- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: pROSiAczek w 09 Sierpnia 2004, 11:48:18

Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 09 Sierpnia 2004, 11:48:18
Ostatnio w czekając sobie w Tczewie na Posp Gdynia-Gorzów Wlkp. z pociagiem BACHUS rel. Zielona Góra - Gdynia wpadla na peron EP07-424! czy kiedykolwiek istniala EU07-424? jakich zmian dokonano w EU07-424 ze dostala nowe oznaczenie?
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 09 Sierpnia 2004, 11:51:38
Odpowiedź znajdziesz tu:
http://www.kolej.pl/~jareks/wtpkp/eu07.htm
http://www.kolej.pl/~jareks/wtpkp/ep07.htm

Pozdrawiam.
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: hunter w 09 Sierpnia 2004, 21:57:06
EU oznacza:

Lokomotywa uniwersalna - czyli można do niej podczepiać wagony pasażerskie i towarowe.

EP oznacza:

Lokomotywa pasażerska - można ją używać tylko do składów pasażerskich.
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 09 Sierpnia 2004, 22:10:19
To ze ma EP to wcale nie znaczy ze jej z bruttem nie spotkasz, jakbys miał szczęscie to mógłbyś EP09 z towarowym zobaczyć...

Różnica międze EP07 a EU07 polega głównie na zmianie przełożenia przekładni
EU07 (79:18)
EP07 (76:21)
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 10 Sierpnia 2004, 16:35:21
A zmiana przelozenia wpływa na prędkość maksymalną i przyspieszenie.

Czyli EP osiąga większą prędkość maksymalną, ale wolniej rusza (czyli ukierunkowanie pod składy pasażerskie, natomiast ET łatwiej rusza, ale ma mniejszą prędkość maksymalną (czyli pod składy towarowe, oczywiście nie ma ET07 :]) EU to coś pośrodku - nadaje się do składów towarowych i osobowych.
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 10 Sierpnia 2004, 16:39:42
Ale poprzez modernizacje EU07 na EP07 nie zwiększono prędkości maksymalnej. Chodziło głównie o zmniejszenie prędkości obrotowej silników.

Pozdrawiam
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 10 Sierpnia 2004, 16:39:49
Cytat: "ShaXbee"
A zmiana przelozenia wpływa na prędkość maksymalną i przyspieszenie.

Czyli EP osiąga większą prędkość maksymalną, ale wolniej rusza (czyli ukierunkowanie pod składy pasażerskie, natomiast ET łatwiej rusza, ale ma mniejszą prędkość maksymalną (czyli pod składy towarowe, oczywiście nie ma ET07 :]) EU to coś pośrodku - nadaje się do składów towarowych i osobowych.


Kurdę chłopie czytaj z linków które podałem.

Cytuj
lokomotywy EP07 nie wyróżniają się niczym szczególnym od serii EU07) była zmiana stopnia przełożenia przekładni głównej z 79:18 na 76:21. Ta zmiana miała na celu obniżenie prędkości obrotowej silników trakcyjnych, nie zaś podniesienie prędkości konstrukcyjnej. To ostatnie nie jest możliwe w tak prosty sposób w lokomotywach serii EU07, gdyż sposób przeniesienia napędu na zestawy kołowe (wał drążony i sprzęgło) uniemożliwia przekraczanie obecnej konstrukcyjnej prędkości serii EU07, bez zmiany sposobu ułożyskowania i smarowania wału drążonego.
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 10 Sierpnia 2004, 17:36:56
Teraz ty mnie posłuchaj :) Mi chodziło o generalne działanie przekładni i ogólne różnice między seriami ET, EU i EP nie tylko EU07 :) W EP07 prędkość pozostała nie zmieniona z powodu innych ograniczeń konstrukcyjnych, a fakt pozostaje faktem że zmniejszenie prędkości obrotowej silników w EP07 polepszyło ich trwałość - tu zwracam honor.
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 10 Sierpnia 2004, 18:30:38
T-oznacza lokomotywe towarową charakteryzującą się tym że może ciągnąć BAAAAARDZO ciężki pociąg
P-Oznacza lokomotywe pasażerską. W przeciwieństwie do towarowej (jest słabsza) Posiada kocioł parowy do ogrzewania składu parą. Wyjatek tu stanowią ostatnie SP45 gdzie po przerobce (miedzy innymi ogrzewania na elektrycze) nie zmieniono oznaczeń na SU (pewnie sie ludziom niechciało) oraz ep07 które są przeróbkami EU07.
U-oznacza lokomotywe uniwersalną która może służyć do ciągnięcia pociągów towarowych ale przedewszystkim osobowych. Jej charakterystyczną rzeczą jest ogrzewanie elektryczne pociągu.

EP07 mają oznaczenie P żeby je odróżnić od EU07 po przeróbkach.
Sp45 powinne po przeróbkach mieć wszystkie oznaczenie SU ale w ostatnich numerach już oznaczeń nie zmieniano.
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 10 Sierpnia 2004, 19:53:31
dzieki za te linki o zmianach konstrukcyjnych, wszystkim ktorzy rozszyfrowali mi "zawile" ;) skroty EU, EP i ET dziekuje szczegolnie goraco (ufff! upal) ;)
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: adampkp w 10 Sierpnia 2004, 20:05:19
Hej!

