- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: stefan w 06 Listopada 2003, 16:06:15
-
Witam!
Czy ktos moze mi strescic podstawowe róznice pomiedzy lokomotywą angielska class 83 a "polskimi' maszynami EU06/07? Z tego co sie orientuje to polscy konstruktorzy nie dodali nic istotnego w porównaniu z pierwowzorem, poza kosmetyka pudła lokomotywy.(duze reflektory, inne zaluzje i 'ozdobne" listwy)
Z gory dziekuje za wyczerpujace odpowiedzi
-
wszystkich roznic nie znam, ale wg pierwszej z brzegu strony: http://www.dreadful.org.uk/class83.htm
"Maximum Speed 100 mph"
-
Nie jestem pewien ale prędkość konstrukcyjna EU07 wynosi 125km/h, a według moich obliczeń (mogłem się oczywiście pomylić) 125km/h to 100mp/h. Prosze o sprawdzenie moich obliczeń!!!!!!
-
100mp/h to dokładnie 160.9344 km/h !!!
[%sig%]
-
Witam
1 km=0.62 mili
Wiec 125km/h= 77.5 mil/h
Pozdrawiam
[%sig%]
-
Z tego co ja sie orjetuje to EU06 nie byla doslowna kopia klasy 83. Byla ona skonstrulowana na podstawie klas od 81 do 85 przez English Electric i Metropolitan Vickers.
[%sig%]
-
Oczywiście że różnice są:Wszystkie elektrowozy serii EU07 powyżej nr.300 mają zasadniczo dużo różnic.Właśnie zastosowanych przez polskich konstruktorów.
[%sig%]
-
Lecz mi chodzi o konkrety mianowicie jakie są to różnice?
-
Chodzi mi głównie o sposób unowocześniania konstrukcji lokomotywy, oraz to jak się to ma do współczesnych tym modernizacjom czasach. Czy zmiany konstrukcji były fabryczne, czy też może podczas napraw?
Za odpowiedzi z góry dziękuje.
-
Zmiany były i konstrukcyjne ( Fabryczne ) i podczas napraw.
Po pierwsze to nie ma dwuch identycznych siódemek, kazda sie czyms różni np. kosmetycznie ( umieszczenie czuwaka w kabinie czy śwateł czy tez syren).
Fabryczne zmiany to : sterowanie szybkiego, cos jeszce jest z wielokrotnym, na lokomotywach ( tych powyzej 300 nr) jest napisane " Jazda wielokrotna tylko powyżej nr chyba 303 nie pamietam dokładnie) , jeszcze zuczajace sie zmiany to kosmetyka zewnetrzna loka > porównaj siódemke do 300(pierwsza seria) do drugiej to zobaczysz brak satki w kabinie WN, czy na czole nad hakiem jest półka która jakby podkresla moc tego loka ( mnie sie podobaja właśnie 07 z drugiej srerii) ta półka ma inne zastosowanie o której sie raczej nie mówi !!!
A tak na marginesie to polacy jeszce nie uregulowali licencji na produkcje 07 i jej pochodnych a naprodukowali jej ok 840 sztuk. Są jeszcze jeszcze jakies drobiazgi ale w jeździe czy tą czy tą nie ma róznicy !!! Wiec jak chcesz byc taki dokładny to odsyłam to literatury ( tej z przełomu produkcji ) .
.
[%sig%]
-
Roznice sa zasadnicze - np. napiecie trakcyjne.
[%sig%]
-
3neco3 oj nie zgodze sie miedzy siodemka z serii 4E a 303E jest roznica w prowadzeniu. miekkosc obu tych elektorwozow. spowodowane jest to roznymi rodzajami lemieszy. na 4E sa lemiesze polowkowe i male a na 303E sa pelne lemiesze. przy seri 4E (male lemiesze) pod pudlem robi sie poduszka powietrzna i ten lok jest jakby niesiony przez powietrze jest bardziej miekki i raczej ma tendencje do kolysania gora-dol. natomiast 303E jest bardziej sztywny. co do roznic nikt nie zauwazyl roznicy w stycznikach SR (styczniki rozruchowe) w 4E dzialaja wolniej niz w 303E (np zakreccie przy jezdzie odrazu z 1 pozycji na 43 i czas bedize o 2 sekundy dluzszy niz na 303E)
OlO_EU
[%sig%]
-
1- Miekkość elektrowozu zależy od wielu czynników, masz racje pisząc ze lemiszy ale zwórc uwage na czasz pracy loka i zmeczenie materjałów( a juz nie wspomne o warunkach atmosferycznych) spotkałem sie że 303e była berdziej miekka niz 4e i to jest nie podwarzalne ponieważ sam to zauwazyłem a umysł mi jeszcze chodzi !!!
Gdyby tak nie było to bym nie pisał tego!!!
Jedynie 06 są porządne i tam nic nie ulega (raczej) zmianie. Nastawnik krecisz paluszkem a w 07 (4E_303E) to czasami sa jaja jak mróz złapie.
2- Jeżeli chodzi o SR nigdzy nie liczyłem z zegarkiem w reku czas zamkniecia OBW
bo to jest nie potrzebne i też zalerzy od pary rzeczy, tylko pisałem o '' SZYBKIM''
i róznic jakie są.
3- Kazdy chce byc strasznie dokłady ale jak się tak dłuzej pojeździ i pozna tabor to nie żadnej różnicy wsiadasz i jedziesz ( i proś Boga aby ci pomóg szczęśliwie wrócić).
[%sig%]
-
Przygładam sie toczacej tu dyskusji i dochodze do wnoisku iz za bardzo ulega ona rozproszeniu w mniej istotnych szczegółach, skoncentrowanych na aspektach eksploatacyjnych lokomotyw serii eu07; natomiast mija uwaga jest skierowana bardziej na tematyke roznic w konstrukcji pomiedzy eu06/07 a pierwowzorem class 83. przykładowo - jaki był zakres zmian w budowie silników, sterewania nimi itp itd. Uwazam za bardzo enigmatyczne i nic nie mowiace stwierdzenie " odsyłam do literatury przełomu" , rozumiem ze powinien sie tu pojawic odnosnik ale byc moze gdzies zaginał. z gory serdecznie dziekuje