- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Przemekm w 10 Maja 2011, 21:59:04

Tytuł: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 10 Maja 2011, 21:59:04
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku. Zaznaczam, że mam zainstalowanego patcha do tej lokomotywy. Nie wiem jak było przed wgraniem go.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: fuji8 w 10 Maja 2011, 22:11:04
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku.
Jeżeli dobrze rozumiem, jesteś w "drugiej" kabinie, ale manometry działają tylko w "pierwszej" tak?
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Maja 2011, 22:34:15
Nie działają manometry od strony krótszego "dziobu".
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Przemekm w 10 Maja 2011, 22:43:35
Mimo że mam aktywne drugie stanowisko w 6dg to manometry nie działają na nim, tylko na pierwszym stanowisku.
Jeżeli dobrze rozumiem, jesteś w "drugiej" kabinie, ale manometry działają tylko w "pierwszej" tak?

Tak właśnie.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Maja 2011, 07:15:26
A przeszedłeś do pseudo kabiny B? Podczas testów nie stwierdziłem problemów z manometrami, w tej chwili nie mam dostępu do komputera z MaSzyną, i dzisiaj pewnie nie będę miał.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 11 Maja 2011, 07:38:49
A kolega przechodzi do drugiej kabiny klawiszem "End" czy tylko przesuwa się strzałkami?
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Maja 2011, 08:05:00
Coś się musiało skopać, (nie wiem co) testując przed uploadem patcha sprawdzałem i wszystko fungało. Trzeba zmienić parę nazw submodeli, podeślę plik jak tylko będę mógł.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 11 Maja 2011, 12:42:52
Przy przechodzeniu klawiszem End.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 11 Maja 2011, 12:47:57
@macius to już wiadomo. Wystarczyło to tylko sprawdzić. @szogun wyraźnie napisał, że się tym zajmie :) Więc dalsza dyskusja jest zbędna. Poprawi i wystawi poprawkę. Tyle w tym temacie.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 12 Maja 2011, 15:47:53
Załącznik.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 21 Kwietnia 2012, 17:15:19
Zainstalowałem powyższy plik. Podmieniło notatnik z kabiną "B". Niestety manometry dalej na zero. Używam exe 231 lub 291. Mam wersję DDS i w teorii nie potrzeba patcha. Nie wiem jaka może być przyczyna. Jeżeli ktoś ma jakiś pomysł to piszcie.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 21 Kwietnia 2012, 18:44:03
Usuń E3D z dynamic/pkp/6dg_v1.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 21 Kwietnia 2012, 22:27:34
Usunąłem 6dg.e3d - 1,65MB. Plik ten miałem zdublowany, znaczy były 2 takie same o tej samej nazwie i wadze, nie wiem jaka różnica jest między nimi że się nie pogryzły. Niestety problem pozostał, manometry ani drgną. Próbowałem działanie hamulca, a nawet odświeżenia przez "Sprawdź posiadany tabor". Bez efektu. W dodatku lok stracił koła, więc nie wiem, chyba go przywrócę.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: SKP w 21 Kwietnia 2012, 22:34:17
Usuń wszystkie pliki E3D z tego katalogu.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 21 Kwietnia 2012, 22:34:19
Wszystkie pliki E3D, a nie tylko model pudła.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Kwietnia 2012, 22:36:55
Dokładnie tak, bo problem dotyczy nie modelu zewnętrznego lecz kabiny.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 21 Kwietnia 2012, 22:50:46
Usunąłem wszystkie pliki o rozszerzeniu e3d. Teraz to się już całkiem namieszało, kabina bez koloru niezdatna do użycia. Poza tym jeden plik 6dg.e3d - 1,65MB po każdym uruchomieniu symulatora sam się odradza, pomimo że był wcześniej usunięty.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Kwietnia 2012, 22:51:47
Znaczy biała tak? Załącz jakiegoś screena. I o to tu chodzi. Ty skasowałeś stare pliki E3D po to by dzięki temu tworzyły się nowe. To normalne przy użyciu exe wczytującego format binarny.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: SKP w 21 Kwietnia 2012, 23:03:20
Czy przypadkiem nie trzeba w eu07.ini dodać convertmodels 1?
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 21 Kwietnia 2012, 23:05:35
Oto obrazki, tak jak pisałem wyżej. Po remoncie stracił koła :)
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 21 Kwietnia 2012, 23:05:38
To nie to, zapomniałem że tamten patch z załącznika ma rozszerzenia jawne .tga. Musisz otworzyć pliki modeli WordPadem, dać zamień (Ctrl+H), w pierwszym polu wpisujesz .tga a w drugie zostawiasz puste, klikasz zamień wszystko i zapisujesz zmiany. Poza tym sprawdź w Rainsted na zakładce Ustawienia czy masz ustawione Domyślne tekstury na DDS, jeśli nie to zmień to, usuń znów E3D z 6dg_v1 i odpal symka.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Kwietnia 2012, 23:07:23
Czy przypadkiem nie trzeba w eu07.ini dodać convertmodels 1?
convertmodels 0 - wyłącza automatyczną konwersje.
convertmodels 1 - włącza konwersje bez optymalizacji.
convertmodels 2 - włącza konwersje z optymalizacją.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 21 Kwietnia 2012, 23:57:07
Efekt z tego wyszedł taki że się symek zawiesił przy odpalaniu. Przeinstalowałem całego loka od nowa, ale nadal jest bez kół. W dodatku przy zaznaczeniu misji wyskakuje komunikat "popraw pojazdy" i wyświetla się lista brakujących plików. W symku mam odznaczone pliki DDS i tylko takich instalek używam - znaczy wszystko pobieram w DDS. Co to są za pliki i skąd je uzupełnić? Oto screen
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 21 Kwietnia 2012, 23:59:53