Cytat: "hejnal"

T-oznacza lokomotywe towarową charakteryzującą się tym że może ciągnąć BAAAAARDZO ciężki pociąg


Niom :)

Cytat: "hejnal"

P-Oznacza lokomotywe pasażerską. W przeciwieństwie do towarowej (jest słabsza) Posiada kocioł parowy do ogrzewania składu parą.


Po pierwsze: lokomotywa typu xP wcale nie musi(ała) ustępować mocą lokomotywom typu xT. Weźmy choćby polskie maszyny diesel-elektryczne. Najsilniejszą polską spalinówką była przecież SP47, która pod względem liczby koni mechanicznych przewyższała "gagary" i "rumuny". Fakt, jej domeną był ruch pasażerski (zwłaszcza ciężkie pospieszne), a cechą charakterystyczną - największa spośród wszystkich "S" prędkość maksymalna - 140 km/h.

Po drugie - xP wcale nie musi posiadać kotła parowego!!! Domyślam się, że chodziło Ci głównie o spalinówki (logiczne, że w elektrykach kocioł byłby nonsensem :)), ale tu też wyjątkiem była SP47, posiadająca prądnicę ogrzewczą.

Cytat: "hejnal"

Wyjatek tu stanowią ostatnie SP45 gdzie po przerobce (miedzy innymi ogrzewania na elektrycze) nie zmieniono oznaczeń na SU (pewnie sie ludziom niechciało) oraz ep07 które są przeróbkami EU07.


Z tego, co piszesz wynika, że EU07 miały kiedyś kocioł parowy. Przecież to nieprawda.

Cytat: "hejnal"

U-oznacza lokomotywe uniwersalną która może służyć do ciągnięcia pociągów towarowych ale przede wszystkim osobowych. Jej charakterystyczną rzeczą jest ogrzewanie elektryczne pociągu.


To fakt. Ale choćby w Olsztynie dość łatwo zobaczyć na przykład EU07 z bruttem, przy pociągach zdawczych do bazy paliw "Orlen" w Gutkowie. Zazwyczaj jest też SM42 na popychu.

Pozdrawiam ciepło!
Tytuł: Re: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: Jaco w 10 Sierpnia 2004, 22:17:20
Cytat: "pROSiAczek"
czy kiedykolwiek istniala EU07-424? jakich zmian dokonano w EU07-424 ze dostala nowe oznaczenie?


Mocne pytanie...;) Kiedyś (do 1996 OIDP) wszystkie "siódemki" były jako EU07 zarówno typu 4E jak i 303E. Niektóre przebudowano... EP07 to modernizacja, tak więc tytułowa 424 istniała przez lata jako EU07!

PS. Z drugiej strony banalne pytanie, ale jest to konekwencją tego, iż nie tylko MK biorą udział w "odbiorze symka EU07", ale także totralni laicy... i nie mam nic przeciwko, tylko zwracam uwage, że młodzi MK i nie tylko będą zadawali więcej tego typu pytań mimo istniejącej "szukajki"...! Zatem strofujmy ich, ale nie zniechęcajmy...!
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 11 Sierpnia 2004, 18:23:39
umiem uzywac szukajki (!), a nawet googla i innych cud techniki. problem w tym ze prawie wszyscy "nielaicy" i "wspaniale obeznani MK" powtarzaja w kolko te same podstawowe kwestie jesli zapytac o jakikolwiek niuans ws. kolejowych. przykladem niech beda odpowiedzi na moje pytanie. mi nie chodzi o przypuszczenia kogokolwiek, bo ja tez swoje mam, ale konkretne fakty (oczywiscie pytanie o istnienie EU07-424 moglo sugerowac debila), o prawdopodbnie zawila historie tego loka, ktorego oznaczeniem zostal ochrzczony symek w podtytule... moze ktos z forumowiczow kiedys jechal nim???
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: ShaXbee w 12 Sierpnia 2004, 18:03:27
Żeby zbytnio nie zbaczać z tematu część dyskusji, która dotyczyła przyszłości PKP została przeniesiona do działu inne pod tematem "Przyszłość PKP :)". Załączam odnośnik http://www.eu07.pl/forum/viewtopic.php?t=1866
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: w 12 Sierpnia 2004, 18:45:55
Cytat: "hejnal"

U-oznacza lokomotywe uniwersalną która może służyć do ciągnięcia pociągów towarowych ale przedewszystkim osobowych. Jej charakterystyczną rzeczą jest ogrzewanie elektryczne pociągu.


Z tym sie do konca nie zgadzam bo ET22 rowniez ma sprzeg do ogrzewania skladow i bardzo czesto spotyka sie ja z osobowymi lub pospiesznymi
Tytuł: Różnice między EU07 a EP07??
Wiadomość wysłana przez: OczeQ w 12 Sierpnia 2004, 20:09:27
Cytat: "ryswoj"

ET22 rowniez ma sprzeg do ogrzewania skladow i bardzo czesto spotyka sie ja z osobowymi lub pospiesznymi


założenia konstrukcyjne i rzeczywistość nie zawsze idą w parze...
______________
OczeQ vel Puchacz