- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: domincjan w 01 Stycznia 2011, 23:28:40
-
Przewozy Regionalne informują, ze w postępowaniu o udzielenie zamówienia na najem 32 lokomotyw elektrycznych prowadzonym w trybie negocjacji bez ogłoszenia jedyną i jednocześnie najkorzystniejszą ofertę złożyła spółka PKP Cargo. Termin realizacji tego zamówienia to okres od 1 stycznia do 31 grudnia 2011 r.
http://www.rynek-kolejowy.pl/20831/Lokomotywy_PKP_Cargo_pociagna_interREGIO_w_kolejnym_roku.htm
-
Jedynym kryterium oceny ofert była cena (100 proc.). Wartość szacunkowa zamówienia to 25,8 mln zł.
Chwilę się nad tym zastanawiałem i przyznaję PR rację - w sumie każdy przewoźnik dba o swój, i tak w większości, wiekowy tabor. Mam rację?
-
Mógłby tak ICek swoje maszyny chociaż na jeden rok wypożyczać dla PR, tyle pociągów nalikwidowali i dalej im brakuje elektrowozów.
-
Mógłby tak ICek swoje maszyny chociaż na jeden rok wypożyczać dla PR, tyle pociągów nalikwidowali i dalej im brakuje elektrowozów.
Mógłby. Ale za takie pieniądze to im się nie opłaca. A Cargo łapie każdy grosz i wychodzi na tym, jak wychodzi.
Edyta: No właśnie jechałem do Zwardonia pociągiem PR z lokiem IC. Ale to były tylko pojedyncze lokomotywy. Więcej im nie chcieli "wypożyczyć"
-
W ubiegłym roku IC wypożyczało lokomotywy PRom, chociażby na dwa pociągi rel. Katowice-Żylina.
-
Na odcinku Katowice - Zwardoń, PRy muszą wypożyczyć od IC maszynę z pantografem dostosowanym do warunków zagranicznych np. EU07-306, to jest raz. Po drugie ET22 nie mieści się w tak ostrych łukach które zaczynają się już za Żywcem, tak samo jest na odcinku Nowy Sącz - Krynica. Takżę to jest przymusowe wypożyczanie :).
-
Po drugie ET22 nie mieści się w tak ostrych łukach które zaczynają się już za Żywcem, tak samo jest na odcinku Nowy Sącz - Krynica. Takżę to jest przymusowe wypożyczanie :).
Na Kryniczance nie ma IR, a Regio jeżdżą EN57 (choć jeszcze kilka dni jest ruch autobusowy). Więc po co ET22 potrzebne PR ?
-
Na odcinku Katowice - Zwardoń, PRy muszą wypożyczyć od IC maszynę z pantografem dostosowanym do warunków zagranicznych np. EU07-306(...)
A po co na odcinku Katowice-Zwardoń potrzebna lokomotywa z "czeskim" czy "słowackim" pantografem? Z tymi pociągami polskie lokomotywy nie przekraczały granicy.
-
A po co na odcinku Katowice-Zwardoń potrzebna lokomotywa z "czeskim" czy "słowackim" pantografem? Z tymi pociągami polskie lokomotywy nie przekraczały granicy.
Owszem, ale tam jest taki zwyczaj, jak byłem u ciotki to przez ten czas codziennie wychodziłem na stację Sól Kiczora i fotografowałem ten pociąg, za każdym razem jechała 07-306 z tym słowackim patykiem.
-
Tak to jest Przewozy Regionalne taka spółka bez lokomotywy.POLSKA!
-
Szkoda tylko, że jakieś 2 lata temu IC zajumało z ~70 siódemek.
-
Dokładnie, wszystkie budynie przeszły w posiadanie Intercity. Od tego czasu PR muszą wypożyczać lokomotywy właśnie od Cargo. Przez ostatnie pół roku jeździły tylko ET22, bo podobno są droższe w dzierżawie.
-
Szkoda tylko, że jakieś 2 lata temu IC zajumało z ~70 siódemek.
Ja tego nie rozumiem jak zajumało?
-
Szkoda tylko, że jakieś 2 lata temu IC zajumało z ~70 siódemek.
Ja tego nie rozumiem jak zajumało?
