- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: Ra w 11 Grudnia 2010, 21:57:54
-
Obrotnica składa się z 4 elementów:
1. Wpis toru, przy czym zamiast normal trzeba użyć turn. Tor musi być prosty i poziomy, nie może też mieć przechyłki.
2. Model T3D, w którym animowany będzie główny submodel. Model musi stać w środku toru, a niecka musi być oddzielnym modelem. Nazwa modelu musi być taka sama, jak nazwa toru.
3. Eventy animujące model. Tor będzie podążał za pozycją (kątem) modelu, obracając się wokół własnego środka długości.
4. Eventy zwrotnicy. Przełożenie do pozycji 1 odłącza obrotnicę od sąsiednich torów i umożliwia jej obrót. Powinno również blokować ruch znajdującego się na niej pojazdu (coś jak hamulec ręczny). Ustawienie w pozycji 0 próbuje podłączyć sąsiednie tory na końcach toru obrotnicy. Jeśli się to uda przynajmniej z jednej strony, pojazd zostanie odblokowany, a ruch obrotnicy uniemożliwiony. Wyjechanie na niepodłączoną stronę spowoduje błąd null track.
Przykładowo, zmiana w scenerii Quark, umożliwiająca użytkowanie obrotnicy (zmieniona nazwa toru na obrotnica_Wielki_Kac oraz typ z normal na turn):include;eng/obrotnica21m.inc;obrotnica_Wielki_Kac;-79.0;0.0;788.0;0.0;eng/Most1-jezdniablach.tga;end
node -1 0 obrotnica_Wielki_Kac track turn 21.0 1.435 0.25 25.0 19 6 Bridge vis
Rail_screw_used1.tga 4 none 0.2 0.5 1.1
-79.0 0.200012 777.5 0.0 //point 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 1
0.0 0.0 0.0 //control vector 2
-79.0 0.200012 798.5 0.0 //point 2
0
velocity 6.0
endtrack
Należy też zmodyfikować eventy, aby wykonywane było zablokowanie i odblokowanie obrotnicy. Obsługa obrotnicy wymaga jeszcze dalszych prac nad kodem symulacji.
« Dodano: 12 Grudnia 2010, 00:43:26 »
Poniżej poprawiony plik obrotnicy (Scenery/eng/obrotnica21m.inc). Zawiera dodatkowo eventy switch, które dokonują odłączenia torów oraz przyłączenia innych. Przed odłączeniem torów wskaźnik podaje sygnał Z1o (wjazd zabroniony). Przyłączenie torów dokonywane jest z opóźnieniem 18 sekund, a dodatkowo 2 sekundy później obraca się wskaźnik podając sygnał Z2o (wjazd dozwolony). Jazda przy niepodłączonych torach zakończy się błędem null track.
// obrotnica o dlugosci 21 metrow
// (p1) nazwa wlasna (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 eng/obrotnica21m.t3d none endmodel
rotate 0 0 0
endorigin
//zdarzenia zewnetrzne:
event (p1)_tor1 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor1rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor2 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor2rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor3 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor3rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor4 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor4rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor5 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor5rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor6 multiple 0 none (p1)_1 (p1)_stop (p1)_tor6rot (p1)_go endevent
event (p1)_tor1rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 7.5 2 endevent
event (p1)_tor2rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 0 2 endevent
event (p1)_tor3rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -7.5 2 endevent
event (p1)_tor4rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -15 2 endevent
event (p1)_tor5rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -22.5 2 endevent
event (p1)_tor6rot animation 1 (p1) rotate dzwigar 0 0 -30 2 endevent
event (p1)_0 switch 0.0 (p1) 0 endevent
event (p1)_1 switch 0.0 (p1) 1 endevent
event (p1)_stop animation 0 (p1) rotate WZ1 0 0 0 100 endevent
event (p1)_go multiple 18 none (p1)_0 (p1)_ok endevent
event (p1)_ok animation 2 (p1) rotate WZ1 0 0 90 100 endevent
« Dodano: 12 Grudnia 2010, 03:25:49 »
Załączam obrazki poglądowe.
