- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Bombowiec w 10 Października 2010, 09:25:00

Tytuł: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Bombowiec w 10 Października 2010, 09:25:00
Kiedy grałem we wcześniejsze wersje MaSZyny po peronie sceneri Quark-EU07 chodził sobie człowiek.
I moje pytanie brzmi: czy będą spacerujący przechodnie w sceneriach obecnie tworzonych i w najbliższej paczce?
Bo ludzie w ruchu dają klimat.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 10 Października 2010, 09:49:05
Jak twórcy scenerii ich wstawią, to będą. Można też samemu ich dodać, pod warunkiem, że peron jest obiektem typu road.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 10 Października 2010, 10:40:34
A ja się pytam: po co? Akurat to jest najmniej potrzebną rzeczą w symku. Podnieść realizm oraz wydajność to są rzeczy "na tapecie" a nie animacja ludków, którzy będą maszerować "po peronie".
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Października 2010, 13:16:29
Kolego @Up, skoro mamy jeżdżące samochody to dlaczego nie moglibyśmy mieć też ludzi? Osobiście twierdzę, że trochę więcej życia mogłoby być na peronach (i nie mówię tutaj o krzaczkach-samosiejkach), a pasażerowie niewątpliwie dodają uroku symkowi i są nieodłącznym elementem stacji kolejowych.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Mytnik w 10 Października 2010, 13:20:55
I może latające samoloty, oraz ptaki na niebie, oraz animowany ruch drzew.
Przesadzacie.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Rozi w 10 Października 2010, 13:25:11
I może latające samoloty, oraz ptaki na niebie, oraz animowany ruch drzew.
Przesadzacie.

Ty przesadzasz. Mieć ptaszki na niebie, a zabierać powietrze z peronów, to jest różnica. Jeżeli tego nie dostrzegasz, to polecam zakupić okulary, lub soczewki (nie rzucają się tak bardzo w oczy).
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Października 2010, 13:28:23
Cytuj
I może latające samoloty, oraz ptaki na niebie, oraz animowany ruch drzew
Kto wie? Może w niedalekiej przyszłości? Ogólnie mało jest ludzi w symku.Czasami można spotkać na peronie kogoś. Jedynie w H.Nowych (?) stoi kilka osób i pan Miecugow. Już nie mówię o ruchomych ludziach, ale choćby nawet o stojących, a dla Was to problemem nie jest.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 10 Października 2010, 13:47:16
Cóż. W dobie kulejącej wydajności symka, braku optymalizacji, braku dobrych modelów infrastruktury wyskakiwać z "animowanymi ludźmi" na peronach wg mnie jest trochę nie ten tego.

Wpierw dokończyć zaczęte projekty (mowa o dobrym egzeku ;P), modelami infrastruktury itp. Potem pooptymalizować to, co się da i można potem myśleć o animkach ludzi.


Co do animacji pojazdów: ok. na trasie masz może z 3-5 różnych pojazdów, które wykonują drogę rzędu kilku m (np. dojazd do przejazdu i tyle). A posadź na każdej stacji z 30ludków, którzy będą poruszali się (nie wszyscy) po peronie. Jak myślisz? Co będzie z wydajnością? Przecież będziesz musiał "zaeventować" ruchy pasażerów po peronie. Oczywiście nie jestem trasopisarzem, ale wg mnie pomysł z ludźmi po peronie to zbędny bajer. Wystarczą statyczne modele. Lepiej w kodzie symka grzebać nad wydajnością/funkcjonalnością niż dodaniem "animowanych ludków".
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Października 2010, 13:52:51
Sprawdź w scn Quarka - wydaje mi się że jest tam chyba jeszcze ten SOczeK tylko wystarczy go odremować. Nie wiem czy jest w PC odpowiedni model, ale jeżeli wszystko się włączy może być zauważalny spadek wydajności.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Października 2010, 14:11:00
Prace nad jednym i drugim przecież mogą być prowadzone niezależnie :)
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: Mutopompka w 10 Października 2010, 14:55:23
youBy Jasne. Wszystko da się zrobić. Oczywiście. kwestia tylko czasu, nieprawdaż? Nie mam zamiaru nikogo tutaj obarczać winą za opóźnienia, ale jeśli prace miałby by trwać jednocześnie nad tym i tym to powiedz mi, ale realnie i bez żadnych ściem: kiedy wyjdzie naprawdę dobry exek, który nie będzie powodował żadnych znacznych błędów oraz będzie w miarę zoptymalizowany?
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 10 Października 2010, 15:02:09
W tym wypadku nie ma konkretnych dat. W innych też ich nie ma. Jednakże nie rozumiem, w jaki sposób wstawienie kilkunastu dróg do scenerii i postawienie tam ludzi może wpłynąć na prace nad exe… O.o
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Października 2010, 15:04:42
Jednakże nie rozumiem, w jaki sposób wstawienie kilkunastu dróg do scenerii i postawienie tam ludzi może wpłynąć na prace nad exe… O.o
No to to jest proste, ale przeglądając stare posty można zobaczyć że ten SOczeK w Quarku mocno obniżał wydajność, i chyba o to chodzi.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 10 Października 2010, 15:09:10
To już przestańmy mówić o animowanych ludzikach i postawić chociaż kilkunastu zwykłych, już będzie lepiej.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 10 Października 2010, 15:10:58
Tylko że to już nie jest takie łatwe jak wstawienie dynamiców na perony, bo ludzie w Linii61 i Krzyżowej są wstawieni za pomocą inc'ów.
Tytuł: Odp: Ruch ludzi w symku.
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 10 Października 2010, 15:58:53
Taka dyskusja juz byla http://eu07.pl/forum/index.php/topic,12571.0.html … Zapoznajcie sie z nia, bo poki co nic nowego tutaj nie widze :) Jak widac problemy o ktorych byla mowa wtedy nadal sa aktualne, wiec moje stanowisko rowniez pozostalo bez zmian.