- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: bohunIC w 19 Października 2010, 22:37:47
-
Siemanko!
Mam takie pytanie, zastanawiało mnie przez pewien czas, czy jeszcze zdarzają się składy towarowe typu ''Jamnik'' plus 40xEAOS jako brutto? ewentualnie ET22 z 35xEAOS. Pamiętam jak dziś że kiedyś za dobrych czasów przejeżdzały takie składy z miałem do Elektrowni Opole. Osobiście liczyłem wagony :)
Czy to już historia PRLu czy jeszcze epizody?
PZDR
-
Jak widać się trafiają, naliczyłem 42 węglarki. Zdarza mi się kilka razy do roku jeździć przez Opole i nie widziałem już z kilka lat Jamnika, natomiast widuje czasem byki z węglarkami, zwłaszcza w rejonach Herbów Starych, ostatnio ET22 z węglarkami i jednym simmsem na końcu (ciekawe zestawienie) stał w Ozimku.
-
Jeżdżą, jeżdżą :). Nie dalej jak w zeszłym tygodniu w Tarnowskich Górach mijałem się z jamnikiem z ładownymi 41 wagonikami :).
-
''Jamnik'' plus 40xEAOS jako brutto? ewentualnie ET22 z 35xEAOS.
Normalny widok na Nadodrzance. Przynajmniej na odcinku Czerwieńsk - Dolna Odra - (SPC)
-
Na pomorzu również tego typu składy się pojawiają i to nawet bardzo często. Coraz częściej pojawiają się u nas ET41 właśnie z takimi składami.
-
Standardem na dzień dzisiejszy (mowa o PKP Cargo), to składy 3200 ton brutto (40 węglarek) ciągnięte przez ET22. Od kilku miesięcy normą jest również skład 50 lub 52-wagonowy prowadzony serią ET41 (czyli brutto w okolicach 4000 ton) - dotyczy to głównie relacji ze Śląska do Portów na Pomorzu.
-
Przez Lublin codziennie przejeżdżają brutta ET41+ 40xEaos z Bogdanki.
-
Hmm, cięzkich składów nie widzę, ale czasami pojawi się 41 z 36 węglarkami lub miałówkami, a tak to zazwyczaj wahadło z kontenerami ciagnięte przez siódemkę, i ET22 z węglem. Ostatnio jednak trafiła się perełka, ET22 i 20 podwójnych platform do przewozu samochodów, na których były same wyroby firmy Adam Opel AG. Linia 26, km ok 43
-
U mnie latają składy po 20-40 wagonów na ET22 (towary do Portów i puste wagony na śląsk) ale z E65 zjeżdżają na linie 353 na Toruń.
-
U mnie na linii 33 (Płock) zdarzają się brutta po 35 cystern (niestety coraz rzadziej). Aktualnie przejazdy towarów są czasowo ograniczone z powodu remontu tejże linii (wreszcie :)) na odcinku Płock Trzepowo - Płock Radziwie. Ostatnim z ciekawszych składów widzianym przeze mnie był zestaw 15x platformy z kombajnami!! i 20 cystern ciągnięte gagarem RAIL Polska. Tak przy okazji chciałem nadmienić, że linia 33 na płockim odcinku jest szczególnie ciekawa, gdyż jadąc szlakową 60 km/h pociągi od Radziwia muszą zwolnić przed mostem, wleką się 30 i potem biorą ostry zakręt o 90 stopni, telepią się pod górę a potem efektownym łukiem oblatują Płock, przecinając wszystkie ważne płockie ulice (w tym 3-pasmową al. Piłsudskiego).
-
U mnie codziennie składy 8838x rel. Pawłowice Górnicze - Dąbrowa Górnicza Towarowa (Koksownia Przyjaźń) i zwrot tychże wahadeł 44108x.
-
…i 20 cystern ciągnięte gagarem RAIL Polska.
