Trzeba zmienić parę nazw submodeli, podeślę plik jak tylko będę mógł.
-
Przy przechodzeniu klawiszem End.
-
@macius to już wiadomo. Wystarczyło to tylko sprawdzić. @szogun wyraźnie napisał, że się tym zajmie :) Więc dalsza dyskusja jest zbędna. Poprawi i wystawi poprawkę. Tyle w tym temacie.
-
Załącznik.
-
Zainstalowałem powyższy plik. Podmieniło notatnik z kabiną "B". Niestety manometry dalej na zero. Używam exe 231 lub 291. Mam wersję DDS i w teorii nie potrzeba patcha. Nie wiem jaka może być przyczyna. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to piszcie.
-
Usuń E3D z dynamic/pkp/6dg_v1.
-
Usunąłem 6dg.e3d - 1,65MB. Plik ten miałem zdublowany, znaczy były 2 takie same o tej samej nazwie i wadze, nie wiem jaka różnica jest między nimi że się nie pogryzły. Niestety problem pozostał, manometry ani drgną. Próbowałem działanie hamulca, a nawet odświeżenia przez "Sprawdź posiadany tabor". Bez efektu. W dodatku lok stracił koła, więc nie wiem, chyba go przywrócę.
-
Usuń wszystkie pliki E3D z tego katalogu.
-
Wszystkie pliki E3D, a nie tylko model pudła.
-
Dokładnie tak, bo problem dotyczy nie modelu zewnętrznego lecz kabiny.
-
Usunąłem wszystkie pliki o rozszerzeniu e3d. Teraz to się już całkiem namieszało, kabina bez koloru niezdatna do użycia. Poza tym jeden plik 6dg.e3d - 1,65MB po każdym uruchomieniu symulatora sam się odradza, pomimo że był wcześniej usunięty.
-
Znaczy biała tak? Załącz jakiegoś screena. I o to tu chodzi. Ty skasowałeś stare pliki E3D po to by dzięki temu tworzyły się nowe. To normalne przy użyciu exe wczytującego format binarny.
-
Czy przypadkiem nie trzeba w eu07.ini dodać convertmodels 1?
-
Oto obrazki, tak jak pisałem wyżej. Po remoncie stracił koła :)
-
To nie to, zapomniałem że tamten patch z załącznika ma rozszerzenia jawne .tga. Musisz otworzyć pliki modeli WordPadem, dać zamień (Ctrl+H), w pierwszym polu wpisujesz .tga a w drugie zostawiasz puste, klikasz zamień wszystko i zapisujesz zmiany. Poza tym sprawdź w Rainsted na zakładce Ustawienia czy masz ustawione Domyślne tekstury na DDS, jeśli nie to zmień to, usuń znów E3D z 6dg_v1 i odpal symka.
-
Czy przypadkiem nie trzeba w eu07.ini dodać convertmodels 1?
convertmodels 0 - wyłącza automatyczną konwersje.
convertmodels 1 - włącza konwersje bez optymalizacji.
convertmodels 2 - włącza konwersje z optymalizacją.
-
Efekt z tego wyszedł taki że się symek zawiesił przy odpalaniu. Przeinstalowałem całego loka od nowa, ale nadal jest bez kół. W dodatku przy zaznaczeniu misji wyskakuje komunikat "popraw pojazdy" i wyświetla się lista brakujących plików. W symku mam odznaczone pliki DDS i tylko takich instalek używam - znaczy wszystko pobieram w DDS. Co to są za pliki i skąd je uzupełnić? Oto screen
-
Pokaż log, a co do komunikatu nie posiadasz wagonu bdhpumn_v2. Musisz go pobrać z Publikacji.
-
A to akurat nic dziwnego. W misji użyłem wagony, których nie było w PC2010. W info.txt masz listę dodatków, które musisz pobrać z Publikacji. Z resztą nie tylko w mojej misji tak jest.
-
No właśnie... ja to wszystko miałem wcześniej i się gdzieś podziało. Zaraz pobiorę jeszcze raz... Dzięki za radę. Czy to chodzi o te niebieskie SISy? Przeinstalowałem, sprawdziłem posiadane pojazdy i dalej krzyczy to samo.
-
Chodzi o wagony pociągu InterRegio. Tylko to dziwne, bo one były chyba w paczce. Na pewno były.
-
A mógłbyś mi dać linka do nich jak pamiętasz gdzie są? spróbuje przeinstalować, a jak nie wyjdzie to pobiorę całą misję jeszcze raz. Bo i tak loka mam bez kółek.
-
@selsyn pobierasz brakujące dodatki z Publikacji do czasu aż przestanie się pojawiać komunikat proste.
-
Tylko o ile mnie pamięć nie myli, te wagony były w PC.
