- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Rainsted => Wątek zaczęty przez: Rozi w 25 Lutego 2011, 03:42:20
-
Witam.
W starterze mogę wybrać tylko jeden ładunek, reszta jest niewidoczna. Wyświetlany jest tylko ładunek wpisany jako pierwszy w .chk. Dla przykładu:
LoadAccepted=Coal,Stone,Wood,Lumber,Sand,Gravel
W tym wypadku wyświetla się tylko "Coal".
Pozdrawiam
-
Chyba trzeba z pliku .chk przekopiować nazwę danego ładunku i wpisać ilość jaka jest podana w .chk. Powinno zadziałać, ale próbowałem na kontenerze 40' i pokaza się tylko platforma Rs.
-
@matek123, tu chodzi o to, żeby starter wyświetlał na liście do wyboru wszystkie ładunki, jakie są dostępne. Rozi z pewnością wie, że można je skopiować, ale nie o to tu chodzi.
Przy okazji chciałbym poruszyć inna kwestię związaną z jakimś błędem w Rainsted. Wyszło to podczas tworzenia PC10. Gdy na zakładce ustawienia wybierzemy domyślny format tga, nie wyświetlają się miniaturki, m.in. sm41 (screen 1), czy ep05. Brak miniaturki jest w takim przypadku także w okienku wyboru składu na zakładce wczytanie. Efekt występuje przy modelach nie posiadających tekstur replacableskin i z wpisem do textures.txt typu NONE=... Za to po zmianie domyślnych ustawień na bmp, wszystko wyświetla się poprawnie (screen 2).
-
Pierwszy problem naprawiony w wersji 1.0.98.8132. Drugiego na razie nie udało mi się powtórzyć.
-
Błąd opisany przeze mnie występuje na paczce tga. W ustawieniach musi też być wybrane domyślnie tga (screen).
-
Działa, dziękuję za naprawienie błędu.
@Ra, mam pytanie. Czy nie dałoby rady zrobić też w jakiś sposób wyświetlanie miniaturek dla ładunków? W wagonach odkrytych, np. platformach, miałoby to wielkie znaczenie. W tym wypadku, wagon musiałby mieć osobne miniaturki razem z ładunkiem.
-
Drugi powinien być naprawiony w 1.0.98.8133. W paru miejscach miałem sprawdzanie na okoliczność "NONE" oraz "NONE.BMP", prawdopodobnie tworzyło się też "NONE.TGA". Teraz zrobiłem tak, żeby ewentualne rozszerzenie było ignorowane.
Zasadniczo miniaturka jest dobierana na podstawie opisu tekstury. Można by to zrobić tak, że w nazwie miniaturki umieszczało by się gwiazdkę i w to miejsce byłaby wstawiana nazwa ładunku. Przykładowo zamiast!=S,Sgs,Slps
MAERSK.BMP=412Z,Sgs=413Z,Sgs
trzeba by napisać !=S,Sgs,Slps
MAERSK.BMP=412Z,Sgs*=413Z,Sgs*
co w przypadku ustawionego ładunku tworzyło by nazwę miniaturki np. Sgs&container30foot.BMP… Musiałbym jeszcze sprawdzić, czy nie będzie problemów z przechowywaniem tych obrazków w pamięci.
-
Proszę sprawdzić, zależałoby mi, by to działało :)
-
Sprawdziłem - takiej modyfikacji miniatur nie da się zrobić "na szybko". A ja nie mam wystarczająco dużo czasu, żeby nad tym siedzieć.