Pokaż log, a co do komunikatu nie posiadasz wagonu bdhpumn_v2. Musisz go pobrać z Publikacji.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: SKP w 22 Kwietnia 2012, 00:00:05
A to akurat nic dziwnego. W misji użyłem wagony, których nie było w PC2010. W info.txt masz listę dodatków, które musisz pobrać z Publikacji. Z resztą nie tylko w mojej misji tak jest.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 00:03:52
No właśnie... ja to wszystko miałem wcześniej i się gdzieś podziało. Zaraz pobiorę jeszcze raz... Dzięki za radę. Czy to chodzi o te niebieskie SISy? Przeinstalowałem, sprawdziłem posiadane pojazdy i dalej krzyczy to samo.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: SKP w 22 Kwietnia 2012, 00:12:59
Chodzi o wagony pociągu InterRegio. Tylko to dziwne, bo one były chyba w paczce. Na pewno były.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 00:14:26
A mógłbyś mi dać linka do nich jak pamiętasz gdzie są?  spróbuje przeinstalować, a jak nie wyjdzie to pobiorę całą misję jeszcze raz. Bo i tak loka mam bez kółek.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 00:14:32
@selsyn pobierasz brakujące dodatki z Publikacji do czasu aż przestanie się pojawiać komunikat proste.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: SKP w 22 Kwietnia 2012, 00:15:58
Tylko o ile mnie pamięć nie myli, te wagony były w PC.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 00:27:16
No teraz to już wogóle nie wiem o co w tym chodzi. Mam te wagony, odnalazłem je w dziale posiadanych pojazdów, a symulator twierdzi że ich nie ma. (to niebieskożłóte piętrusy) Przeinstalowałem misję, bez efektu.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 00:30:35
Jesteś pewien, że pobrałeś wszystkie wymagane dodatki?
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 00:35:22
No jest właśnie taki problem że klikam pobierz brakujące pliki z serwera i nic się nie pobiera. Wpisałem w wyszukiwarkę nazwę wagonu żeby go pobrać całego od nowa i przeinstalować i nic się nie wyszukało o tej nazwie.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 00:41:33
Pisałem skąd masz pobierać dodatki. Powtórzę z działu Publikacje.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 00:59:33
Dzięki za podpowiedź i wyrozumiałość, gubię się jeszcze w tym wszystkim jak to "nowy". Wagon pobrałem, przeinstalowałem i jest już ok. Co do manometrów to sobie odpuszczę bo nie jestem w stanie tego zmodyfikować. Jeszcze jedna sprawa zostaje. Brak kół przy loku, nie pomogło pobranie od nowa instalki i przeinstalowanie. Symulator nie wykrywa braku plików ani żadnej niezgodności, przynajmniej nie mam takich komunikatów.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 01:07:48
Spoko rozumiem. Większość z nas zaczynała pewnie podobnie. Po jakimś czasie się połapiesz co i jak zobaczysz. Kwestia czasu. Pokaż Twoje pliki 6dg.t3d, 6dg_1]kabina_a.t3d i 6dg_1]kabina_b.t3d.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 01:32:32
Oto te pliki skompresowane zip7. Pierwsze dwa to e3d, binarne, jeśli będą potrzebne.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 09:28:49
Dzięki zapomniałeś jeszcze o pliku 6dg.t3d.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 09:59:39
Sory... już dodaję. Jako pierwszy jest 6dg.t3d jako drugi jest plik binarny co się odnawia przy każdym uruchomieniu 6dg.e3d, może też się przyda. Coś tu się poknociło podczas wysyłania. Jest 2x ten sam plik, dodaję jeszcze raz.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 10:03:16
Raczej nie bardzo, bo z tego co ja widzę oba są E3D. Dodaj jako załącznik 6dg.t3d.
EDIT:
Twój plik 6dg.t3d jest w porządku, bo w maxie białych wózków brak. Zobaczę jeszcze ten z Publikacji. Się zakręciłem fest przy tym sprawdzaniu, bo przecież Twój plik to ten sam co ten z Publikacji i faktycznie wyświetlają się w maxie białe wózki.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 11:26:29
Dokładnie tak jest. Sam teraz jeszcze raz sprawdziłem i mam to samo co przedtem, znaczy białe wózki. Miałem załączyć screena ale chyba już nie potrzeba.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 11:35:54
Szczerze już spory czas nie testowałem wersji DDS. zaraz sam zobaczę u siebie na świeżutkiej PC 2010 DDS jak będzie. Której wersji exe przeważnie używasz?
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 11:42:02
Używam exe 231 bo z 291 są jakieś bliżej nieokreślone kłopoty, a mianowicie zacina się swobodne poruszanie się po scenerii.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 11:47:56
W porządku ja dla pewności sprawdzę wszystkie 4 wersje czyli 162, 212, 231 i ostatnio wydaną 291.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: dejotzbych w 22 Kwietnia 2012, 11:59:14
@selsyn: a zarzuć log.txt, może brakuje Ci jakiejś tekstury (w 6dg wózki mapowane są z oddzielnego pliku)
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 12:02:19
@selsyn sprawdziłem i powiem krótko nie potwierdzam. Co do Twojej tej wcześniejszej wypowiedzi:
bo z 291 są jakieś bliżej nieokreślone kłopoty, a mianowicie zacina się swobodne poruszanie się po scenerii.
Jest na sposób. Sam kiedyś się z tym borykałem pomógł mi @surgeon. Zastosuj jego poradę http://eu07.pl/forum/index.php/topic,18203.msg257401.html#msg257401 i po kłopocie :). @dejotzbych przyznam się szczerze, że nie wiedziałem, dzięki za info przyda się na przyszłość.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 12:18:38
Cytuj
@selsyn: a zarzuć log.txt, może brakuje Ci jakiejś tekstury (w 6dg wózki mapowane są z oddzielnego pliku)