-
No teraz to już wogóle nie wiem o co w tym chodzi. Mam te wagony, odnalazłem je w dziale posiadanych pojazdów, a symulator twierdzi że ich nie ma. (to niebieskożłóte piętrusy) Przeinstalowałem misję, bez efektu.
-
Jesteś pewien, że pobrałeś wszystkie wymagane dodatki?
-
No jest właśnie taki problem że klikam pobierz brakujące pliki z serwera i nic się nie pobiera. Wpisałem w wyszukiwarkę nazwę wagonu żeby go pobrać całego od nowa i przeinstalować i nic się nie wyszukało o tej nazwie.
-
Pisałem skąd masz pobierać dodatki. Powtórzę z działu Publikacje.
-
Dzięki za podpowiedź i wyrozumiałość, gubię się jeszcze w tym wszystkim jak to "nowy". Wagon pobrałem, przeinstalowałem i jest już ok. Co do manometrów to sobie odpuszczę bo nie jestem w stanie tego zmodyfikować. Jeszcze jedna sprawa zostaje. Brak kół przy loku, nie pomogło pobranie od nowa instalki i przeinstalowanie. Symulator nie wykrywa braku plików ani żadnej niezgodności, przynajmniej nie mam takich komunikatów.
-
Spoko rozumiem. Większość z nas zaczynała pewnie podobnie. Po jakimś czasie się połapiesz co i jak zobaczysz. Kwestia czasu. Pokaż Twoje pliki 6dg.t3d, 6dg_1]kabina_a.t3d i 6dg_1]kabina_b.t3d.
-
Oto te pliki skompresowane zip7. Pierwsze dwa to e3d, binarne, jeśli będą potrzebne.
-
Dzięki zapomniałeś jeszcze o pliku 6dg.t3d.
-
Sory... już dodaję. Jako pierwszy jest 6dg.t3d jako drugi jest plik binarny co się odnawia przy każdym uruchomieniu 6dg.e3d, może też się przyda. Coś tu się poknociło podczas wysyłania. Jest 2x ten sam plik, dodaję jeszcze raz.
-
Raczej nie bardzo, bo z tego co ja widzę oba są E3D. Dodaj jako załącznik 6dg.t3d.
EDIT:
Twój plik 6dg.t3d jest w porządku, bo w maxie białych wózków brak. Zobaczę jeszcze ten z Publikacji. Się zakręciłem fest przy tym sprawdzaniu, bo przecież Twój plik to ten sam co ten z Publikacji i faktycznie wyświetlają się w maxie białe wózki.
-
Dokładnie tak jest. Sam teraz jeszcze raz sprawdziłem i mam to samo co przedtem, znaczy białe wózki. Miałem załączyć screena ale chyba już nie potrzeba.
-
Szczerze już spory czas nie testowałem wersji DDS. zaraz sam zobaczę u siebie na świeżutkiej PC 2010 DDS jak będzie. Której wersji exe przeważnie używasz?
-
Używam exe 231 bo z 291 są jakieś bliżej nieokreślone kłopoty, a mianowicie zacina się swobodne poruszanie się po scenerii.
-
W porządku ja dla pewności sprawdzę wszystkie 4 wersje czyli 162, 212, 231 i ostatnio wydaną 291.
-
@selsyn: a zarzuć log.txt, może brakuje Ci jakiejś tekstury (w 6dg wózki mapowane są z oddzielnego pliku)
-
@selsyn sprawdziłem i powiem krótko nie potwierdzam. Co do Twojej tej wcześniejszej wypowiedzi:
bo z 291 są jakieś bliżej nieokreślone kłopoty, a mianowicie zacina się swobodne poruszanie się po scenerii.
Jest na sposób. Sam kiedyś się z tym borykałem pomógł mi @surgeon. Zastosuj jego poradę http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18203.msg257401.html#msg257401 i po kłopocie :). @dejotzbych przyznam się szczerze, że nie wiedziałem, dzięki za info przyda się na przyszłość.
-
@selsyn: a zarzuć log.txt, może brakuje Ci jakiejś tekstury (w 6dg wózki mapowane są z oddzielnego pliku)
Oto log.txt jak by był potrzebny
Jest na sposób. Sam kiedyś się z tym borykałem pomógł mi @surgeon. Zastosuj jego poradę
Dzięki Sawi, zapoznam się z tym linkiem.
Coś tu jest namieszane z tym log.txt odpalę symka jeszcze raz niech zrobi nowy i podmienię, proszę o chwilkę cierpliwości.
-
Masz zrąbany E3D/braki tekstur. Wczytuje Ci się tylko replacableskin, a do tego powinny być tabor/kolosprychy.dds, tabor/#sprzeg.dds i jeszcze coś.
-
Jeszcze raz ten log.txt
Skoro są braki to jak te pliki uzupełnić? Przeinstalowałem pliki loka pobrane ze strony i teoretycznie nie powinno niczego brakować, chyba że te pliki są do pobrania z czego innego. Jak byście mogli to napiszcie co dalej z tym począć.
