- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: Kalwi w 31 Stycznia 2011, 01:42:00
-
Witam, po zainstalowaniu paczki lokomotyw EP08 zgodnie z instrukcją instalacji podświetlenie przyrządów w kabinie wygląda trochę nienaturalnie. Tak jak na załączonym screenie, widać wyraźne granice poszczególnych odcieni na manometrach. Czy jest to jakiś błąd, a jeśli tak to w jaki sposób można go naprawić? Dodam jeszcze, że używam paczki lokomotyw w wersji DDS. Posiadam PC2009 + SP1 oraz korzystam z exe dołączonego z paczką.
-
Glebia kolorow w symulatorze ustawiona na 16 bitow? Jesli tak, zmien na 32.
-
Systemowo głębia kolorów ustawiona na 32 bity, natomiast w samym symku powiem szczerze, że nie mogę znaleźć ustawienia głębi kolorów (w okienku rozdzielczości głębi kolorów nie widzę). Z góry dzięki za wskazówkę gdzie mam szukać.
-
Zasługa konwersji do DDS. Jeśli Ci to przeszkadza, to usuń folder ep08_v1 i zainstaluj wersję TGA (będzie działać na PC2009).
-
Zasługa konwersji do DDS. Jeśli Ci to przeszkadza, to usuń folder ep08_v1 i zainstaluj wersję TGA
Z tego co mi wiadomo, to PC miała być w DDS. Poza tym, wersja TGA jest "cięższa" od DDS. Na pewno nie da się nic z tym podświetleniem zrobić?
-
... Na pewno nie da się nic z tym podświetleniem zrobić?
Nie. DDS mają skopaną przeźroczystość.
-
Nie. DDS mają skopaną przeźroczystość.
A mimo skopania przezroczystości inne lokomotywy z podświetleniem owego problemu nie posiadają. Można spróbować, jak się nie uda, to trudno...
-
Posiadają, tylko może nie jest to tak widoczne, lub nie zwracałeś na to uwagi.
-
Wątek powoli schodzi z tematu, ale jeszcze zapytałbym się, jakim programem PC09 były konwertowana do DDS? No bo skoro np. w 4E tego aż tak nie widać, to jednak się da. A co do formatu PC - skoro zostało to naprawione przez @Ra, to najlepszym rozwiązaniem byłaby publikacja nowej paczki w dds, z niektórymi teksturami w tga (jak pisał @ShaXbee) i umieszczenie na forum informacji jakie formaty dds symek czyta, wraz z zalecanymi do konwersji narzędziami i ich ustawieniami, aby uzyskać jak najlepszą jakość tekstury po konwersji. Bo w obecnym wątku jest na dobrą sprawę tylko lista narzędzi, a ustawienia trzeba samemu rozpracować.
-
Hej,
Stworzyłem na potrzeby PC09 narzędzie do masowej konwersji TGA->DDS które używa nvdxt do kompresji tekstur i aktualizuje wpisy w modelach i sceneriach.