- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: sebalorek w 12 Marca 2011, 14:48:58

Tytuł: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 12 Marca 2011, 14:48:58
Tworzę teksturę EP07-1051. Jest jeszcze dużo do zrobienia..
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 12 Marca 2011, 20:36:36
Niestety ale z taką jakością zdjęć to marnie to widzę...:/
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 15 Marca 2011, 17:25:39
Prawie koniec.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: szogun w 15 Marca 2011, 17:52:37
Przejście czoło-bok do kitu ;/
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Makrov w 15 Marca 2011, 18:43:19
Strasznie słaba jakość tekstury.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Cesky Kretek w 15 Marca 2011, 19:01:10
Strasznie słaba jakość tekstury.
Ja bym tego po screenach nie oceniał - nie od dziś wiadomo, że kompresja JPG robi swoje, a zwłaszcza ta standardowa z MsPaint'a (a pewnie w nim większość zapisuje screenshoty).
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: maacius w 15 Marca 2011, 19:20:19
Zdjęcia na teksturę robione przy nieodpowiednich warunkach. Chodzi mi o cienie na teksturze i inne odcienie czoła i boku.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 15 Marca 2011, 20:10:08
Ale widać porównując resztę screena i num loka, że zdjęcia były kiepskie.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 15 Marca 2011, 21:18:43
Kto się zna dokładnie na tworzeniu tekstur? Bo mam taki mały problem, a nie wiem jak to naprawić.. na screenie słabo to widać.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 15 Marca 2011, 21:21:28
Napisz tutaj, ktoś doświadczony z pewnością Ci pomoże. 
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 15 Marca 2011, 21:31:41
Prześlę screeny:
Na 1 screenie widać lukę w teksturze. Pojawiło się to jak robiłem ten bok. Nie wiem jak to zrobić, gdzie jest to miejsce, aby to naprawić.
Na screenie 2 w tym miejscu jest ok, to chyba gdzie indziej jest ''pies pogrzebany''. Tylko gdzie?
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: maacius w 16 Marca 2011, 07:27:51
Czy przejście czoło-bok zaznaczone na 2 screenie to złączona warstwa, czy dwie różne?
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 16 Marca 2011, 17:08:00
Nie rozumiem.. ?
No tak jak w mapowaniu jest, tak jest zrobione. Zdjęcia takie były, że nie szło inaczej-jeśli chodzi wam o odcień, ale ewentualnie mogę coś z tym zrobić, żeby zrównać kolory. A z tą luką nikt nie pomoże?

Scaliłem i poprawiłem.
libertyn89
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Marca 2011, 17:17:37
Najprawdopodobniej masz źle nałożoną alfę tam gdzie umieszcza się tabliczki z rewizją, wchodzi na to pole dosłownie jeden pixel i dlatego tak to wygląda.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 16 Marca 2011, 17:23:12
A jak to naprawić?
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: maacius w 16 Marca 2011, 17:27:52
jeśli chodzi wam o odcień, ale ewentualnie mogę coś z tym zrobić, żeby zrównać kolory.
Nic nie zrobisz, jeżeli warstwy nie są scalone, dlatego się pytałem. Jeżeli pracuje w PhotoShopie, po prawej stronie masz panel, i tam jest zakładka "warstwy". Ile ich tam masz?
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: szogun w 16 Marca 2011, 17:35:54
A jak to naprawić?
Musisz delikatnie wyciąć parę pixeli po prawej stronie pola na tabliczki rewizji.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 16 Marca 2011, 20:18:32
Jest coraz lepiej. Obecnie wygląda to tak. Luka jest prawie niewidoczna.

Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 17 Marca 2011, 10:56:31
Moim skromnym zdaniem, niestety te różnice w jasności blachy psują efekt. No i wyraźne artefakty wokół numeru na bocznej ścianie.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: szogun w 17 Marca 2011, 11:02:03
No te artefakty to przez to że @sebalorek działa na tych głupich DDS-ach :/ @sebalorek następnym razem jak będziesz robił tekstury działaj na tga, bo ddsy tylko psują jakość.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 17 Marca 2011, 11:21:40
DDS nie taki głupi, jak się go mądrze stosuje. Poza tym zwróć uwagę, że numer na czole jest ok. Tutaj problem jest bardziej materiał zdjęciowy niż kompresja sama w sobie. Ale to tyle tytułem OT.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 17 Marca 2011, 17:37:10
Niestety ale zdjęcia były robione chyba komórką bo jakość pozostawia wiele do życzenia. Wątpię, żeby się przyjęło, szczególnie, że to żaden niezwykły egzemplarz. Potraktuj to bardziej jako trening, niżeli produkt.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 17 Marca 2011, 18:48:41
Te białe pasy na czole można spokojnie wyprostować. I wywalić poręcze z czoła - 1051 ich nie ma. Ale sam przyznasz, że boczny numer jest szczególnie zpaprany przez jpg-a.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 17 Marca 2011, 18:51:40
1. Zdjęć ja nie robiłem- są robione aparatem.
2. To chyba jednak kompresja, bo w symulatorze nie ma takiej aż jakości.
3. To nie jest moja pierwsza tekstura, więc nie traktuje jej jako trening.
4. A jak to usunąć te poręcza?
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: WSK w 17 Marca 2011, 18:55:07
4. A jak to usunąć te poręcza?
Dać kanał alpha w danym 'prostokąciku'. W jakim to już musisz sam do tego dojść. Ja już zapomiałem.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 17 Marca 2011, 18:58:11
Czyli jak w gimpie robię to po prostu gumką zmazać?
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 17 Marca 2011, 19:53:39
gumką, ale nie na przykład na kolor tła, tylko na alfę.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: sebalorek w 17 Marca 2011, 20:01:16
No rozumiem, takie kratki szare.
Tytuł: Odp: Tekstura EP07-1051
Wiadomość wysłana przez: WSK w 17 Marca 2011, 20:07:40
No rozumiem, takie kratki szare.
W PSie są to biało szare kratki. Najlepiej zaznacz sobie ten kawałek 'zaznaczaniem' i po prostu wytnij ten element. Będzie dokładniej i pewniej.