- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Loui w 13 Października 2003, 19:15:37
-
Czy byłby ktoś zainteresowany stworzeniem modelu EN94 do symulatora ? Jeśli tak to mam dostęp do wszelkich materiałów które mogą być potrzebne. Sam niestety nie umiem go stworzyć bo gdyby nie to , to pewnie by dawno był.
[%sig%]
-
Ja, niestety, też nie umiem. A szkoda, było by fajnie (gdyby było EN94).
[%sig%]
-
Tytułem wyjaśnienia: w mojej wiosce nie jeżdżą np gagariny, rumuny i wiele innych ciekawych pojazdów. Za to są nie występujące gdzie indziej EN94 i stąd moje nimi zainteresowanie.
[%sig%]
-
podeslij je domnie olo_eu@z.pl bo mam tekstury na ten wynalazek a przyda sie napewno ;)
[%sig%]
-
Czy mógłbyś określić jakie dane ci są potrzebne ?
[%sig%]
-
zwymiarowany rysunak boku przodu i najlepiej rzut z gory
OlO_EU
[%sig%]
-
Jutro jak będe w pracy to przewertuje DTR-kę i spróbuję zeskanować te rysunki.
Mogą się troche różnić wyglądem zewnetrznym od obecnej EN94 (czyli po po naprawie głównej w Bydgoszczy ) ale główne wymiary pozostają te same. Bydgoszcz z tego co się orientuje nie dostarczyła poprawionej wersji tych rysunków (mogę się mylić).
[%sig%]
-
Nie ma co EN94 jest całkiem całkiem. Ja tam jednak czekam na EN57 choć też często jako Warszawiak widuje ten specyficzny EN (ok. 70% pewnie nigdy nie widziało go na oczy bo jęździ tylko na jednej trasie).
-
Witam,
Mam lekkie wrazenie ze jak ten project bedzie kontynlowal w kierunku EN94 i SN61 to ten symulator bedzie bardzo egzotyczny. Pytanie trzeba postwic, w ktorym kierunku? Czy pospolite EU07, ET22, 21 etc. czy tez EN94 SN61. Mi to jest calkiem obojetne ale dobrze by bylo zeby bylo duzo tabory z ktorym ludzie maja cos "wspolnego".
Pozdrawiam
Tomek
-
Może masz rację Tomku ale moim zdaniem tabor nietypowy lub też zabytkowy jest bardziej atrakcyjny niż powszechnie spotykany typu ET22 EU07 itd. ponieważ ten tabor można spotkać na codzień . Zwłaszcza tabor zabytkowy wydaje się najbardziej atrakcyjny gdyż niemożna go spotkać codziennie na szlaku. Taka na przykład EP01 której już niema wśród nas od prawie czterdziestu lat. Fajnie by było taką poprowadzić w symulatorze. A tak na marginesie ciekawe czy jest ktoś na tym forum kto ją widział na żywo gdy była na chodzie lub ją jechał.
[%sig%]
-
W pozadku, ale duzo ludzi widzi taki naprzyklad EU07 na dworcu i chetnie by sie chcial nim tez przejachac. Dla tego ten symulator chyba zostal zrobiony. Poza tym bardzo chetnie bym sie tez przejachal starymi zabytkowymi pojazdami. Naprzyklad Pt47 :-) McZapckie mowil kiedys na temat zrobienia parowozu ale duzo w tym roboty zeby fizyke dobrze zaprogramowac. Zreszta poczekamy i zobaczymy co bedzie dalej.
Ja naprzyklad sprzeciwiam sie taboru typu EU11 czy tez Eu43 czy jak im tam. W koncu ich w zasadzie nie ma a bylo kiedys mowione na ten temat.
Pozdrawiam
Tomek
-
P.S. czy ten EP01 to nie byl elektorowz ktoremu czasami wozki sie przesuwaly do przodu przy rozruchu?
T.
-
Mr. Tomek po pierwsze EN94 jest podobny do EN57 więc zrobienie EN57 praktycznie bardzo ułatwia dorobienie EN94 (czywiście chodzi mi fizykę itd.) .Mi naibardziej śni sie EN57 i EP05 (do którego mam bardzo duży sentyment choć nie wiem dlaczego) za to w życiu na oczy nie widziałem SN61 więc osobiście niezbyt mnie pociąga jazda nim. Ale to co jest w symku leży w gestii autorów i trzeba to uszanować.
