- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: sebalorek w 12 Marca 2011, 14:48:58
-
Tworzę teksturę EP07-1051. Jest jeszcze dużo do zrobienia..
-
Niestety ale z taką jakością zdjęć to marnie to widzę...:/
-
Prawie koniec.
-
Przejście czoło-bok do kitu ;/
-
Strasznie słaba jakość tekstury.
-
Strasznie słaba jakość tekstury.
Ja bym tego po screenach nie oceniał - nie od dziś wiadomo, że kompresja JPG robi swoje, a zwłaszcza ta standardowa z MsPaint'a (a pewnie w nim większość zapisuje screenshoty).
-
Zdjęcia na teksturę robione przy nieodpowiednich warunkach. Chodzi mi o cienie na teksturze i inne odcienie czoła i boku.
-
Ale widać porównując resztę screena i num loka, że zdjęcia były kiepskie.
-
Kto się zna dokładnie na tworzeniu tekstur? Bo mam taki mały problem, a nie wiem jak to naprawić.. na screenie słabo to widać.
-
Napisz tutaj, ktoś doświadczony z pewnością Ci pomoże.
-
Prześlę screeny:
Na 1 screenie widać lukę w teksturze. Pojawiło się to jak robiłem ten bok. Nie wiem jak to zrobić, gdzie jest to miejsce, aby to naprawić.
Na screenie 2 w tym miejscu jest ok, to chyba gdzie indziej jest ''pies pogrzebany''. Tylko gdzie?
-
Czy przejście czoło-bok zaznaczone na 2 screenie to złączona warstwa, czy dwie różne?
-
Nie rozumiem.
. ?
No tak jak w mapowaniu jest, tak jest zrobione. Zdjęcia takie były, że nie szło inaczej-jeśli chodzi wam o odcień, ale ewentualnie mogę coś z tym zrobić, żeby zrównać kolory. A z tą luką nikt nie pomoże?
Scaliłem i poprawiłem.
libertyn89
-
Najprawdopodobniej masz źle nałożoną alfę tam gdzie umieszcza się tabliczki z rewizją, wchodzi na to pole dosłownie jeden pixel i dlatego tak to wygląda.
-
A jak to naprawić?
-
jeśli chodzi wam o odcień, ale ewentualnie mogę coś z tym zrobić, żeby zrównać kolory.
Nic nie zrobisz, jeżeli warstwy nie są scalone, dlatego się pytałem. Jeżeli pracuje w PhotoShopie, po prawej stronie masz panel, i tam jest zakładka "warstwy". Ile ich tam masz?
-
A jak to naprawić?
Musisz delikatnie wyciąć parę pixeli po prawej stronie pola na tabliczki rewizji.
-
Jest coraz lepiej. Obecnie wygląda to tak. Luka jest prawie niewidoczna.
-
Moim skromnym zdaniem, niestety te różnice w jasności blachy psują efekt. No i wyraźne artefakty wokół numeru na bocznej ścianie.
-
No te artefakty to przez to że @sebalorek działa na tych głupich DDS-ach :/ @sebalorek następnym razem jak będziesz robił tekstury działaj na tga, bo ddsy tylko psują jakość.
-
DDS nie taki głupi, jak się go mądrze stosuje. Poza tym zwróć uwagę, że numer na czole jest ok. Tutaj problem jest bardziej materiał zdjęciowy niż kompresja sama w sobie. Ale to tyle tytułem OT.
-
Niestety ale zdjęcia były robione chyba komórką bo jakość pozostawia wiele do życzenia. Wątpię, żeby się przyjęło, szczególnie, że to żaden niezwykły egzemplarz. Potraktuj to bardziej jako trening, niżeli produkt.
-
Te białe pasy na czole można spokojnie wyprostować. I wywalić poręcze z czoła - 1051 ich nie ma. Ale sam przyznasz, że boczny numer jest szczególnie zpaprany przez jpg-a.
-
1. Zdjęć ja nie robiłem- są robione aparatem.
2. To chyba jednak kompresja, bo w symulatorze nie ma takiej aż jakości.
3. To nie jest moja pierwsza tekstura, więc nie traktuje jej jako trening.
4. A jak to usunąć te poręcza?
-
4. A jak to usunąć te poręcza?
Dać kanał alpha w danym 'prostokąciku'. W jakim to już musisz sam do tego dojść. Ja już zapomiałem.
-
Czyli jak w gimpie robię to po prostu gumką zmazać?
-
gumką, ale nie na przykład na kolor tła, tylko na alfę.
-
No rozumiem, takie kratki szare.
-
No rozumiem, takie kratki szare.
W PSie są to biało szare kratki. Najlepiej zaznacz sobie ten kawałek 'zaznaczaniem' i po prostu wytnij ten element. Będzie dokładniej i pewniej.