- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: mechatronik w 18 Stycznia 2011, 22:28:58

Tytuł: Praca rewidenta w USA, Rosji
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 18 Stycznia 2011, 22:28:58
Witam.
Orientuje się ktoś jak wygląda praca rewidenta taboru np w USA czy Rosji? Szukałem w internecie informacji na ten temat ale nie ma nic konkretnego (albo ja źle szukam). Mianowice interesuje mnie jak wykonywane są oględziny techniczne w kilkukilometrowych składach, oraz jak tam przebiega próba hamulca. Widziałem kiedyś zdjęcia z wyprawiania bodaj 3 kilometrowego pociągu (USA) i rewidenci (czy może ich odpowiednicy) mieli samochód i jechali wzdłuż składu. Jeśli to były oględziny to zastanawia mnie na co mają zwracać uwagę (prócz tego czy kół nie brakuje ;)) . Gdyby ktoś miał dostęp do instrukcji dla rewidenta taboru z USA czy nawet z Rosji to byłbym niezmiernie wdzięczny za pomoc.

Pozdrawiam.
Tytuł: Odp: Praca rewidenta w USA, Rosji
Wiadomość wysłana przez: MichałŁ w 19 Stycznia 2011, 07:05:22
http://get.zdsim.kiev.ua/library/books/spravochnik_osmotrshhika_vagonov_pogorelyjj_1989.djvu
http://get.zdsim.kiev.ua/library/books/illyustrirovannoe_posobie_osmotrshhiku_vagonov_trostin_1971.djvu
Niestety tylko po rosyjsku. Ale ta z drugiego linku jest w obrazkach.
Tytuł: Odp: Praca rewidenta w USA, Rosji
Wiadomość wysłana przez: EU40 w 20 Stycznia 2011, 16:14:02
U naszych zachodnich sąsiadów (DB) uproszczoną próbę hamulca wykonuje się tylko na ostatnim wagonie. Ciekawostką jest to, że działanie hamulca sprawdza się w ruchu, po przejechaniu jakichś 5 m do przodu z obserwacją hamowania ostatniego wagonu. Niezłe i praktyczne.