Ps. To bym EP02 ,ale EP01 pewnie też bo to była pewna cecha tych pionierskich loków. Niestety z tego co wiem zachowało się nało zdjęć i innych rzeczy które umożliwiły by stworzenie tego modelu w symku.
-
(http://komunikacja.uzbycha.com/ep01.jpg) rys. Mariusz Plewka
Super było by coś takiego zobaczyć w Maszynie, nawet jakio dumb.
Pojeździć jak za starych przedwojennych czasów, to raczej się nie da, bo
skąd wziąć dobre tekstury zdjęcia kabiny i szczegółowe dane potrzebne do fizyki rozruchu?
Obawam się że nie zachowało się prawie nic oprócz tego: http://www.kolej.pl/~leon/trakcja/g/e1.jpg
-
No pieknie, pierwsze zdjecie w Forum. A co do EN94 to moze byc problem w przyszlosci. W sumie na to piwinni autorzy odpowiedziec, ale te pojazdy jezdza na 600V a nie 3000V. Teraz jak sie prawdziwa trakcje zrobi to moga byc klopoty z jazda tym pojazdem.
Tak w zasadzie to nie jestem pewien z wypowiedziom kolegi MarcinSi ze EN57 jest podobny z EN94. Zreszta nie wiem. A co do EP05 to bardzo chetnie bym sam ja zobaczyl. Sam czuje jakis dziwny sentyment do tego pojazdu choc jakos w sumie on mi sie nie podoba. Czy one jeszcze jezdza? Wiem ze ostatnio widzialem go w Katowicach jakies 3 lata temu.
Pozdrawiam
Tomek
-
EP05 nie jezdzi. Czeka na rewizję i chyba już nigdy się nie doczeka :(
-
Co do podobieństwa EN94 z EN57 to one mają wiele tych samych podzespołów jak i rozwiązań konstrukcyjnych. EN94 to taki mniejszy EN57. Nawet pulpit ma a'la "dziewietnastka". I co najważniejsze mają tego samego tatusia czyli Pafawag Wrocław.
PS.
Jeśli chodzi o napięcie na wukadce to wbrew obiegowej opini nie jest to 600 V a 650 V. W okolicy podstacji potrafi dochodzić nawet do prawie 800 V.
[%sig%]
-
Wózki przesuwały się do przodu podczas rozruchu w EP03 a nie EP02.
[%sig%]
-
EN94 jest o tyle nie do zrobienia teraz ze ma wspolny wozek toczny ale wal kulakowy i inne bzdety to czysty kibelek. kibel bedzie jak ja bede mial dysk poczekajcie
OlO_EU
[%sig%]
-
Pyt.do.kol.Loui:czy na EN 94,tez wyłącznik szybki to 4 styczniki? tak jak na EN 57...
pzdr.z Gliwic z Cargo.
[%sig%]
-
Do: Tomka EP05 jest chyba najładniejszym z polskich elektrowozów ,choć przyznam ze malowanie (jako EU05) było lepsze. Poza tym ta lokomotywa jest chyba definitywnie wycofana z pracy (co by nie mówić to staruszek)
Poza tym zgadzam sie to był EP03 (aż z ciekawości sprawdziłem) .Fajne zdjęcie tego EP01 .Ja mam po dziadku w pamiatce zdjęcie EP01 jak raz zawitał z wizyta w Otwocku (2 połowa lat 30-tych) niestety jest czarnobiałe.
Z EN57 vs. EN94 miałem racje panie Tomek (takie było założenie w produkcji).
-
Co do egzotyki: w moich okolicach tego chyba nigdy w ogóle nie było, ale widywałem SN61 w Gdańsku na przełomie lat `60-`70 i póżniej (około 1983) na linii (nie wiem, czy teraz jest czynna) Ostróda-Morąg. EN94 jeżdzi faktycznie tylko na jednej linii w kraju, ale np dla mnie tak samo egzotyczne są choćby ST43, ST44, czy nawet SU45 - w Warszawie spalinowe jeżdżą chyba tylko manewrowe. Tak więc, to, co dla kogo jest egzotyczne, jest rzeczą względną.
A jesli chodzi o EP05, piękna maszyna. Co z tego,że nie jeździ...
