- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: TeKatka w 20 Lutego 2011, 22:02:34
-
Witam!
Chciałbym z kolegami zorganizować przejazd drezyną ręczną (prawdopodobnie udałoby się pożyczyć) na szlaku, gdzie nie ma regularnego ruchu (kursuje komunikacja zastępcza). Jeżdżą tylko drezyny z PLK w celu objazdu szlaku. Czy jest jakaś możliwość, abyśmy mogli coś takiego zorganizować? Gdzieś czytałem, że trzeba spisać umowę z PKP na wykorzystanie szlaku w celach rekreacyjnych. Czy to coś kosztuje?
Pozdrawiam!
-
Jeżeli to jest trasa nieczynna, a posterunki ruchu są nieobsadzone to jechać możecie nawet hulajnogą z tłumikiem. Natomiast, jeśli jest przeciwnie musicie spisać umowę ale na własną rękę lecz to zapewne nie wypali. Dlaczego? Jak byście należeli do Klubu MK to przeznaczacie wszystkie oszczędności na w/w cel, spisujecie umowę, wasza drezynka przechodzi przegląd techniczny i otrzymuje nr w KWR i jazda - to tylko w przypadku, gdy na trasie są obsadzone posterunki ruchu.
Pzdr.
Naucz się pisać po polsku. Zdanie jest za długie i pomimo Twojej wiedzy - pokrętne i niezrozumiałe.
Popraw ten post, lub będzie ostrzeżenie.
Krzysiek626
Kolego @Krzyśku626 w miarę możliwości poprawiłem. Proszę wybaczyć ale post był pisany nocą - po bardzo napiętej i nerwowej służbie :)
-
Witam. Najlepiej było by gdybyście sprawdzili swój odcinek na mapie sieci kolejowej albo na stronie http://www.kolej.one.pl/index.php?dzial=szukaj, w wyszukiwarce wybierz szukanie linii. Najłatwiej jest wyszukać jak zaznaczysz (pod miejscem do wpisania nazwy/numeru) jest pole; województwo i znajdź. W polu znajdź wybierz: "stacji w przebiegu". Potem klikasz na link z relacją linii której szukałeś. Jak ci się wyświetli schemat lilii a nie pokaże się legenda to kliknij "stan linii « Pokaż/ukryj". i możesz sprawdzić jaki ma status linia. Jeżeli jest normalny ruch, to byście musieli otrzymać rozkład, "wykupić" szlak. Ale aby otrzymać rozkład trzeba być przewoźnikiem. Więc możecie się skontaktować z stowarzyszeniem Hobbystów (bo oni mają prawdopodobnie status przewoźnika) Kolejowych http://rail.phototrans.eu/24,608,1.html (tutaj jest kontakt). Pozdrawiam.
-
Witam!
Dziękuję za dotychczasowe odpowiedzi. Posterunki są nieobsadzone (tylko jest taki znajomy pan automatyk z PLK, który pilnuje i dogląda stacji, żeby nie rozkradli), semafory są wyłączone. Chcielibyśmy coś takiego zrobić np. w niedzielę, bo wiadomo, że wtedy nie jeżdżą na objazd.
-
Heh, właściwie to podziwiam Was za odwagę, ponieważ po 1: jeśli przejazdy nie są strzeżone i nie wyposażone w rogatki - a wiadomo jeśli na tej trasie nie ma ruchu pociągów to kierowcy jadący na pamięć mogą spowodować wypadek, po 2: jeśli będziecie jechać skarpetą spalinową (mam na myśli drezynkę - tak mechowie nazywają ten "środek transportu") rozpędzeni np do 30km/h a tu nagle koniec torów - np. tory rozebrane przez Miłośników Szyn ;D nie łatwo o wypadek a po 3 jeśli nie znacie szlaku to weźcie ze sobą jakiegoś maszynistę który kiedyś jeździł na tej trasie. Dlaczego? Zapewniam, że będziecie wtedy bezpieczni w 100% dlatego, że będzie wiedział gdzie znajdują się tzw. "podejrzane miejsca" i będzie wiedział gdzie trąbnąć, przyhamować czy wykonać inny manewr.
Pozdrawiam !
-
Dlatego w takich przypadkach jazd drezynami PLK nakazuje aby ruch kołowy na przejazdach był zatrzymywany przez obsługę drezyny. I z tego co pamiętam trzeba w tym celu odbyć jakieś szkolenie.
-
Szlak znam bardzo dobrze, ponieważ tyle razy nim jeździłem (kilka razy drezyną z PLK), robiłem kilka prezentacji na jej temat na konkursy, gdzie szczegółowo ją opisywałem. Jeden z kolegów będzie miał uprawnienia do kierowania ruchem (jest strażakiem) - czy to by wystarczyło?
-
jeśli nie znacie szlaku to weźcie ze sobą jakiegoś maszynistę który kiedyś jeździł na tej trasie.
Przecież oni nie jadą bruttem 3200 t., tylko drezyną.
-
Heh, właściwie to podziwiam Was za odwagę, ponieważ po 1: jeśli przejazdy nie są strzeżone i nie wyposażone w rogatki - a wiadomo jeśli na tej trasie nie ma ruchu pociągów to kierowcy jadący na pamięć mogą spowodować wypadek, po 2: jeśli będziecie jechać skarpetą spalinową (mam na myśli drezynkę - tak mechowie nazywają ten "środek transportu") rozpędzeni np do 30km/h a tu nagle koniec torów.
Po 1. Oni jadą drezyna ręczną, jak w temacie jest napisane.. Po 2. Dochodzę do wniosku że drezyna ma dłuższą drogę hamowania niż eu07 z próżnym składem pasażerskim.
Przed przejazdami zawsze możecie się zatrzymać i ostrożnie przejechać przez przejazd. I nie wiem czy PKP nie będzie wymagało czasem od Was znajomości jakiś przepisów..
-
Gdybyście jechali z Maszynistą posiadającym prawo kierowania pojazdami trakcji spalinowej to się o nic nie martwicie. Jeżeli na własną rękę - obawiam się, że możecie się nie mile rozczarować.
-
Radzę się też z tym zaznajomić: http://kolej.krb.com.pl/r1/rozdz13.htm .
-
Myślę że ostatni post rozjaśnia nieco problem. Ja polecam zasięgnąć informacji u źródła, czyli w PLK.
Zamykam wątek
Krzysiek626