Nooo, Hagansy to ciągają ;). Pamiętam jak jeszcze w zeszłym roku tam jeździłem, to szły brutta po ok 43-45 cystern (krótkie paliwówki 12.34m), ale to najczęściej brał na siebie CTL i to na dwa elektryki. Nie raz było tak, że bez pomocy CARGO by z Płocka nie wyjechali :D (wzniesienie ponad 15‰ robi swoje). Z resztą nie ukrywam, że sam miałem kilka przygód gdzie maszyna ledwo szła 3km/h przy wyjeździe z Płocka, ale jakoś udało się wyjechać… Ogólnie bolączką tej linii są zwolnienia (konkretnie dwudziestki), fatalna widzialność semaforów (nieoświetlone i zasłonięte wysięgnikami sieci trakcyjnej kształtówki) i ręcznie przekładane rozjazdy od Florka aż po Płock co wydłuża czas przygotowania drogi przebiegu.
-
Profil linii 33 jest straszny a dodatkowo spotęgowany złym stanem infrastruktury. Pomimo remontu i tak pozostaje ze 40 km szlaku do Kutna niewyremontowane a paliwo jeździ na okrągło. Na Radziwiu stoi nawet helmut do popychu (przyjeżdża maszynista osobowym z Kutna i siedzi 18-tej przez 12 godzin), więc często można do niego zajść, zagadać, pomanewrować po stacji. Miałem zrobić kiedyś ustawkę z maszynistą na jazdę do Łącka, ale dni robią się coraz krótsze a rower się psuje. Ale żeby nie odbiegać od tematu, ostatnio była też duża dostawa blachy z Nowej Huty (ze 30 wagonów).
-
Cieszy mnie to bardzo. Myślałem że to już przeszłość lat 80tych. Jak wiecie w PL jestem okazjonalnie więc myślałem że już PKP całkiem upadło :) W takim razie z czystym sumieniem zrobię misję na długie brutto do L61.
PZDR
-
W takim razie z czystym sumieniem zrobię misję na długie brutto do L61.
Nareszcie bohun, nie ma gdzie pojeździć jamnikiem ;)
-
W takim razie z czystym sumieniem zrobię misję na długie brutto do L61.
Dorzucę coś od siebie żeby to długie brutto nie było za długie ;D.
-
Jeżeli chodzi o widywanie długich pociągów towarowych, to 3 dni temu widziałem ET22+SM48 jak ciągnęły przez Warszawę 65 pełnych Eaos-ów.
Zależy gdzie mieszkasz.
-
ET22+SM48 jak ciągnęły przez Warszawę 65 pełnych Eaos-ów.
Yyy… 65 Eaosów i to ładownych? Toż to lekko licząc pociąg ponad 900m i ponad 5000t…
-
ET22+SM48 jak ciągnęły przez Warszawę 65 pełnych Eaos-ów.
Yyy… 65 Eaosów i to ładownych? Toż to lekko licząc pociąg ponad 900m i ponad 5000t…
Brutto jak brutto, chciałbym tylko wiedzieć gdzie można jechać tak długim składem ;) Szczerze mówiąc nie wiem czy gdziekolwiek w Polsce skład może być dłuższy niż 750 metrów.
-
nie wiem czy gdziekolwiek w Polsce skład może być dłuższy niż 750 metrów.
Ja ostatnio w Iławie, widziałem skład z ET41 (wagonów nie liczyłem) ciągnący się zza nastawni IŁ5 do końca peronu 2. Skład miał dobre 800m.
-
Ja ostatnio w Iławie, widziałem skład z ET41 (wagonów nie liczyłem) ciągnący się zza nastawni IŁ5 do końca peronu 2. Skład miał dobre 800m.
800 metrów to 57 wagonów węglarek. Maksymalną długość składu pociągu określa Dodatek część I. Dla prawie całej linii 353 maksymalna długość pociągu to 750 metrów (od Iławy do Korsz 600 metrów) oraz 730 metrów po torze nr 1 na szlaku Wydartowo - Mogilno. Także jakby nie patrzeć tak długiego składu na pewno nie widziałeś. Jeśli chodzi o zwrot próżnych węglarek, to na dzień dzisiejszy skład maksymalnie liczy 52 wagony.
