- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: darek71wrc w 20 Kwietnia 2011, 14:58:48
-
Wczoraj do Brochowa przyjechała maszyna VOITH, dla spółki "Lotos". Przepraszam za niektóre zdjęcia, ale nie było dobrego miejsca do robienia zdjęć.
-
Trochę wygrzebałem w internecie na temat tego loka:
Vmax – 100 km/h;
Moc – 1MW;
Masa – 80t;
Przekładnia – hydrauliczna;
Przeznaczenie – prace manewrowe.
-
Przypomina trochę Newagowską Tamarę. Pożyjemy zobaczymy czy jest to udana konstrukcja i będzie pracowała bezawaryjnie w odróżnieniu od naszych "nowych" (czyt. zmodernizowanych) lokomotyw.
-
Dla zainteresowanych broszura dotycząca rodziny pojazdów serii Gravita:
http://www.ox-traction.com/files/The%20Gravita%20Family.pdf
http://www.voithturbo.com/sys/php/docdb_stream.php?pk=3503
Rozwiązania konstrukcyjne są albo identyczne albo bardzo zbliżone do rozwiązań maszyny VOITH Maxima 40CC. Ogólnie są to dość udane maszyny, jednak jak pokazał przykład (spalinówek) 40CC i M62M to nie ma lokomotywy której w Lotosie nie złamią ;). Jedyna rzecz jaka może uchronić Gravitę to to, że jest to lokomotywa o przeznaczeniu manewrowym… -w praktyce jednak zobaczymy jak będzie ;).
/OT @darek71wrc, czy ten tor na którym stoi Gravita to nie jest ten na którym swój żywot skończyła EU07-037?
-
Wcześniej była testowana w Żmigrodzie, ale jest cel przybycia na Brochów tej maszyny?
-
OT @darek71wrc, czy ten tor na którym stoi Gravita to nie jest ten na którym swój żywot skończyła EU07-037?
He, He to jest dwa tory bliżej w szopie 7"H".
Zmoderowano.
REWIZOR
-
Gravita... ciekawa nazwa, acz już widać, że lokomotywa bazuje na starym i sprawdzonym dizajnie manewrówek G1202BB budowanych w Kiel jeszcze gdy zakłady nazywały się Maschinenbau Kiel (MaK). Głównymi odbiorcami tych lokomotyw byli rozmaici przewoźnicy prywatni w RFN i nie tylko. Charakterystyczne są wózki oraz położenie kabiny w lokomotywie.
http://www.bahnbilder.de/name/einzelbild/number/451770/kategorie/Deutschland~Unternehmen~RBG+Regental+Bahnbetriebs-GmbH.html
-
Taka maszyna a ma przekładnię hydrauliczną? Czy to nie za stare rozwiązanie jak na taką konstrukcję?
-
Tak, ona ma przekładnię hydrauliczną. Ogólny zarys rozwiązania przeniesienia napędu, na zestawy kołowe może i jest stary, ale za to w nowoczesnym wykonaniu. Firma VOITH robi bardzo dobre przekładnie hydrauliczne nie tylko dla kolejnictwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma zabawy z prądnicami i elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Ogromnym plusem przekładni hydraulicznej jest jej duża przeciążalność.
-
Firma VOITH robi bardzo dobre przekładnie hydrauliczne nie tylko dla kolejnictwa. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma zabawy z prądnicami i elektrycznymi silnikami trakcyjnymi. Ogromnym plusem przekładni hydraulicznej jest jej duża przeciążalność.
Tak, zgadza się. VOITH wykonuje skrzynie biegów, które są stosowane w autobusach, m.in w Ikarusach i Solarisach.
-
Przypomina mi to torszkę SM42-1601, tyle, że z jednym silnikiem. Oby to nie był ''brat'' wczesniej wymienionej lokomotywy, bo za długo nie pojeździ.
-
Weź pod uwagę, że jest to nowa lokomotywa a nie przeróbka starego rupcia. Gravita ma inne przeniesienie napędu, inne wózki, inny silnik spalinowy i w ogóle jest to zupełnie inna maszyna. Dlatego też nie ma co porównywać Gravity do tworu Pesy.
-
No to teraz czekamy na jazdy, manewry i co powiedzą maszyniści.
-
Poniżej przedstawiam pulpit maszynisty lokomotywy VOITH Gravita.