- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: maacius w 31 Stycznia 2011, 20:01:57
-
http://www.rynek-kolejowy.pl/21498/Maszynisci_uciekaja_z_PKP_Intercity.htm (http://www.rynek-kolejowy.pl/21498/Maszynisci_uciekaja_z_PKP_Intercity.htm)
Jeżeli ktoś jest na tyle szalony, i chciałby się przyjąć do IC, wystarczy średnie wykształcenie, tytuł technika, i kurs na pomocnika maszynisty.
-
http://intercity.pl/?page=Oferty_pracy (http://intercity.pl/?page=Oferty_pracy)
Dlatego taki "rozrzut" w przyjmowaniu pracowników.
Wydaje mi się, że niedługo będą zaniżane wymagania od kandydatów.
-
Gdybym mógł już teraz, to bym podanie złożył, ale jak dla mnie to są za duże wymagania jeśli chodzi o wykształcenie średnie, bo u mnie jest to duży problem. Ciekawy jestem, ile zwykły maszynista zarabia (nie chodzi mi tu o stanowisko kontrolera czy instruktora), tylko zwykłe po np. 30 latach pracy, a ile zarobi ten który świeżo przyjdzie do jazdy, jak i również pomocnik, który tylko obserwuje. Jak bym miał zarobić do 2000zł, to wymagania są za wysokie.
Pozdrawiam.
Kochany, zdanie się kiedyś kończy. To pierwsze podzieliłem na dwie części. Proszę też pamiętać o przecinkach.
Rozi
-
Jeżeli ktoś jest na tyle szalony...
W dzisiejszych czasach żadna praca nie hańbi. Może rozwiń co chcesz przez to powiedzieć.
-
Jeżeli ktoś jest na tyle szalony, i chciałby się przyjąć do IC,
Jak przyjdzie pan Sędzikowski to tak z pewnością będzie, że ten który chce iść do IC będzie "szalony". Jeśli ktoś nie kojarzy pana Sędzikowskiego - to były prezes CTL Logistics do 2008 roku.
-
powodem odejścia maszynistów z PKP Intercity jest odebranie tzw. dodatku kilometrowego. W efekcie maszyniści, którzy jeździli na długich trasach stracili nawet 1 – 1,2 zł (przy zarobkach 4 – 5 tys. zł)
W dzisiejszych czasach ważny jest każdy grosz :)
-
ImbeCyle...
(...)W efekcie maszyniści, którzy jeździli na długich trasach stracili nawet 1 – 1,2 zł(...)
Rozumiem że to kwota od kilometra, tak?
-
Rozumiem że to kwota od kilometra, tak?
Heh, gdyby była liczona od kilometra to gościu za jedną służbę miał jakieś +500zł w kieszeń :)
przy zarobkach 4 – 5 tys. zł
Ja wiem czy takie niskie te zarobki w porównaniu np. do Cargo?
-
Mam takie małe OT, jeżeli mam inny kierunek szkoły, pójdę na warsztat to coś da aby zostać maszynistą (i oczywiście wcześniej pomocnikiem).
-
Po 30 latach pracy, razem ze szkołą zawodową, te wynagrodzenia sięgają ok. 3000zł. Czasami mniej, czasami troszkę więcej.
-
Mam takie małe OT, jeżeli mam inny kierunek szkoły, pójdę na warsztat to coś da aby zostać maszynistą (i oczywiście wcześniej pomocnikiem).
A jaki to kierunek?
-
Logistyk (szkoła to była kolejówka)
-
Heh, gdyby była liczona od kilometra to gościu za jedną służbę miał jakieś +500zł w kieszeń :)
No przesadziłem trochę :) Szukałem ile wynosi dodatek w IC i jak go naliczają, ale znalazłem tylko tyle
(...)w KM-ach dodatek kilometrowy wynosi 0,16 zł za kilometr.
-
Logistyk (szkoła to była kolejówka)
Możesz się starać o pomocnika jak masz średnie i popracujesz na warsztacie.
-
Chodzi o to, czy by mnie przyjęli na ten warsztat, a potem czy miałbym szansę na maszynistę.
(Po uzyskaniu odpowiedzi, prosiłbym administrację o przesunięcie odpowiedzi OT na bocznicę).
Przecinki i kropki.
Rozi
Odpowiedź uzyskałem, można na bok.
-
W Cargo swego czasu nawet piekarzy przyjmowali. Wystarczy 6 miesięczne przeszkolenie warsztatowe, zainteresowania w tym kierunku i można śmiało ubiegać się o pracę. W dzisiejszych czasach i tak rzadko kto wykonuje swoja pracę w wyuczonym zawodzie.
-
...
Wg. zasłyszanych informacji od samych mechaników z IC, teraz dochodzi do takiej paranoi że młody pomocnik więcej bierze do ręki niż mechanik z wieloletnim stażem.
-
...
Wg. zasłyszanych informacji od samych mechaników z IC, teraz dochodzi do takiej paranoi że młody pomocnik więcej bierze do ręki niż mechanik z wieloletnim stażem.
Więc może warto potraktować to jako zachętę i... się przyjąć? ;)
BTW: Czy jest tak, że w ICkach pomocnik jest na lokomotywie przy rozkładowej v>130km/h? Czy na innych trasach też?
-
Tak.
« Dodano: 31 Stycznia 2011, 22:45:34 »
Tzn. że maszynista jest na lokomotywie przy prędkości rozkładowej pow. 130km/h.
-
A czy np. Ja kończąc w maju maturą Liceum Ogólnokształcące miał bym szanse na pomocnika bez papierów technika elektronika i innych?