Oto log.txt jak by był potrzebny

Cytuj
Jest na sposób. Sam kiedyś się z tym borykałem pomógł mi @surgeon. Zastosuj jego poradę
Dzięki Sawi, zapoznam się z tym linkiem.

Coś tu jest namieszane z tym log.txt odpalę symka jeszcze raz niech zrobi nowy i podmienię, proszę o chwilkę cierpliwości.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: szogun w 22 Kwietnia 2012, 12:19:50
Masz zrąbany E3D/braki tekstur. Wczytuje Ci się tylko replacableskin, a do tego powinny być tabor/kolosprychy.dds, tabor/#sprzeg.dds i jeszcze coś.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 12:32:06
Jeszcze raz ten log.txt

Skoro są braki to jak te pliki uzupełnić? Przeinstalowałem pliki loka pobrane ze strony i teoretycznie nie powinno niczego brakować, chyba że te pliki są do pobrania z czego innego. Jak byście mogli to napiszcie co dalej z tym począć.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 12:34:42
Wywal tamte E3D. Dzięki temu stworzy nowe i wtedy sprawdź ponownie. Jak to nie pomoże załączę Tobie swoje z świeżej PC 2010 DDS :). A i taka mała porada nie musisz pakować loga. Wystarczy jak go dodasz jako załącznik.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 12:53:42
Usunąłem wszystkie binarne e3d. Uruchomiłem symka i jest jak na samym początku przed modyfikacjami dotyczącymi tych nieszczęsnych manometrów, czyli są kółka. Wielkie dzięki za pomoc.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 13:05:51
I o to chodzi, a jak u Ciebie jest z tymi manometrami sprawdzałeś? Powinno być też ok.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 13:17:40
No niestety, manometry dalej nie działają. Zaciągnąłem hamulec do końca i jak widać nie reaguje żaden. Na samym początku próbowaliśmy tego numeru z usunięciem plików e3d, bez rezultatu. Potem zmiany we wpisach i znikły kółka. Tak że chyba narazie zostawimy to tak jak jest. Oto obrazek - pulpit "B"

