- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 10 Marca 2011, 17:36:13

Tytuł: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 10 Marca 2011, 17:36:13
Mam mały problem, a jako, że bardzo żadko używam 3d Studio Max, nie wiem jak sobie z nim poradzić. Mianowicie działam na pliku max wagonu zaimportowanym z T3D. Chodzi o oświetlenie, które sprawia, że ściany, mające jaskrawy kolor, pod pewnym kontem patrzenia są czarne, jak na obrazku. Da się to jakoś zresetować, aby nie było takich efektów świetlnych?
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Marca 2011, 17:41:18
Spróbuj z Weld'em.
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Pendolino w 10 Marca 2011, 17:45:38
Klikamy PPM na napis "Perspective" wyświetla nam się lista, i: Other -> Flat
Przynajmniej ja tak robię.
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 10 Marca 2011, 17:46:14
W oknie modelowania, tam gdzie ci pisze Widok (right, left, top, perspective...), wciskasz prawy przycisk myszki i z opcji wybierasz Flat (równe oświetlenie wszystkich obiektów). Domyślnie jest Smooth.
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 10 Marca 2011, 17:50:26
Super @Rozi, @Pendolino, dzięki bardzo.
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: szogun w 11 Marca 2011, 08:25:02
Tyle że takie coś tylko naprawi wyświetlanie, a same Poly będą zepsute. Wychodzi na to że wszystkie poly mają 1 stopień Smooth i przez to są błędnie oświetlane. Załączniki to obrazują.
Jak coś to zajrzyj do testu dodatków, wątek "SU46 v2 DDS.7z", post @Rozi'ego.
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Marca 2011, 12:41:21
Jeszcze jedno pytanko, co mnie irytuje, bo nie umiem sobie poradzić. Chodzi mi o nakładanie tekstury. Na teksturze tabliczka i manometr są bardzo dobrze czytelne, w dość dużej rozdzielczości. Natomiast, gdy nałożę teksturę na element, to robi się strasznie rozmyta i zpikselowana. Coś da się poradzić?
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 11 Marca 2011, 18:17:40
Pewnie. Musisz zmienić ustawienia, konkretnie zakładka Customize -> Preferences -> Viewports -> Configure Driver -> i 3 zakładka ustaw na 1024 i 512, i zafajkuj Match Bitmap Size...
Tytuł: Odp: Oświeltenie w programie 3d Studio Max 9
Wiadomość wysłana przez: Rudzik w 11 Marca 2011, 18:47:24
A to, że konieczny reset, to nie pisałeś, bo myślałem, że nie zadziałało. Ale jest OK i wygląda o wiele lepiej, dzięki. Teraz zabawa ze wskazówkami, żeby się ruszały.