- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: WSK w 15 Kwietnia 2011, 22:43:16

Tytuł: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: WSK w 15 Kwietnia 2011, 22:43:16
Witam, mam problem z ładunkami w Sgs'ie. Może nie tyle co problem a nieznajomość parametrów w plikach .t3d. Mianowicie chodzi mi o to, który parametr z transform, odpowiada wysokośći na jakim znajduję się pivot modelu.
Transform:
   -1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
           0.0 -0.497965 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.000185674 6.13703 2.71878 1.0   
Nie mam chwilowo 3ds maxa i muszę poprawić wysokość ładunków w notatniku. Screen w zał.
Dodam tylko, że chcę w końcu ogarnąć ten wagon i pojechać nim na tor doświadczalny w wirtualnym świecie, oraz zaakceptowanie przez Instytut Testów MaSzyny, tak by był gotowy do wyjazdu na szlak. 
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 15 Kwietnia 2011, 22:51:37
Najpierw zresetuj skalę obiektu w 3dsie, bo widać, że model był skalowany po jednej z osi. Zaś odpowiadając na pytanie: mnożysz ostatni wiersz (3 pierwsze liczby) przez znajdującą się nad nim macierz 3x3.
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: muri w 16 Kwietnia 2011, 00:01:41
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elementarne_macierze_transformacji
Jeżeli dobrze pamiętam, to przesuwanie jest w ostatniej kolumnie, a skalowanie na przekątnej głównej. Tylko nie pamiętam jak są numerowane osie w symku (XYZ, czy może XZY?). Pion to pewnie 2 albo 3 od góry. Kiedyś przerabiałem jakiś ładunek piachu z jednego wagonu do innego i pamiętam że excel (mnożenie macierzy) + notatnik dawały radę ;)
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Kwietnia 2011, 08:26:48
A nie wystarczy zwyczajnie go podnieść trzecim parametrem w ostatnim wierszu? A jakby się źle przechylał to dać banana i amen.
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: WSK w 16 Kwietnia 2011, 09:50:52
Wszystko gra. Dzięki panowie, zamykam.
Cytuj
Transform:
   -1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
           0.0 -0.497965 0.0 0.0
           0.0 0.0 1.0 0.0
           -0.000185674 6.13703 2.71878 1.0   
Ten zaznaczony parametr oznacza o wysokości (OZ).

EDIT
Przy okazji czy mógłby mi ktoś powiedzieć za co inne parametry odpowiadają? Głównie chodzi mi o obrót wg OX, OY, OZ.
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 17 Kwietnia 2011, 21:14:05
Tutorial, jak wejść do wyszukiwarki i jak z niej korzystać, by znaleźć odpowiedź na twoje pytanie.

1. Wciśnij przycisk "szukaj".
2. W polu "Szukaj:", wpisz "transform".
3. Kliknij w drugi wątek od góry.
4. Przeczytaj go uważnie.

Jeżeli się podoba, dajcie SOGa!
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 17 Kwietnia 2011, 21:20:46
Nie podoba sie, bo tamten wątek nic nie wyjaśnia.
@WSK:

Nie da się wskazać konkretnych liczb. Za obrót odpowiadają całe macierze. Jeśli np. chcesz obrócić obiekt o x stopni w prawo wokół osi OZ, to musisz pomnożyć jego transform przez macierz obrotu, która wygląda tak:
cos x-sin x00
sin xcos x00
0010
0001

Do otrzymanej macierzy trzeba dodac macierz
0000
0000
0000
abc0

gdzie a, b, c to liczby z pierwotnej macierzy Transform.
Tytuł: Odp: Wysokość obiektu w pliku .t3d.
Wiadomość wysłana przez: WSK w 17 Kwietnia 2011, 21:55:20
No i dziękuję bardzo libertyn. Teraz wszystko rozumiem. Ogólnie rzecz biorąc edycja modeli w plikach .t3d nie jest przyjemną pracą. Dziękować Bogu, że 3ds max jest w porównaniu do notatnika taki doskonały ;)