Uzupełnię jeszcze wypowiedź, mianowicie usunąłem jeszcze raz wszystko i zainstalowałem loka na nowo, doinstalowałem plik który miał uzdrowić sytuację z manometrami. Odpaliłem symulator, obie kabiny zastałem bez kolorów. Wyłączyłem i usunąłem wszystkie e3d. Ponownie odpaliłem i kabina A jest ok, natomiast kabina B jak widać na screenie 2. Tak że znów chyba przeistaluję wszystko, tym razem bez tego pliku naprawczego.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 13:56:45
Będzie ok oczywiście pod warunkiem, że zamieściłeś na te manometry poprawki od @szoguna, usunąłeś poprzednie wygenerowane pliki E3D i zamieniłeś nazwę rozszerzeń jawnych w tych plikach z .tga na puste pole, czyli w ten sposób pozbywamy się jawnych rozszerzeń z tych plików. Zrobiłem sobie taką ala symulacje w etapach jak to u Ciebie mogło wyglądać. Otóż pierwszy i drugi screen przedstawia model zmodernizowanej stonki po wgraniu poprawek na mano i model. Mam identycznie jak Ty na początku. Powód to iż w PC 2010 DDS domyślny format wczytywania tekstur to (screen3) ,a  poprawki w plikach t3d na mano zawierają jawne rozszerzenia .tga. Oczywiście mogę w "Domyślne tekstury" zamienić  na TGA jednak nie bardzo ma to sens skoro paczka jest w DDSach. Więc robię to o czym wspomniał wcześniej @szogun zamieniam w plikach 6dg.t3d, 6dg_1]kabina_a.t3d i 6dg_1]kabina_b.t3d jawne rozszerzenia .tga na puste pole (screen4). Dzięki temu się ich pozbywamy z tych plików. Możesz dla upewnienia się kliknąć na "Znajdź następny" w tym okienku. Ja tak przeważnie robię i dajesz zapisz. Następnie kasujesz wcześniej wygenerowane pliki E3D gdyż dokonałeś modyfikacji w plikach t3d dodając poprawki na mano i usuwając w nich jawne rozszerzenia. Po wszystkim wczytujesz ponownie. Dzięki temu wszystko hula jak trzeba (screen 5 i 6). Specjalnie dla Ciebie screen 7 ukazujący mano po zamieszczonych poprawkach w kabinie B.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 14:22:41
Dzięki Sawi -  już wiem gdzie robiłem błąd wcześniej i czemu nie wychodziło. Sory że musieliście się męczyć aż tyle ze mną. Twój zamieszczony przewodnik naprowadził mnie na tenże błąd. Teraz już wszystko jest ok i działa. Mam nadzieję że mój przypadek przyda się innym i naprowadzi ich na prawidłowy tryb działania. Miłego popołudnia dla wszystkich...
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Sawi w 22 Kwietnia 2012, 14:33:07
Grunt, że działa jak trzeba. Co do tego Twojego błędu domyślam się w czym tkwiła przyczyna. Pewnie zapomniałeś usunąć jawne rozszerzenia z pliku 6dg_1]kabina_b.t3d. Tak wnioskuje po tym screenie:
http://eu07.pl/forum/index.php?action=dlattach;topic=18545.0;attach=46832 a co do podziękowań należą się one wszystkim osobom, które starały się Tobie pomóc. Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: selsyn w 22 Kwietnia 2012, 14:36:55
Oczywiście dziękuję wszystkim, ale szczególnie Tobie. Masz rację, coś nie wyszło z tym usunięciem rozszerzeń tga za pierwszym razem. Wiem, to moja wina ale cóż mogę więcej powiedzieć, człowiek uczy się na błędach. Tak bywa że często na swoich niestety.
Tytuł: Odp: Manometry w 6dg
Wiadomość wysłana przez: Ra w 22 Kwietnia 2012, 14:40:34
Tylko dodam, że nowsze wersje EXE same usuwają jawne rozszerzenia przed zapisaniem E3D.