- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Tyrystor w 17 Stycznia 2011, 20:45:45
-
Czy Kabina EW55 była taka sama jak w EN57?
-
Czy Kabina EW55 była taka sama jak w EN57?
Podobna. Roznila sie nastawnikiem z czuwakiem pasywnym aktywowanym naciskiem dloni, przelacznikiem dzwigienkowym zamiast grzybka dzieki ktoremu mozna bylo opuscic tylny pantograf bez opuszczania przedniego. Od wysokich numerow EN57 odroznial ja rowniez kran hamulca elektropneumetycznego systemu Knorra. Oczywiscie mowa o kabinach EW55 po modernizacji na ksztalt tych z EN57 - we wczesnych latach slzuby stosowane byly miedzy innymi inne rodzaje kontrolek.
-
A czy ktoś posiada prywatne zdjęcie z tą kabiną?
-
W tej kronice: w minucie 0:26 jest pokazana kabina.
-
Po modernizacji (tzn. po wprowadzeniu SHP) pojawiła się solo lampka od SHP na pulpicie (tak jak w normalnym EN57). Pierwotnie lampki kontrolne były okrągłe, inne były też ampero- i woltomierze. Szkoda że żaden z tych ezetów nie zachował się czynny.
-
A czy zachował się w ogóle chociaż wrak? @PEKAP dzięki za link!
-
Były swego czasu resztki w PRST Łuków jako pomieszczenia dla sprzątaczek. Obecnie nie ma śladu po nich. W ogóle 3 ezety serii EW55 miały być zachowane na potrzeby muzealne, stały na terenie ZNTK Mińsk Mazowiecki. Swojej służby w muzealnictwie nie doczekały się, zostały skasowane.