- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: wojciech w 20 Grudnia 2010, 21:19:18
-
Mam pytanie czy procedura uruchamiania EN57 jest taka jak w exe kursa czy trzeba coś jeszcze po drodze robić. Do czego służy hebelek odblokowanie sprężarki? oraz co sie stanie jak podczas jazdy na szeregowym i włączonych oporach rozruchowych dam szybko na ostatnią pozycje bocznika czy wywali nadmiarowy czy będzie przyspieszał jak w symulatorze? pozdawiam wojciech:D
-
No przed prawdziwym urchomieniem EZT trzeba zrobić dużo czynności, jak sprawdzenie szaf WN/NN, stanu technicznego. Sprawdzić czy jest sprzęt p.poż., itd. Co do tego jak będziesz szybko leciał nastawnkiem do końca to Ci będą pozycje przechodzić do końca, a że jest PSR to nie powinno wywalić przekaźnika nadmiarowego. Odblokowanie sprężarki to raczej nic innego niż odblokowanie przekaźnika nadmiarowego sprężarki, tylko ze inaczej nazwane.
-
W EN57 możesz dać nastawnik na pierwszą pozycje jazdy i jak pociąg ruszy to od razu na bocznikowanie III i nic się nie stanie. Osobiście spotkałem się tylko jak nadmiarowy w kiblu walnął podczas hamowania (była I pozycja jazdy aż do zatrzymania)
-
Zerknij tu
http://sktp.cba.pl/?p=26
-
Bardzo dobry opis szkoda, że symulator nie daje tylu możliwości zwłaszcza że na niektórych trasach na odjazd czeka sie 10 minut.:D
-
Bardzo dobry opis szkoda, że symulator nie daje tylu możliwości zwłaszcza że na niektórych trasach na odjazd czeka sie 10 minut.:D
Jakby to powiedzieć, te 10 minut to jest jako zwykły postój, a te czynności to wykonuje się zwykle na torach postojowych albo w sekcji utrzymania taboru. Zwykle na objęcie taboru (w sensie trakcyjnego) poświęca się minimum 90 minut, no przynajmniej w Iławie na PRST Iława jest 90 minut na objęcie EZTa ;).
-
Niby objęcie objęciem, w zimę to się sprawdza, ale latem różnie to bywa, byłem świa
tDkiem jak maszynista przyszedł na skład 15 min przed wyjazdem z torów postojowych, EN57 stał na "zimno". W praktyce na kolei wszystko wygląda inaczej.
Quark-t
-
Tu musisz brać pod uwagę branie jednostki z torów dodatkowych, która już była "ciepła". Zaś w Iławie EN57 mają swój przydział i mają tu robione naprawy i przeglądy, itd. Więc logika że taki kibelek u was to jednostka prosto od przeglądu i przygotowana do jazdy. U nas po prostu zawsze z szopy biorą kibla 90 minut przed czasem, a czasem nawet wcześniej. Bo po prostu po naprawie czy przeglądzie trzeba od nowa ustawić wszystkie przełączniki i przekaźniki, bo przy naprawach zwykle się ustawia je w "pozycje neutralne" Przy przegladach kontrolnych czy odstawianiu EZTa na boczny nie ustawia się wszystkiego na "zero".
-
Te 90 minut to jest wymóg? I kibelek zawsze jest po przeglądzie...?
-
Tego niewiem, ale raczej tak. Te objęcie to jest wliczone w służbę i jeśli ktoś się spóźni to ma przechlapane, bo to jakby się spóźnił do pracy normalnie. Przeglądy są robione po wyjeżdżeniu godzin, czyli tabor wraca do lokomotywowni, ma przegląd i wraca do pracy, jeśli jest uszkodzony to odstawiany jest do naprawy bieżącej.
-
z Z tego ci się orientuje to są różne czasy w zależności od sytuacji np: jest t1, t2, t3
Ogólnikowo
czas t1 - poprawki u dyspozytora, zarządzenia, droga dojścia, przyjęcie pojazdy, ....
czas t2 - to jak np bierzesz z drogi....
czas t3 - zdanie pojazdu, zdanie wykazu, uzupełnienie poprawek, podpis zarządzeń
j Jest jeszcze kilka czasów ale teraz nie pamiętam. I są one opracowywane indywidualnie dla warunków lokalnych jak i dla Serii i typu maszyny.
Krzysiek626