- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 30 Marca 2011, 23:35:06

Tytuł: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 30 Marca 2011, 23:35:06
Na EN57 Kolei Mazowieckich przy napisie o ostatniej rewizji jest również taki komunikat: Czwarty poziom utrzymania P4 lub analogicznie Piąty poziom utrzymania P5. Co to oznacza?
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: Interesant w 31 Marca 2011, 02:39:28
...
Poziom 1 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd kontrolny) – Czynności określone dokumentacją, wykonywane cyklicznie i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;

Poziom 2 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd okresowy) – Czynności określone dokumentacją, o zakresie szerszym od zakresu przeglądu 1, wykonywane cyklicznie i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;

Poziom 3 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd poszerzony) – Czynności określone dokumentacją, wykonywany w połowie okresu międzynaprawczego, wykonywane cyklicznie
i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;

 Poziom 4 utrzymania pojazdu kolejowego (naprawa rewizyjna) – Naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym przegląd podzespołów i zespołów połączonych z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych;

Poziom 5 utrzymania pojazdu kolejowego (naprawa główna) – Naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdu trakcyjnego w celu ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych;

Informacja zaczerpnięta z http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/775417/Zanr1doSpectechDSU19WE1.pdf

Usunąłem wieloliniowość.
Quark-t
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 31 Marca 2011, 07:00:59
Ktoś posiada informacje co ile kilometrów należy wykonywać dany poziom utrzymania dla lokomotywy EU07?
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 31 Marca 2011, 07:14:10
Ktoś posiada informacje co ile kilometrów należy wykonywać dany poziom utrzymania dla lokomotywy EU07?

Pierwszy - zależy od przewoźnika, w IC 60 h (+/-12)
Drugi - 25 dni (+/-2 dni) [?]
Trzeci - 250 000 km (połowa okresu międzynaprawczego)
Czwarty - 500 000 km
Piąty - 3xczwarty?
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 31 Marca 2011, 14:04:21
W Cargo:

pierwszy: max 3000 km przebiegu lub max 102h pracy poj. trakcyjnego (w zależności co wystąpi wcześniej, jednocześnie nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych),
drugi: 25 (+5) dni lub max 15.000 km,
trzeci: 250.000 km +/- 25.000 km lub nie dłużej niż 3 lata +/- 4 miesiące,
czwarty: 500.000 km lub nie dłużej niż 6 lat,
piąty: 3.500.000 km lub nie dłużej niż 32 lata.
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Marca 2011, 16:21:23
pierwszy: max 3000 km przebiegu lub max 102h pracy poj. trakcyjnego (w zależności co wystąpi wcześniej, jednocześnie nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych)
Hmm, a czy któraś seria nie ma wydłużonego czasu pracy?
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: JONIN_EZT w 31 Marca 2011, 16:24:06
Tego typu oznaczenia też już są wprowadzane w SKM Trójmiasto.
Kurcze jak nie oznaczenia nowe, to jeszcze muszą takie coś wymyślić.
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 31 Marca 2011, 18:58:47
Hmm, a czy któraś seria nie ma wydłużonego czasu pracy?

Maszyny nie zmodernizowane nie mają wydłużonego czasu pracy.
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 31 Marca 2011, 19:45:58
Maszyny nie zmodernizowane nie mają wydłużonego czasu pracy.
Te "nowe" byczki nie mają wydłużonego PK do bodaj 176h?
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: EU07-457 w 31 Marca 2011, 20:53:32
Te "nowe" byczki nie mają wydłużonego PK do bodaj 176h?

Dla zmodernizowanych (201 Em):
pierwszy: max 6000 km lub max 204 godz. pracy (w zależności co wystąpi wcześniej), nie dłużej niż 21 dni,
drugi: max 30.000 km lub 55 + 5 dni,
trzeci: 300.000 km lub nie dłużej niż 4 lata +/- 3 miesiące,
czwarty: 900.000 km lub nie dłużej niż 8 lat,
czwarty-w: 1.800.000 km lub nie dłużej niż 16 lat,
piąty: 3.600.000 km lub nie dłużej niż 32 lata.
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 31 Marca 2011, 20:56:39
Wszystko jest określone w Dokumentacji Systemu Utrzymania danego pojazdu. Przewoźnik określa czynności i zakres prac, UTK dokonuje weryfikacji i zatwierdzenia.
Możliwe jest wystąpienie sytuacji, kiedy mamy ten sam typ pojazdu a różnice w warunkach dokonywania poziomów utrzymania, co wcale nie jest czymś negatywnym. Najważniejsza jest gwarancja, że poziomy są dokonywane starannie.
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 01 Kwietnia 2011, 20:09:18
Tak to wygląda w praktyce.
Tytuł: Odp: Czwarty poziom utrzymania P4 - co to?
Wiadomość wysłana przez: przem710 w 02 Kwietnia 2011, 16:41:08
Stopnie utrzymania dla lokomotywy EU43/E186

IN - 15 000 km
I1 - 30 000 km
I2 - 75 000 km
I3 - 150 000 km
I4 - 300 000 km
I5 - 600 000 km
R1 - 1 200 000 km
R2 - 2 400 000 km

Był bym wdzięczny jak ktoś podałby jak wyglądają poziomy utrzymania dla lokomotyw serii EP09.