- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Jacbull w 25 Lipca 2004, 13:53:08

Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Jacbull w 25 Lipca 2004, 13:53:08
chciałbym zrobić wagon ABdnu ale nie wiem jak przekonwertować *BMP na *TGA i odwrotnie- tu jest zdjęcie paska przedzielająceko 1 klase z 2 oraz zdjęcie całego wagonu
http://www.tkk.net.pl/marcoos/zdj/26/34.jpg
http://www.tkk.net.pl/marcoos/zdj/23/01.jpg
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: hejnal w 25 Lipca 2004, 14:07:38
Do konwersji możesz użyć programu IrfanView
http://www.irfanview.com/

Konwersja polega no otwarciu *.BMP i Save as *.TGA lub na odwrót.
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Jacbull w 25 Lipca 2004, 14:08:33
dzięki
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Paul w 25 Lipca 2004, 18:36:58
A nie będzie jaj w IfranViewie z kanałem alpha? Ja się naciąłem w ten sposób na FotoCanvasie z ACDSee - przekonwertowałem i jakieś dziwne błędy się pojawiały. Chodziło o to że FotoCanvas stworzył plik TGA o głębii 24bpp, a do symka trzeba 32bpp (24+16 które ustalają przezroczystość (tzw. kanał alpha)). Teraz konwertuje programem TGATool 2, kanał alpha można w nim wygodnie edytować.
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 25 Lipca 2004, 21:31:07
ja uzywam Adobe Photoshop 7.0 gdzie mozna te wszystkie parametry ustawic bez zadnego klopotu a poza tym jest to chyba najlepszy program do obrobki obrazu w warunkach domowych
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Jacbull w 26 Lipca 2004, 22:32:23
zrobiłem wagon, dziwacznie mi wyszedł. pojawiły się problemy:
1- zły układ klas po obu stronach wagonu
2- drzwi 1 kl. w 2kl. i na odwrót
3- tyły wagonu niekompatybile z klasami
 do d*** jest
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 26 Lipca 2004, 23:07:44
tu jest problem w modelu, ktory ma wlasnie w taki sposob zalozone teksturowanie... :( gdybym dorwal source'a do niego postaralbym sie poprawic (ale nowy Plane w modelu pogorszylby FPS pewnie)
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: uetam w 26 Lipca 2004, 23:41:26
E tam:) Nowe siodemki ( made in Bart ) maja 1000 poly wiecej...a w symku sie tego nie odczuwa.
PS. Pytales sie o zgode autora na wykorzystanie fotek tego ABduna?
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 27 Lipca 2004, 00:33:18
to moze sie bart podzieli swoimi modelami?? tylko w ten sposob mozna stworzyc cos jeszcze lepszego a mimo to darmowego :) ja chetnie bym porobil fotki do nowych modeli (nawet wiem co trzeba focic, ale moze warto zlamac monopol na teksturowanie nowych modeli?). zaslugi barta sa nieocenione i chwala mu za to...ale gdyby tworcy maszyny tez sie nie podzielili swoim projektem nie byloby tego forum dzisiaj...
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: uetam w 27 Lipca 2004, 10:08:35
Cytat: "pROSiAczek"
to moze sie bart podzieli swoimi modelami?? tylko w ten sposob mozna stworzyc cos jeszcze lepszego a mimo to darmowego :) ja chetnie bym porobil fotki do nowych modeli (nawet wiem co trzeba focic, ale moze warto zlamac monopol na teksturowanie nowych modeli?). zaslugi barta sa nieocenione i chwala mu za to...ale gdyby tworcy maszyny tez sie nie podzielili swoim projektem nie byloby tego forum dzisiaj...

Tak...Wolicie niedokonczone modele bez kabiny z niekonczacymi sie patchami, czy caly, gotowy, dobry model z kabiną?
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Maciek-34120 w 27 Lipca 2004, 10:34:50
Ja wole 100%owy dobry i w pelni dzialajacy model z kabina bez dodatkowych patchow bo to czasem jest denerwujace jak trzeba jedna sciagnac takie drugie sciagnac inne a potem tego brakuje i tego i znowu trzeba sciagac. Najlepiej poczekac na dokonczenie i wystawienie update- nowej wersji w pelni sprawnej...
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: uetam w 27 Lipca 2004, 10:56:55
No i słusznie:)
Poczekajcie jeszcze pare xxxx :)
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Oli w 27 Lipca 2004, 11:03:04
Tak, należy trzymać dobry poziom symulatora :)
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Jacbull w 27 Lipca 2004, 12:12:40
Cytat: "MatEUzs"
PS. Pytales sie o zgode autora na wykorzystanie fotek tego ABduna?
jasne. pozwolił pod warunkiem że napiszę że to on będzie twórcą zdjęć.
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Jacbull w 27 Lipca 2004, 12:14:24
popróbuję zmienić coś w *t3d lub *mmd. ale nie jestem pewien czy mi to wyjdzie!
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: pROSiAczek w 27 Lipca 2004, 23:06:31
w zasadzie nalezaloby dokonac zmian w zrodle z 3ds'a ale jesli masz programik do modyfikacji t3d (inny niz notatnik) to bardzo prosze podaj linka na niego...
Tytuł: Wagon ABdnu
Wiadomość wysłana przez: Jacbull w 31 Lipca 2004, 21:41:02
w tym rzecz że nie mam