-
Hola!
Z doświadczenia wiem że ''Jamnik'' plus 42xEAOS spokojnie śmigał/śmiga na trasie Gliwice - Strzelce Op. - Opole Groszowice - Czarnowąsy (E.Opole) i dalej przez J-Miłoszyce chyba aż do ciepłowni pod Wrocławiem. Ostatnio miałem okazje zobaczyć jak wyremontowali odcinek Opole Wsch. - Wrocław tylko niewiem jak bardzo mocno remontowali bo podkłady, szyny wymienione, trakcja tu i ówdzie też.
Ja mam zamiar puścić taki skład jak wyżej na odcinku Toszek - Krupski Młyn - Lubliniec - Herby Nowe.
Jeśli macie ciekawsze propozycje byle realne to śmiało :)
-
Jeśli macie ciekawsze propozycje byle realne to śmiało :)
ET22 + 40 Eaos,
ET41 + 42 Eaos,
ET41 + 47 Eaos (to tak żeby zmieścić się w 650 metrach).
-
Zaklepany punkt 1. :)
-
Ok, to ja robię pkt 2.
Dzięki.
-
No to ja trzeci :) Chyba, ze mialbys cos szybszego (90/100 [?] km/h) do 550 m.
-
Hola!
Z doświadczenia wiem że ''Jamnik'' plus 42xEAOS spokojnie śmigał/śmiga na trasie Gliwice - Strzelce Op. - Opole Groszowice - Czarnowąsy (E.Opole) i dalej przez J-Miłoszyce chyba aż do ciepłowni pod Wrocławiem.
Małe sprostowanie co do tej "ciepłowni" pod Wrocławiem. Tam jeździ prywaciarz, a ta "ciepłownia" to Elektro Ciepłownia Siechnice. Tory od Jelcza do Czernicy były reperowane odcinkami, dalej od Czernicy do Siechnic tor jest stary. Kawałek toru od Siechnicy do Brochowa też był reperowany, reszta jest stara na odcinku Jelcz-Laskowice Brochów. Co do nowego toru, to jest zmodernizowany od Barucic przez Biskupice Oławskie do Jelcza-Laskowic. Tylko jeden tor.
-
No to ja trzeci :) Chyba, ze mialbys cos szybszego (90/100 [?] km/h) do 550 m.
Z szybszych to proponuję EU07 + 25 Sgs na 90 km/h.
Dla zainteresowanych trasopisarzy normy obciążeń z podziałem na serie na całą sieć.
http://eu07.pl/userfiles/319/priv-normyobciazen.rar
-
A ja zaklepuję wahadło kontenerowe. O!
-
Wczoraj widziałem w Gliwicach skład EU07 + ET 22 + ?? pełnych węglarek (trochę tego było) z peronu nie było widać końca ;)
Jakieś 1/2 roku temu widziałem w Toszku Północ skład ET 22 + 40 pełnych węglarek (z Paczyny przyciągały go 2 byki), aż miło było posłuchać tego rozruchu ;)
Pozdrawiam Ryszard
« Dodano: 12 Listopada 2010, 16:49:45 »
Hola!
Ja mam zamiar puścić taki skład jak wyżej na odcinku Toszek - Krupski Młyn - Lubliniec - Herby Nowe.
Jeśli macie ciekawsze propozycje byle realne to śmiało :)
Nie Toszek tylko Toszek Północ. (w Toszku są 2 stacje ;))
Pozdrawiam Ryszard
Ps. miło by było pośmigać po "mojej" stacji
-
Wczoraj widziałem w Gliwicach skład EU07 + ET 22 + ?? pełnych węglarek (trochę tego było) z peronu nie było widać końca ;)
Czyżby EU07-041 i ET22-173? O 11:30 leciały przez Zabrze Makoszowy.
-
W Gliwicach często EU07 prowadzi skład z samochodami + kiedyś widziałem trapeza z fasami.
