- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: Rudzik w 10 Marca 2011, 17:36:13
-
Mam mały problem, a jako, że bardzo żadko używam 3d Studio Max, nie wiem jak sobie z nim poradzić. Mianowicie działam na pliku max wagonu zaimportowanym z T3D. Chodzi o oświetlenie, które sprawia, że ściany, mające jaskrawy kolor, pod pewnym kontem patrzenia są czarne, jak na obrazku. Da się to jakoś zresetować, aby nie było takich efektów świetlnych?
-
Spróbuj z Weld'em.
-
Klikamy PPM na napis "Perspective" wyświetla nam się lista, i: Other -> Flat
Przynajmniej ja tak robię.
-
W oknie modelowania, tam gdzie ci pisze Widok (right, left, top, perspective...), wciskasz prawy przycisk myszki i z opcji wybierasz Flat (równe oświetlenie wszystkich obiektów). Domyślnie jest Smooth.
-
Super @Rozi, @Pendolino, dzięki bardzo.
-
Tyle że takie coś tylko naprawi wyświetlanie, a same Poly będą zepsute. Wychodzi na to że wszystkie poly mają 1 stopień Smooth i przez to są błędnie oświetlane. Załączniki to obrazują.
Jak coś to zajrzyj do testu dodatków, wątek "SU46 v2 DDS.7z", post @Rozi'ego.
-
Jeszcze jedno pytanko, co mnie irytuje, bo nie umiem sobie poradzić. Chodzi mi o nakładanie tekstury. Na teksturze tabliczka i manometr są bardzo dobrze czytelne, w dość dużej rozdzielczości. Natomiast, gdy nałożę teksturę na element, to robi się strasznie rozmyta i zpikselowana. Coś da się poradzić?
-
Pewnie. Musisz zmienić ustawienia, konkretnie zakładka Customize -> Preferences -> Viewports -> Configure Driver -> i 3 zakładka ustaw na 1024 i 512, i zafajkuj Match Bitmap Size...
-
A to, że konieczny reset, to nie pisałeś, bo myślałem, że nie zadziałało. Ale jest OK i wygląda o wiele lepiej, dzięki. Teraz zabawa ze wskazówkami, żeby się ruszały.