Po prostu lokomotywy EP07-10xx zostały przekazane z ówczesnego PKP Przewozy Regionalne do PKP Intercity.
-
Generalnie zdania sa podzielone - sympatycy PKP IC twierdza, ze wszystko bylo w porzadku, natomiast
reszta pewna czesc reszty uwaza, ze bylo to conajmniej nieeleganckie.
-
PR wyłożyły jednak jakieś pieniądze na tę modernizacje, maszyny mają wyższy standard niż 07 PKP IC, a tu nagle rządzący wymyślili sobie nową koncepcję i wszystko poszło się kochać... "Nieeleganckie" to bardzo delikatne określenie.
-
Dlatego napisalem "conajmniej" :) Mozna uzyc dosadniejszych okreslen, tylko to nic nie zmieni.
-
Ostatnio od znajomego dowiedziałem się, że od marca wszystkie EP07-1XXX wracają na stan PR, bo podobno ICek przegrał za drugim razem sprawę w sądzie, PRy zarządały zwrotu tych lokomotyw w stanie takim w jakim im te maszyny odebrano, takżę każda teraz będzie musiała chyba przejść jakąś naprawę. Spora grupa osób mówiła też o podziale od Marca na dwie spółki: Przewozy Pasażerskie i Przewozy Towarowe, bo skandalem jest to żeby spółki ze sobą tak rywalizowały, równierz chodzi i honorowanie biletów. Początkiem marca mają jeździć przedstawiciele oby dwóch spółek i znów zbierać ludzi tu i tam. Także co z tego będzie to nie wiadomo.
-
Czyli wszystkie ET22 wracają do Cargo, a wszystkie budynie do PRów? Czyli EP07-1002 niedawno przemalowana na ICkowskie barwy będzie znowu przemalowana na barwy PRów. @MKdudu: Wiesz może czy te budynie mają mieć jakieś nowe specjalne Prowskie malowanie czy takie jakie mają teraz?
Niepotrzebny cytat.
Quark-t
-
Czyli wszystkie ET22 wracają do Cargo
A które były po za?
-
Czyli wszystkie ET22 wracają do Cargo, a wszystkie budynie do PRów? Czyli EP07-1002 niedawno przemalowana na ICkowskie barwy będzie znowu przemalowana na barwy PRów. @MKdudu: Wiesz może czy te budynie mają mieć jakieś nowe specjalne Prowskie malowanie czy takie jakie mają teraz?
Jeśli chodzi o kolory to się dokładnie nie dopytywałem bo to była rozmowa rewidentów z maszynistą i kierownikiem pociągu. Natomiast te zmiany mają podobno być od marca ale jak będzie to nikt nie wie, ostatnio oglądałem Teleexpress na TVP i wypowiadał się obecny minister infrastruktury o ile dobrze pamiętam i mówił że szykują się zmiany dla całej koleii + nowy rozkład ale szczegułów nie chciał zdradzić.
Tnij cytaty. Po co cytowałeś mój dopisek pod wiadomością?
Quark-t
-
W innych krajach kolej żyje ze sobą w pokoju, a w Polsce żeby "bić się"? To nienormalne! Owszem dobrze że EP07-1xxx mają wrócić do PR, bo PKP IC i tak ma za dużo tych lokomotyw, ale żeby jeden podawał drugiego do sądu do lekka przesada. PR pewnie wykorzysta tę sytuację będzie miała lokomotywy od PKP C i swoje budynie to zacznie spłacać długi.
-
ale żeby jeden podawał drugiego do sądu do lekka przesada
A to wierzysz w to, ze taka zgoda cos zbuduje? Dobrze, ze spolka walczy o swoje, zwlaszcza jesli sa watpliowsci natury formalno-prawnej.
-
Co tu dużo mówić, jakoś tak jak pamięcią człowiek sięgnie to dopóki PR miało tabor i obsługiwało pospieszne połączenia międzywojewódzkie (dalekobieżne), to jakoś to wszystko nawet kupy się trzymało (przynajmniej na używanej przeze mnie trasie WRO - LBN). Ciągały to zazwyczaj byki, no ale jeździło. Potem (kiedy na tapetę wszedł pIC) niestety było już gorzej, ciekawe ile jeszcze do dna...