-
Wywal tamte E3D. Dzięki temu stworzy nowe i wtedy sprawdź ponownie. Jak to nie pomoże załączę Tobie swoje z świeżej PC 2010 DDS :). A i taka mała porada nie musisz pakować loga. Wystarczy jak go dodasz jako załącznik.
-
Usunąłem wszystkie binarne e3d. Uruchomiłem symka i jest jak na samym początku przed modyfikacjami dotyczącymi tych nieszczęsnych manometrów, czyli są kółka. Wielkie dzięki za pomoc.
-
I o to chodzi, a jak u Ciebie jest z tymi manometrami sprawdzałeś? Powinno być też ok.
-
No niestety, manometry dalej nie działają. Zaciągnąłem hamulec do końca i jak widać nie reaguje żaden. Na samym początku próbowaliśmy tego numeru z usunięciem plików e3d, bez rezultatu. Potem zmiany we wpisach i znikły kółka. Tak że chyba narazie zostawimy to tak jak jest. Oto obrazek - pulpit "B"
Uzupełnię jeszcze wypowiedź, mianowicie usunąłem jeszcze raz wszystko i zainstalowałem loka na nowo, doinstalowałem plik który miał uzdrowić sytuację z manometrami. Odpaliłem symulator, obie kabiny zastałem bez kolorów. Wyłączyłem i usunąłem wszystkie e3d. Ponownie odpaliłem i kabina A jest ok, natomiast kabina B jak widać na screenie 2. Tak że znów chyba przeistaluję wszystko, tym razem bez tego pliku naprawczego.
-
Będzie ok oczywiście pod warunkiem, że zamieściłeś na te manometry poprawki od @szoguna, usunąłeś poprzednie wygenerowane pliki E3D i zamieniłeś nazwę rozszerzeń jawnych w tych plikach z .tga na puste pole, czyli w ten sposób pozbywamy się jawnych rozszerzeń z tych plików. Zrobiłem sobie taką ala symulacje w etapach jak to u Ciebie mogło wyglądać. Otóż pierwszy i drugi screen przedstawia model zmodernizowanej stonki po wgraniu poprawek na mano i model. Mam identycznie jak Ty na początku. Powód to iż w PC 2010 DDS domyślny format wczytywania tekstur to (screen3) ,a poprawki w plikach t3d na mano zawierają jawne rozszerzenia .tga. Oczywiście mogę w "Domyślne tekstury" zamienić na TGA jednak nie bardzo ma to sens skoro paczka jest w DDSach. Więc robię to o czym wspomniał wcześniej @szogun zamieniam w plikach 6dg.t3d, 6dg_1]kabina_a.t3d i 6dg_1]kabina_b.t3d jawne rozszerzenia .tga na puste pole (screen4). Dzięki temu się ich pozbywamy z tych plików. Możesz dla upewnienia się kliknąć na "Znajdź następny" w tym okienku. Ja tak przeważnie robię i dajesz zapisz. Następnie kasujesz wcześniej wygenerowane pliki E3D gdyż dokonałeś modyfikacji w plikach t3d dodając poprawki na mano i usuwając w nich jawne rozszerzenia. Po wszystkim wczytujesz ponownie. Dzięki temu wszystko hula jak trzeba (screen 5 i 6). Specjalnie dla Ciebie screen 7 ukazujący mano po zamieszczonych poprawkach w kabinie B.
-
Dzięki Sawi - już wiem gdzie robiłem błąd wcześniej i czemu nie wychodziło. Sory że musieliście się męczyć aż tyle ze mną. Twój zamieszczony przewodnik naprowadził mnie na tenże błąd. Teraz już wszystko jest ok i działa. Mam nadzieję że mój przypadek przyda się innym i naprowadzi ich na prawidłowy tryb działania. Miłego popołudnia dla wszystkich...
-
Grunt, że działa jak trzeba. Co do tego Twojego błędu domyślam się w czym tkwiła przyczyna. Pewnie zapomniałeś usunąć jawne rozszerzenia z pliku 6dg_1]kabina_b.t3d. Tak wnioskuje po tym screenie:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=18545.0;attach=46832 a co do podziękowań należą się one wszystkim osobom, które starały się Tobie pomóc. Pozdrawiam.
-
Oczywiście dziękuję wszystkim, ale szczególnie Tobie. Masz rację, coś nie wyszło z tym usunięciem rozszerzeń tga za pierwszym razem. Wiem, to moja wina ale cóż mogę więcej powiedzieć, człowiek uczy się na błędach. Tak bywa że często na swoich niestety.
-
Tylko dodam, że nowsze wersje EXE same usuwają jawne rozszerzenia przed zapisaniem E3D.