- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 08 Kwietnia 2011, 15:31:20
-
&NR=1
Na tym filmie widnieją wagony Jana Kiepury, które posiadają drzwi otwierane siłą ludzkich mięśni i charakterystyczny wagon restauracyjny, który widzę pierwszy raz. W związku z tym mam kilka pytań: Czy te wagony (wagon z drzwiami i restauracyjny) użytkuje PKP IC i czy są one wogóle w ruchu, Czy wagon restauracyjny bez loga "EN JAN KIEPURA" był przydzielany do składu EN J.K i czy wagon restauracyjny z pomarańczowym paskiem (patrz film) jeździł w składzie pociągu na terenie Polski?
-
Dwa wagony na początku składu jak i czwarty to WLABdmnu. Trzeci jest to wagon spółki DB. Wagon piąty to Bdhmnu tzw. "sliperetka". A szósty czyli restauracyjny jest z DB, WRkmz.
Wagon WRkmz jest na przemian z polskim WRdmnu.
-
Niemieckie kuszetki mają oznaczenie Bcvmz, i zostały zbudowane na bazie wagonów 2 klasy dawnych Deutsche Bundesbahn. Część z nich ma malowanie DB AutoZug, część po spółce CityNightLine która została kupiona przez DB AG, no i oczywiście w malowaniu Jana Kiepury, choć te sobie czasem jeżdżą nie tam gdzie trzeba... co się zdarzało też naszemu restauracyjnemu Henschlowi Z1, który czasem pojawiał się na IC w Szczecinie. Za wagon barowy jeździł rok temu polski 113A, ale odpinano go na granicy (VMax=160 km/h), dziś jest to wagon barowy/2 klasy typu 155A, przebudowany z XB w 2007 roku. I ten ostatni, mimo bycia zmodernizowanym, w dalszym ciągu posiada normalne, otwierane okna.