-
Obrotnica prezentuje się całkiem dobrze. Sprawdzałem, używając innych parametrów, tj. prędkość obrotu, czas symulacji i stwierdzam, że dobrałeś optymalne wartości. Pozwoliłem sobie zareklamować obiekt, tworząc "komiks", zatytułowany: Wyjazd do pociągu.
(http://eu07.pl/userfiles/8015/priv-test.jpg)
-
A czy dałoby radę podpiąć eventy obrotnicy pod [shift]+cyfry? Czy jest jakiś sposób na otwarcie drzwi w hali lokomotywowni w Wielkim Kacu?
-
Dałoby radę podpiąć w ten sposób eventy, zresztą te zdarzenie właśnie tak zostały zrealizowane, gdy testowałem obrotnicę. Bramę też powinno się dać otworzyć, wszak w pliku quarkmce2007.scn jest taki event napisany, chociaż ja jeszcze tego osobiście nie sprawdzałem.
-
Ja mam eventy przypisane do toru. Gdy lokomotywa jest tak z 10 m od zwrotnicy to otwierają się odpowiednie drzwi i gdy wjeżdża na obrotnice to zamykają się. Problem jest z 3 i 4 drzwiami. Nie obracają się, ale rozsuwają i to jeszcze za daleko.
-
Pivoty w modelu trzeba ustawić.
-
Pivoty w modelu trzeba ustawić.
// (p1) nazwa wlasna (p2) (p3) (p4) wspolrzedne (p5) rotacja
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
node -1 0 (p1) model 0 0 0 0 bud2/lokomotywowniaw6.t3d none endmodel
rotate 0 0 0
endorigin
event (p1)_door1a_open animation 0 (p1) rotate door01a 0 0 -90 15 endevent
event (p1)_door1b_open animation 0 (p1) rotate door01b 0 0 90 15 endevent
event (p1)_door1a_close animation 0 (p1) rotate door01a 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door1b_close animation 0 (p1) rotate door01b 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door2a_open animation 0 (p1) rotate door02a 0 0 -90 10 endevent
event (p1)_door2b_open animation 0 (p1) rotate door02b 0 0 90 7 endevent
event (p1)_door2a_close animation 0 (p1) rotate door02a 0 0 0 10 endevent
event (p1)_door2b_close animation 0 (p1) rotate door02b 0 0 0 7 endevent
event (p1)_door5a_open animation 0 (p1) rotate door05a 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door5b_open animation 0 (p1) rotate door05b 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door5a_close animation 0 (p1) rotate door05a 0 0 90 15 endevent
event (p1)_door5b_close animation 0 (p1) rotate door05b 0 0 -90 15 endevent
event (p1)_door6a_open animation 0 (p1) rotate door06a 0 0 -90 15 endevent
event (p1)_door6b_open animation 0 (p1) rotate door06b 0 0 90 15 endevent
event (p1)_door6a_close animation 0 (p1) rotate door06a 0 0 0 15 endevent
event (p1)_door6b_close animation 0 (p1) rotate door06b 0 0 0 15 endevent
Przeca w lokomotywowni nie ma zdefiniowanych eventów do drzwi nr 3 i 4.
-
A nie dziwne jest, że są eventy do drzwi nr 1,2,5,6 a do 3 i 4 nie ma? ;)
-
Sprawdziłem również drzwi. Bardzo dobrze uzupełnia się lokomotywownia wraz z obrotnicą. Nie zauważyłem żadnych problemów z drzwiami nr 3 i 4, których oczywiście nie da się otworzyć. Odpowiadając na pytanie Gumini, może i jest to dziwne, aczkolwiek w ogóle nie potrzebne. 4 pary drzwi w zupełności wystarczą. Szczególnie fajna jest animacja drzwi nr 2, gdzie te zamykają/otwierają się niesymetrycznie, z różną prędkością kątową.
(http://eu07.pl/userfiles/8015/priv-lokomotywownia_drzwi.jpg)
-
Na pierwszy rzut oka drzwi 3 i 4 są w modelu i do ich otwarcia wystarczy dopisać odpowiednie eventy animacji. Możliwe, że są źle ustawione i dlatego pierwotnie nie były przeznaczone do otwierania. I jeszcze przy okazji zamykania drzwi wypadało by sprawdzać, czy tor przechodzący przez drzwi jest wolny…
-
http://eu07.pl/userfiles/3160/priv-lokomotywowniaw6.zip
Wypakować do models/bud2. Działające wszystkie drzwi, może jeszcze komuś się przyda. Wystarczy dopisać eventy. Tak jak pisałem prędzej, były nieustawione pivoty w tych 2 drzwiach.
