- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: WSK w 15 Kwietnia 2011, 22:43:16
-
Witam, mam problem z ładunkami w Sgs'ie. Może nie tyle co problem a nieznajomość parametrów w plikach .t3d. Mianowicie chodzi mi o to, który parametr z transform, odpowiada wysokośći na jakim znajduję się pivot modelu.
Transform:
-1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
0.0 -0.497965 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
-0.000185674 6.13703 2.71878 1.0
Nie mam chwilowo 3ds maxa i muszę poprawić wysokość ładunków w notatniku. Screen w zał.
Dodam tylko, że chcę w końcu ogarnąć ten wagon i pojechać nim na tor doświadczalny w wirtualnym świecie, oraz zaakceptowanie przez Instytut Testów MaSzyny, tak by był gotowy do wyjazdu na szlak.
-
Najpierw zresetuj skalę obiektu w 3dsie, bo widać, że model był skalowany po jednej z osi. Zaś odpowiadając na pytanie: mnożysz ostatni wiersz (3 pierwsze liczby) przez znajdującą się nad nim macierz 3x3.
-
http://pl.wikipedia.org/wiki/Elementarne_macierze_transformacji
Jeżeli dobrze pamiętam, to przesuwanie jest w ostatniej kolumnie, a skalowanie na przekątnej głównej. Tylko nie pamiętam jak są numerowane osie w symku (XYZ, czy może XZY?). Pion to pewnie 2 albo 3 od góry. Kiedyś przerabiałem jakiś ładunek piachu z jednego wagonu do innego i pamiętam że excel (mnożenie macierzy) + notatnik dawały radę ;)
-
A nie wystarczy zwyczajnie go podnieść trzecim parametrem w ostatnim wierszu? A jakby się źle przechylał to dać banana i amen.
-
Wszystko gra. Dzięki panowie, zamykam.
Transform:
-1.0 -1.50996e-007 0.0 0.0
0.0 -0.497965 0.0 0.0
0.0 0.0 1.0 0.0
-0.000185674 6.13703 2.71878 1.0
Ten zaznaczony parametr oznacza o wysokości (OZ).
EDIT
Przy okazji czy mógłby mi ktoś powiedzieć za co inne parametry odpowiadają? Głównie chodzi mi o obrót wg OX, OY, OZ.
-
Tutorial, jak wejść do wyszukiwarki i jak z niej korzystać, by znaleźć odpowiedź na twoje pytanie.
1. Wciśnij przycisk "szukaj".
2. W polu "Szukaj:", wpisz "transform".
3. Kliknij w drugi wątek od góry.
4. Przeczytaj go uważnie.
Jeżeli się podoba, dajcie SOGa!
-
Nie podoba sie, bo tamten wątek nic nie wyjaśnia.
@WSK:
Nie da się wskazać konkretnych liczb. Za obrót odpowiadają całe macierze. Jeśli np. chcesz obrócić obiekt o x stopni w prawo wokół osi OZ, to musisz pomnożyć jego transform przez macierz obrotu, która wygląda tak:
cos x | -sin x | 0 | 0 |
sin x | cos x | 0 | 0 |
0 | 0 | 1 | 0 |
0 | 0 | 0 | 1 |
Do otrzymanej macierzy trzeba dodac macierz
gdzie a, b, c to liczby z pierwotnej macierzy Transform.
-
No i dziękuję bardzo libertyn. Teraz wszystko rozumiem. Ogólnie rzecz biorąc edycja modeli w plikach .t3d nie jest przyjemną pracą. Dziękować Bogu, że 3ds max jest w porównaniu do notatnika taki doskonały ;)