- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: surgeon w 03 Maja 2011, 11:59:50

Tytuł: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 11:59:50
Jak na fotce, chciałbym pomiędzy zaznaczonymi wierzchołkami uzyskać krawędź, a następnie wypełnić je polygonami. Mimo zaznaczenia wszystkich 22 wierzchołków i kliknięcia w connect, krawędzie nie powstają. Nawet jeśli próbuję połączyć krawędzią tylko dwa wierzchołki, to się nie udaje.  Ktoś podpowie?
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Maja 2011, 12:14:54
Klikasz krawędzie boczne, dajesz extrude i potem weld na bliskich wierzchołkach.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 12:18:22
Czy ktoś zna prostszy sposób, niż zaproponowany przez yBa? Chciałbym się obejść bez spawania i przestawiania wierzchołków z ekstrudowanej krawędzi.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Maja 2011, 12:23:03
A nie możesz tych wierzchołków po prostu pospawać?
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 12:24:27
Wtedy powstanie krawędź między nimi?
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Maja 2011, 12:37:09
Nie, ale wtedy będą połączone. Do czego ta krawędź Ci jest potrzebna?
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 12:55:57
Żeby zachować równą przestrzeń wewnątrz całego poszycia. Nie można tego sobie spłaszczyć gdzieś w środku całości.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Maja 2011, 12:59:48
Możesz pokazać jakieś inne widoki tego obiektu? W tym bym prosił jakieś z renderingu, żeby było wiadomo, które płaszczyzny są niewidoczne.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 03 Maja 2011, 13:11:15
Bardzo łatwo. Zaznaczasz po przeciwnych stronach (równoległe) boki (edges) i opcja "bridge" :)


   « Dodano: 03 Maja 2011, 13:25:04 »
Mimo zaznaczenia wszystkich 22 wierzchołków i kliknięcia w connect, krawędzie nie powstają.
Opcja connect działa tylko wtedy, gdy przestrzeń między wierzchołkami jest zapełniona, tzn. gdy nie ma "dziury" między nimi. Aby ta opcja zadziałała, to wybierz (w editable poly) trzecią opcję od lewej (nie wierzchołki, nie krawędzie, tylko border) i zaznacz tę krawędź. Wciśnij cap i "zakituje" ci przestrzeń.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 13:52:51
Bardzo łatwo. Zaznaczasz po przeciwnych stronach (równoległe) boki (edges) i opcja "bridge" :)
Nic z tego. Po użyciu bridge nie ma żadnej zmiany, a szczególnie tej oczekiwanej, czyli nowe edges pionowe po bokach. :P
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Maja 2011, 13:57:16
Jak Ci się chce to można to zrobić ręcznie (Convert To Editable Poly, Polygon, Create).
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 03 Maja 2011, 13:58:06
Działa, działa. Lookaj.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 13:59:26
Ok, w takim razie nie działa tylko u mnie. :) Wygląda na to, że bridge potrzebuje już posiadać 4 edges, dla zbudowania ściany. A ja mam tylko na górze i na dole.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 03 Maja 2011, 14:03:02
Nie, nie. Opcja border, potrzebuje zabudowania. Bridge nie. Spróbuj to na boxie zrobić, musi zadziałać.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 14:22:21
No owszem, na boxie działa. Ale nie na tym, na którym mi zależy. :)
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 03 Maja 2011, 14:33:42
Podeślij mi maxa twojego. Sprawdzę co jest grane.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: surgeon w 03 Maja 2011, 19:27:52
Rozi, bo to jest tak. Jeśli dowlnemu boxowi dodasz segment, czyli powstaną krawędzie lecące przez środek, i wewnątrz tego boxa zaznaczysz wszystkie nowo powstałe edges i wciśniejsz bridge to nie powstanie ścianka wewnątrz. :)
Twoja metoda działa tylko na zewnętrzne ścianki.

Jeśli chodzi o metodę yBa (extrudowanie krawędzi) to tez nie wchodzi w rachubę – obrazek nr 2.
Tytuł: Odp: 3ds max - łączenie wierzchołków krawędziami
Wiadomość wysłana przez: youBy w 03 Maja 2011, 20:12:46
A co z nimi nie tak? Na moje oko masz dwie płaszczyzny, jedną zwróconą w kierunku +y a drugą -y.