-
Wiem: http://www.tm7.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-12015
Z mojej strony EOT.
-
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu07/1167.jpg
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu07/1168.jpg
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu06/68.jpg
http://gigabyt.cal.pl/galeria1/eu06/67.jpg
-
Wiem: http://www.tm7.pl/cpg1418/displayimage.php?pos=-12015
Mati, czy te Lekksy nie mają gdzieś postoju u ciebie w Zabrzu, by można je obfocić?
-
Te wagony można zawsze zobaczyć na stacji w Tychach, akurat w Zabrzu byłem u kumpla na nastawni.
-
Rozi, ja je mam obfocone, chcesz? ;)
-
Często w Pruszkowie widuję składy po 50 węglarek FPL-a. Tych co mają ściany czołowe lekko pochylone. Te (to znaczy jakie?) węglarki załadowane są ale nie do pełna. Do tego Class 66. Jak wracałem do domu ostatnio to 2 Class 66 stały ze sobą i wyglądały na Sczepione sprzęgnięte ze sobą.
Ostatnio widziałem jakiegoś loka DB* (1 sztuk) + 35 węglarek. Podejrzewam że ładownych, bo jechały w stronę Warszawy.
SZczepić to można przeciw chorobie, a nie dwie lokomotywy.
Quark-t
Już lepiej ?? Robert051
-
FPL zamówił w Świdnicy wagony wg własnego (wyłącznego) projektu. Charakteryzują się one m.in. mniejszą długością przy tej samej ładowności, co pozwala upchnąć więcej wagonów w 600 metrowym składzie.
-
...I oznaczone są jako Eamnoss, a wyglądają tak-->KLIK (http://forum.martel.pl/download.php?id=10008164&sid=1230b94a4813376b7e20ea4b45be3d8b) Można je często spotkać w Kaletach.
-
Eamnoss czyli na pusto Vmax-120km/h
-
Coście się tak na elektryki uparli. Ciężkie, długie pociągi towarowe z Węglińca do Horki ciągnięte przez SU46 bądź ST43.
30-40 pełnych wagonów.
-
Eamnoss czyli na pusto Vmax-120km/h
To nic specjalnego, inne wagony też tak mogą jeździć. Ba, Falnsy nawet z drobnym ładunkiem mogą tyle śmigać. Natomiast te wagony
mogą również jechać 120 km/h przy ok. 60 tonach ładunku. Powyżej tego ładunku (do ok. 70) — tylko 100 km/h.
-
Jestem zaskoczony ilością jamników. Dziś z racji zdarzenia http://www.kow.com.pl/serwis-informacyjny/uszkodzona-linia-na-odcinku-opole-lubliniec/ jechałem z Lublińca do Opola przez Kędzierzyn-Koźle. Łącznie naliczyłem 4 ET41. Jeden w malowaniu cargoskim stał w Herbach Nowych.
-
Ciężkie składy o masie >=3200T nie zniknęły zupełnie z sieci, więc czymś je trzeba ciągać. Ale to taki mały OT.
-
Tych ciężkich składów to trochę jest… Świetnie widać to na Śląsku gdzie coraz częściej ET41 wspomaga ET22 bo sam łamaniec nie dałby rady. Pakują do tych pociągów jak głupi. Ostatnio pomagaliśmy CARGO wyjechać z Imielina, a później temu samemu CARGOwskiemu maszyniście lokomotywa odmówiła posłuszeństwa. Jednym M62M wciągalismy ET41+42 ładowne wagony. Z informacji od mechanika CARGO wyszło, że skład ważył przeszło 3300t + lokomotywa dało ~3500t ;)
-
Jednym M62M wciągalismy ET41+42 ładowne wagony. Z informacji od mechanika CARGO wyszło, że skład ważył przeszło 3300t + lokomotywa dało ~3500t ;)
Zgadza się. 42 wagony to około 3360 ton brutto. Niestety zdarza się, że do tak ciężkich pociągów zapinane są ET22. Nie wiem jaki jest profil linii w Imielinie, ale ET41 z takim bruttem powinna sobie poradzić bez problemu. Po magistrali węglowej śmigają składy 4200 ton prowadzone ET41.