[%sig%]
-
Kol. Oerlikon rolę wyłącznika szybkiego na EN94 spełnia stycznik liniowy wraz ze zintegrowanym z nim przekaznikiem nadmiarowym silników trakcyjnych. Tak na marginesie na EN94 jest możliwa jazda na wszystkich pozycjach jezdnych przy odłączonej jednej parze silników trakcyjnych co na EN57 jest jak wiadomo niemożliwe. Wynika to z faktu że EN94 składa się z dwóch wagonów silnikowych które mają osobne obwody główne połączone jedynie wspólnym panntografem. Także przy jezdzie dwoma EN94 nie ciągnie zaledwie jeden wagon a pozostałe trzy pracują normalnie.
[%sig%]
-
do kol. Tomek
Tabor prototypowy EU11 i EU43 pojawił się przez jakiś czas na polskich torach. Fotografie upamiętniające te czasy zajdują sie gdzieś na www.kolej.pl
Skoro mowa tu o zaistnieniu w symulatorze "egzotycznych" lokomotyw tylko dlatego aby ucieszyć oko (jako dump) nie widzę przeciwwskazan by i te lokomotywy sie pojawiły np. jako podłączone na końcu składu, lub oczekujące gdzieś na bocznicy.
Pozdrawiam
[%sig%]
-
Do kol. PJC, No tez prawda ze EU11 sie pojawila na jakis czas.
Tak zeby podsumowac temat egzotycznych pojazdow: Chodzilo mi o to ze autorzy w koncu nie zajmuja sie tworzeniem lokomotyw codziennie. Z mojego punktu widzenia robienie pojazdow trakcyjnych ala Kolzam czy jak im tam :-) jest troche marnotractwem czasu skoro jest wiecej bardziej znanych. Pewnie ze osobiscie chcial bym widziec wszysktie lokomotywy ale to chyba by zajelo lata. Tak na marginesie ja sie nie znam na robienu modeli.
Pozdrawiam
TOmek
-
Myślę, że dla wprawionego w z Discreet'em Ola-EU równanie roboczogodzin może wyglądać następująco:
1 dumbmodel=1 dzieńpracy.
1 dzień w sensie 24 godzin non stop spędzonych przy 3DSMax :)
+ dodatkowy dzień na tekstury.
-
serdeczne dzięki za odpowiedź kol.Loui..czyli tez 4 liniowe są..........
a tak na marginesie:
-ostatnio miałem służbe w planie osobowym(zastępstwo),no i zdefektował generator SHP,to postąpiłem tak: połączyłem przewód B11 z S6 ( w nastawniku jazdy) no i En 57,jechało się dalej............................czy na En 94 ,tez jest taka możliwość?
pzdr.
[%sig%]
-
a nie wystarczy go rozplombowac i wylaczyc ??? to zawsze skutkowalo jak shp zrywalo i nie dalo sie jechac
OlO_EU
[%sig%]
-
Do Kol. Oerlikona
Na EN94 liniowe są tylko dwa. Po jednym na każdy wagon silnikowy. Co do SHP to na EN94 jest tylko czuwak.
[%sig%]
-
Do kol. Oerlikona
Uzupełnienie do poprzedniego posta.
Na EN94 ten twój sposób z kabelkami sprawdza sie w 100% (sprawdzone eksperymentalnie). Elektrozawór trzyma jakby go ktoś skleił. Jedyną różnicą jest numeracja przewodów.
[%sig%]
-
Ja bym poprosił te rysunki techniczne na jodko@interia.pl jeśli można.
-
Niestety ale dostęp do materiałów mi się urwał gdyż od 1 stycznia już na WKD nie pracuje - redukcja zatrudnienia przed prywatyzacją. Jak dobrze pójdzie to przygarną mnie Przewozy Regionalne a dokładniej lok. Warszawa Grochów.
-
DO KOL.LOUI
O ,współczucia,co w Warszawie redukcje? Trzeba uwazac......w Katowicach tez cos sie zabierają......
W Grochowie napewno bedziesz robił.........
pzdr.
-
Na Grochów planuje się zaczepić na jakiś czas aby zapoznać się bliżej z ezetami a następnie planuje się przenieść jakieś 500 m dalej czyli na Olszynkę Grochowską gdyż w Przewozach Regionalnych nemógłbym zostać maszynistą ponieważ takiego stanowiska w tej spółce nie ma.