-
A moze wystawicie update do quarka? cos ala taki gotowiec. Przyznam sie ze u mnie to nie dziala. Ale zapewne cos zle robie.
-
Ale tylko po to, by poobracać sobie obrotnicą? Żeby tam wjechać lokiem, to trzeba eventy modyfikować.
-
Benek, może podjąłbyś się napisania ciekawej misji do Quarka, ze startem w szopie i używaniem obrotnicy?
-
Są plany, najpierw muszę skończyć jedno, dopiero potem zabiorę się za drugie. Jest pomysł, by wstawić obrotnicę na inną scenerię. Pracę nad tym ruszą dopiero po sesji, czyli w połowie lutego.
-
Jest pomysł, by wstawić obrotnicę na inną scenerię.
W scenerii Drawinowo na stacji Grabówek jest też umieszczona.
-
Czy mógł by ktoś dać sprawdzoną obrotnicę z wpisami do scenerii quark
-
-
A ja mam pytanko, czy wysypałoby symek, jakby lokomotywa nie wjechała cała na obrotnicę i ta zaczęłaby się obracać, jak i również lokomotywa zjechałaby choćby jedną osią za obrotnice na nieustawiony tor?
-
Nie wiem jak w pierwszym przypadku, ale w drugim symulator na pewno potraktuje to jako koniec toru i wywali null track.
-
Postanowiłem to przetestować, generalnie - czegoś takiego się nie spodziewałem. Uzyskałem taki efekt, a gdy spróbowałem ruszyć, wywaliło nulltracka.
-
A czego się spodziewałeś? Źle użyta obrotnica, więc złe efekty :)
-
A czego się spodziewałeś? Źle użyta obrotnica, więc złe efekty :)
O tym wiem, obrotnicę testowałem już dawno w normalny sposób, chodziło mi o przetestowanie tego o co pytał @Niebogucław. Spodziewałem się, że faktycznie wysypie symulator, a tu się okazuje, że gdyby wrócić obrotnicą do odpowiedniego toru powinno się jeszcze dać wyjechać.
-
Czy w Maszynie jest możliwe stworzenie mostu zwodzonego (http://pl.wikipedia.org/wiki/Kolejowy_most_zwodzony_nad_Regalicą) np. na scenerii Bałtyk. Nie chodzi mi o to kto ma wykonać, ale czy exe pozwala na obrót szyn w innej osi niż Z(tak jest w obrotnicy)?
-
Tak, jest to możliwe.
-
Na chwilę obecną jedyny ruch szyn to obrót odcinka prostego względem jego pionowej osi symetrii. Możliwe jest wprowadzenie innych ruchów – jeśli będę miał trochę czasu i otrzymam odpowiedni model wraz z eventami animacji.
-
A jednak się myliłem, bo myślałem, że można przykleić kawałek toru do boxa i tym boxem dowolnie manewrować.
-
Tak dla informacji, w wersjach EXE wydanych w 2013 roku obsługa obrotnicy ma błąd, który polega na nieprawidłowym odłączaniu się jej od torów. Objawia się to niemożnością powtórnego podłączenia torów od strony punktu 2 toru obrotnicy.
Aby obejść ten błąd i móc korzystać z obrotnicy, trzeba w scenerii odwrócić tory przy obrotnicy tak, aby wszystkie były skierowane do niej tym samym końcem (tzn. albo końcem 1, albo końcem 2). Przykładowo, w scenerii Quark, zakładając skierowanie końcem 1, trzeba by odwrócić 2 wschodnie z 3 torów południowych (obrotnicawyjazd i obrotnicawyjazd01) oraz 2 środkowe z 6 torów północnych (obrotnicawjazd03 i obrotnicawjazd04). Bez tej zmiany po kilku ruchach obrotnica przestaje funkcjonować prawidłowo, a przyczyna może być trudna do uchwycenia.