-
Po magistrali węglowej śmigają składy 4200 ton prowadzone ET41.
Jak to przeliczyć na ilość i typ wagonów? Mówisz tu o Eaosach?
-
Te brutta 4200 to chyba nowość tego rozkładu. Na pewno są dwa, trasowane na ET41 i 4200 t. relacji TG - Gdańsk Port Północny i TG - Gdańsk Port.
-
Ostatnio pomagaliśmy CARGO wyjechać z Imielina, a później temu samemu CARGOwskiemu maszyniście lokomotywa odmówiła posłuszeństwa.
A to przy takich warunkach jak teraz to jest normalka ;) Pewnie to była "huta" Pawłowice Górnicze - Dąbrowa Górnicza Towarowa, gdzie brutto rzędu 3300 ton to codzienność. Jakieś dwa tygodnie temu pod Brzezinkę od Jęzora nie podjechał Lotos z E186-147 (brutto gdzieś 2500 ton bodaj). Co jak co ale na Śląsk jeden łamaniec na brutto 3200 to ciut za dużo bo profil linii jest różny i takie podjazdy jak w Brzezince lub Imielinie + niska szlakowa (ograniczenie do 10 km/h lub 20 km/h) to zbyt duże wymagania. Również częstą kombinacją jest ET22+EU06/7 przy cięższych towarach.
-
Jak to przeliczyć na ilość i typ wagonów? Mówisz tu o Eaosach?
Tak, mam na myśli wagony Ea. Najcięższe składy mają po 52 wagony, co w przeliczeniu na brutto daje jakieś 4160 ton.
Te brutta 4200 to chyba nowość tego rozkładu
Tak jakby. Pod koniec roku zwiększono maksymalne brutto dla serii ET41 z 4000 ton na 4200 ton.
-
Tak, mam na myśli wagony Ea. Najcięższe składy mają po 52 wagony, co w przeliczeniu na brutto daje jakieś 4160 ton.
Te brutta 4200 to chyba nowość tego rozkładu
Tak jakby. Pod koniec roku zwiększono maksymalne brutto dla serii ET41 z 4000 ton na 4200 ton.
A ja to nawet przetestowałem;) Linia053 brutto-pospieszny ET41+ET22+52xEaos=4156t
Niestety tak długi skład nie mieści się nam w Psim Polu na torze głównym dodatkowym. 51 Eaosów mieści się jak wyciągniemy pierwszy człon za semafor. Całkiem fajnie jedzie się takim składem jest czym hamować, polecam wypróbować jazdę takim bruttem:)
Aha no i w Rafinerii na tor przyjazdowy wejdzie max 35 pudeł więc po drodze 16 gdzieś zostawiamy, ale tak żeby nie przeszkadzały w misji powrotnej.
-
Linia053 brutto-pospieszny ET41+ET22+52xEaos=4156t
Niestety tak długi skład nie mieści się nam w Psim Polu na torze głównym dodatkowym. 51 Eaosów mieści się jak wyciągniemy pierwszy człon za semafor.
Spróbuj z talbotami, wtedy skład już nie będzie tak długi.
-
Spróbuj z talbotami, wtedy skład już nie będzie tak długi.
Prawda, zaoszczędzimy wtedy 26m co prawie równa się dwóm Eaosom(jeden-14m). Też trzeba będzie spróbować.
EDIT: Jednak te 50 to też trochę przesada wchodzą w skrajnie toru głównego(screeny)
-
Spróbuj to wziąć na jednego łamańca ;)
-
Powinny ukresy być, to by było oczywiste, jak można stanąć…
-
Spróbuj to wziąć na jednego łamańca ;)
Siódemka nawet daje rade mimo że wyje jak szalona(650A).
Powinny ukresy być, to by było oczywiste, jak można stanąć…
A że niema to trzeba kombinować i patrzeć czy wyprzedzający nas skład się zmieści.