- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 30 Marca 2011, 23:35:06
-
Na EN57 Kolei Mazowieckich przy napisie o ostatniej rewizji jest również taki komunikat: Czwarty poziom utrzymania P4 lub analogicznie Piąty poziom utrzymania P5. Co to oznacza?
-
...
Poziom 1 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd kontrolny) – Czynności określone dokumentacją, wykonywane cyklicznie i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;
Poziom 2 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd okresowy) – Czynności określone dokumentacją, o zakresie szerszym od zakresu przeglądu 1, wykonywane cyklicznie i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;
Poziom 3 utrzymania pojazdu kolejowego (przegląd poszerzony) – Czynności określone dokumentacją, wykonywany w połowie okresu międzynaprawczego, wykonywane cyklicznie
i mające na celu utrzymanie pojazdu trakcyjnego we właściwym stanie technicznym gwarantującym bezpieczeństwo ruchu oraz niezawodność pracy;
Poziom 4 utrzymania pojazdu kolejowego (naprawa rewizyjna) – Naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym przegląd podzespołów i zespołów połączonych z częściowym ich demontażem z pojazdu trakcyjnego oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych;
Poziom 5 utrzymania pojazdu kolejowego (naprawa główna) – Naprawa okresowa o zakresie prac obejmującym pełny demontaż podzespołów i zespołów z pojazdu trakcyjnego w celu ich szczegółowego sprawdzenia oraz naprawę lub wymianę elementów zużytych bądź uszkodzonych;
Informacja zaczerpnięta z http://skm.bip.um.warszawa.pl/NR/rdonlyres/9B47ADB1-7FD7-41AA-A814-9DFCDE9DB0DC/775417/Zanr1doSpectechDSU19WE1.pdf
Usunąłem wieloliniowość.
Quark-t
-
Ktoś posiada informacje co ile kilometrów należy wykonywać dany poziom utrzymania dla lokomotywy EU07?
-
Ktoś posiada informacje co ile kilometrów należy wykonywać dany poziom utrzymania dla lokomotywy EU07?
Pierwszy - zależy od przewoźnika, w IC 60 h (+/-12)
Drugi - 25 dni (+/-2 dni) [?]
Trzeci - 250 000 km (połowa okresu międzynaprawczego)
Czwarty - 500 000 km
Piąty - 3xczwarty?
-
W Cargo:
pierwszy: max 3000 km przebiegu lub max 102h pracy poj. trakcyjnego (w zależności co wystąpi wcześniej, jednocześnie nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych),
drugi: 25 (+5) dni lub max 15.000 km,
trzeci: 250.000 km +/- 25.000 km lub nie dłużej niż 3 lata +/- 4 miesiące,
czwarty: 500.000 km lub nie dłużej niż 6 lat,
piąty: 3.500.000 km lub nie dłużej niż 32 lata.
-
pierwszy: max 3000 km przebiegu lub max 102h pracy poj. trakcyjnego (w zależności co wystąpi wcześniej, jednocześnie nie rzadziej niż 14 dni kalendarzowych)
Hmm, a czy któraś seria nie ma wydłużonego czasu pracy?
-
Tego typu oznaczenia też już są wprowadzane w SKM Trójmiasto.
Kurcze jak nie oznaczenia nowe, to jeszcze muszą takie coś wymyślić.
-
Hmm, a czy któraś seria nie ma wydłużonego czasu pracy?
Maszyny nie zmodernizowane nie mają wydłużonego czasu pracy.
-
Maszyny nie zmodernizowane nie mają wydłużonego czasu pracy.
Te "nowe" byczki nie mają wydłużonego PK do bodaj 176h?
-
Te "nowe" byczki nie mają wydłużonego PK do bodaj 176h?
Dla zmodernizowanych (201 Em):
pierwszy: max 6000 km lub max 204 godz. pracy (w zależności co wystąpi wcześniej), nie dłużej niż 21 dni,
drugi: max 30.000 km lub 55 + 5 dni,
trzeci: 300.000 km lub nie dłużej niż 4 lata +/- 3 miesiące,
czwarty: 900.000 km lub nie dłużej niż 8 lat,
czwarty-w: 1.800.000 km lub nie dłużej niż 16 lat,
piąty: 3.600.000 km lub nie dłużej niż 32 lata.
-
Wszystko jest określone w Dokumentacji Systemu Utrzymania danego pojazdu. Przewoźnik określa czynności i zakres prac, UTK dokonuje weryfikacji i zatwierdzenia.
Możliwe jest wystąpienie sytuacji, kiedy mamy ten sam typ pojazdu a różnice w warunkach dokonywania poziomów utrzymania, co wcale nie jest czymś negatywnym. Najważniejsza jest gwarancja, że poziomy są dokonywane starannie.
-
Tak to wygląda w praktyce.
-
Stopnie utrzymania dla lokomotywy EU43/E186
IN - 15 000 km
I1 - 30 000 km
I2 - 75 000 km
I3 - 150 000 km
I4 - 300 000 km
I5 - 600 000 km
R1 - 1 200 000 km
R2 - 2 400 000 km
Był bym wdzięczny jak ktoś podałby jak wyglądają poziomy utrzymania dla lokomotyw serii EP09.