-
A czy np. Ja kończąc w maju maturą Liceum Ogólnokształcące miał bym szanse na pomocnika bez papierów technika elektronika i innych?
wykształcenie średnie oraz tytuł zawodowy technika w specjalnościach: mechanicznej elektrycznej lub elektrotechnicznej – warunek konieczny
-
Myślę, że ten zawód elektryka nie taki konieczny, jak już naprawdę będzie im brakować ludzi, to spokojnie powinni przyjąć. Wszystkiego się na warsztacie nauczysz, a co Ci będzie potrzebne, to znajdziesz
na w internecie, to nie te czasy, w których były tylko liczydła. Obecnie jest bardzo dużo mechaników, którym można by dać deskę i gwoździa i nic z tym nie będą umieli zrobić, są też przypadki kiedy mechanik przy defekcie nie wie co zrobić, a wystarczyło np. wejść do szafy i przypiąć dwa krokodylki, bo w którymś miejscu styku nie było i maszyna nie jechała.
Tragedia.
Rozi
-
Myślę że ten zawód elektryka nie taki konieczny
warunek konieczny
wszystkiego się na warsztacie nauczysz a co Ci będzie potrzebne to znajdziesz na internecie
Teorii na warsztacie też się nauczysz? Tu chodzi o to, że człowiek przyjęty na warsztat musi mieć "coś w głowie" by mógł dobrze wykonywać swoją pracę praktycznie.
Obecnie jest bardzo dużo mechaników którym można by dać deskę i gwoździa i nic z tym nie będą umieli zrobić
Moim zdaniem człowiek, który uczył się elektrotechniki, mechaniki zrobi napewno więcej niż ten co jest po liceum ogólnokształcącym.
-
A czy np. Ja kończąc w maju maturą Liceum Ogólnokształcące miał bym szanse na pomocnika bez papierów technika elektronika i innych?
Nie masz szans. Zresztą czytajcie uważnie - na pomocników jest to na razie nabór wewnętrzny.
-
Za 1500 zł przy takich wymaganiach><?_:)) Powodzenia życzę Intercity_:).
Rozi
-
warunek konieczny
Zawsze można kogoś innego spytać, co i jak się robi, kogoś, kto już zaczął pracę wcześniej i mniej więcej potrafi wykonać kilka czynności. Trzeba sobie jakoś radzić, coś nie wiedziałem, przychodzę do domu i szperam po necie szukając, czytam książki na ten temat, dowiaduję się od starszych i zawsze czegoś się nauczymy. Tak na marginesie, chciałbym spytać, co tak naprawdę robi się na tym warsztacie IC><? Wiem, że na PK jest dużo ciekawych rzeczy, między innymi wieszanie ciężarków na pantografach.
Rozi
-
wykształcenie średnie oraz tytuł zawodowy technika w specjalnościach: mechanicznej elektrycznej lub elektrotechnicznej – warunek konieczny
Czyli rozumiem, że wystarczy technikum, profil technik elektryk lub technik mechatronik?
Starczy to jest wiek :)
Rozi
-
Nie dość że profil, to tytuł technika, i oczywiście matura.
Za 1500 zł przy takich wymaganiach><?_:)) Powodzenia życzę Intercity_:).
Rozi
Aha. Skąd masz takie informacje?
-
Jak tak dalej będzie to po IC zostaną tylko wspomnienia, bo pójdą z walizkami.
-
Jak tak dalej będzie to po IC zostaną tylko wspomnienia, bo pójdą z walizkami.
Prezes już poszedł, narobił smrodu i miał dość ;)
-
No rozumiem, że przy awarii EU07 i innych leciwych lokomotywach/ezt, będących na stanie polskich przewoźników, to wykształcenie mechanik/elektryk jest wymagane, ale co w przypadku takiego Taurusa, Traxxa, Flirta, czy innych nowszych sprzętów? W nowszych maszynach, to już całkiem inna technologia, "młotko odporna". Tam jak komputer się "zezłości", to nic nie pomoże - no czasami restart, ale też nie zawsze ;)
Rozi
-
Do tego są teraz różne pomoce naukowe, które maszynista po przeszkoleniu pozwalającym jeździć na nowym taborze, powinien przez jakiś czas mieć przy sobie podczas jazdy na takim loku/ezecie. Np przy szkoleniu na Siemensa maszyniści dostali zbiór 3 książek i opisów (z których pisali egzamin teoretyczny, żeby móc podejść do jazdy).
-
@MKdudu Na warsztacie masz poszczególne brygady np: sterowanie, pneumatyczną, podwozia, pantografu, ślusarko-mechaniczną, maszyny elektryczne, regeneracja,PK, silnikowcy, itp (w zależności od struktury warsztatu).
PK - to przede wszystkim przeglądy kontrolne, jak ci zdefektuje maszyna to PK zajmie się naprawą usterki.
@Grzegorz KK Jak się podpisuje PDO dla maszynistów, a potem się ich szuka, no to chyba coś jest nie tak? Nieprawdaż ?
-
No rozumiem, że przy awarii EU07 i innych leciwych lokomotywach/ezt, będących na stanie polskich przewoźników, to wykształcenie mechanik/elektryk jest wymagane, ale co w przypadku takiego Taurusa, Traxxa, Flirta,
Zgadza się. W Rybniku serwis do tych nowych stonek musiał przyjeżdżać codziennie bo mechanicy chyba mieli sporo trudności przenieść się na te nowe kaczuchy.