A lokomotywami to ja bym się szczególnie nie cieszył, bo lokomotywa to pół pociągu (z punktu widzenia pasażera nawet to mniej ważne pół)... Pytanie brzmi czy będą mieli co ciągać i w czym tych ludzi wozić...
-
PR wyłożyły jednak jakieś pieniądze na tę modernizacje
A to ciekawe. I pewnie Unia Europejska też dokładała? I jeszcze emeryci i renciści. I Bóg wie kto...
maszyny mają wyższy standard niż 07 PKP IC,
Nie zgodziłbym się z tym stwierdzeniem. Lokomotywa, lokomotywie nierówna.
-
Kasa byla z pomocy publicznej Ministerstwa Skarbu Panstwa. I teraz sa dwie opcje - albo ministerstwo mialo ja z Unii albo z panstwowej kasy czyli w konsekwencji od nas wszyskich, takze od emerytow i rencistow.
-
Czyli wszystkie ET22 wracają do Cargo, [...]
Żadna z ET22 nie była poza Cargo. To, że maszyny są zobiegowane dla PR nie oznacza, że są na ich stanie.
Od tego czasu PR muszą wypożyczać lokomotywy właśnie od Cargo.
Wcale nie muszą. Cargo najzwyczajniej wygrało przetarg.
-
Ruszyły lokomotywy PKP Przewozy Regionalne
Trzy spośród 74 lokomotyw PKP Przewozy Regionalne, kupionych pod koniec grudnia ubiegłego, wyruszyły w drogę. Zmodernizowane pojazdy prowadzą pociągi pospieszne, łączące Wrocław z Gdynią, Świnoujściem i Warszawą.
Pierwsze trzy lokomotywy zostały zmodernizowane w Zakładach Naprawczych Taboru Kolejowego w Oleśnicy. Z lokomotyw uniwersalnych EU07 zyskały parametry lokomotyw pospiesznych EP07. Pomalowane zostały w charakterystyczne bordowo- kremowe barwy.
Kupno i modernizacja lokomotyw są możliwe dzięki pomocy publicznej w wysokości 100 mln zł. Stosowna umowa z Ministerstwem Skarbu Państwa została podpisana w grudniu ubiegłego roku.
Źródło: http://przewozyregionalne.pl/aktualnosci,s,24,128.html
A to ciekawe. I pewnie Unia Europejska też dokładała? I jeszcze emeryci i renciści. I Bóg wie kto...
Unia nie dokładała. Gdyby było inaczej, to najzwyczajniej w świecie miałbyś stosowną informację na pudłach tychże pojazdów. Tak więc emeryci i renciści, a nawet studenci i wiele, wiele innych osób dołożyła do tych lokomotyw. Płacąc podatki.
-
Dokładnie to samo napisałem :) Martwi mnie tylko jedno - nigdzie nie można znaleźć dokładniejszej informacji ile z tych 100 mln poszło na samą "modernizację", a ile na skandaliczny zakup lokomotyw z jednej spółki do drugiej. Co do napraw - nie mam zastrzeżeń, takie coś musi kosztować, ale żeby sprzedawać lokomotwywy z Cargo do PR w sytuacji, gdy rok później znacznie więcej maszyn z Cargo przeszło za darmo do innych spółek… To faktycznie może bulwerswoać i pokazuje jak marnotrawione są nasze pieniądze.
-
Unia nie dokładała. Gdyby było inaczej, to najzwyczajniej w świecie miałbyś stosowną informację na pudłach tychże pojazdów. Tak więc emeryci i renciści, a nawet studenci i wiele, wiele innych osób dołożyła do tych lokomotyw. Płacąc podatki.
To była taka ironia, odnosząca się do tego, że kolega Dolmio wypowiada się w nieznanym sobie temacie. Niestety wkład finansowy PR w te lokomotywy to bajka. Lokomotywy były modernizowane na potrzeby ruchu międzywojewódzkiego, więc z automatu znalazły się w OPM.
-
Mhm, to jeszcze pytanie odnośnie pozyskania siódemek na budynie - za czyje pieniądze zostały one przekazane z Cargo do PKP PR? Nie pamiętam jak już to było, ale zdaje się nie była to zwykła relokacja tylko Cargo sprzedały te siódemki.