- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Maciek-34120 w 20 Lipca 2004, 22:53:04
-
Szulamem przed momentem w szukajce jakichs informacji na temat ciężaru hamującego skład, ale nic nie znalazlem. Jagby mogl mi ktos wytlumaczyc jak sie oblicza ciezar hamujacy i co to dokladnie jest??? Dzieki z gory - pozdrowionka dla wszystkich MK
-
Rzeczywista masa hamująca pociągu jest sumą mas hamujących wszystkich jednostek taboru z czynnymi hamulcami, znajdujących się w pociągu, oprócz czynnych pojazdów trakcyjnych. Wyjątek stanowią pociągi pasażerskie kursujące z prędkością większą niż 120 km/h, w których do rzeczywistej masy hamującej dolicza się także masę hamującą czynnego pojazdu trakcyjnego.
Na podstawie: http://jastrzab.lhs.pl/?s=technika/&temat=hamulec
-
No dobrze tylko co to jest ta masa hamujaca- czy jest to masa poszczegolnych wagonow? I jak sie to przlicza na procenty?
-
Masa hamujaca to taki wytwor. W rzeczywistosci jest troszke oszukana, bo jest miara sily, ale mimo ze podawana w tonach, nie oznacza ton sily. To po prostu masa, ktora dana sila moze zatrzymywac z przyspieszeniem (opoznieniem) 1m/s^2. Inaczej mowiac - wagon o masie 50t i masie hamujacej 100t moze hamowac z opoznieniem 2m/s^2 (Mham/M). Dla skladu sumujemy i uzyskujemy maksymalne opoznienie (w efekcie droge hamowania z wzoru x=at^2/2, gdzie t=v/a, a=przyspieszenie, v=predkosc poczatkowa, t=czas hamowania). W rzeczywistosci liczy sie odwrotnie - znajac minimalna droge hamowania (od pierwszego semafora informujacego o stop do wskazujacego stop) i predkosc maksymalna pociagu uzyskuje sie a, a znajac przyspieszenie i mase pociagu mozna policzyc minimalna mase hamujaca. Jak wychodzi, to mozna porownac czy da sie jechac skladem, czy trzeba zredukowac predkosc.
Pozdrawiam, Adam
PS Pokrotce, ale chyba dosc jasno
-
Dzieki dzieki- wielkie dzieki - jest Ok...