- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: PanMechanik w 26 Września 2010, 13:55:10
-
Witam. Chciałbym się dowiedzieć dlaczego dźwięk, który wykonałem do symulatora, odtwarzany np. w winampie brzmi w pełni realnie, a po załadowaniu symka ten dźwięk nie brzmi już tak jak w odtwarzaczu. Jego brzmienie całkowicie się zmieniło. Jest to dźwięk hamulców. Wszystkie jego parametry są wykonane (PCM 22kHz 8 bit mono). Wpis w .mmd poprawiony i teoretycznie wszystko jest idealnie. Ale w praktyce nie jest, ponieważ po uruchomieniu symka, kiedy hamuję
ten dźwięk trwa od momentu rozpoczęcia hamowania do samego zatrzymania się składu. Jest on nienaturalnie rozciągnięty i brzmi okropnie. Czy mógł by mi ktoś dokładnie napisać gdzie leży błąd? Bo ja już nie mam siły z tym walczyć :(
Pozdrawiam. Mariusz
Stosuj interpunkcję (zwłaszcza przecinki) i nie stawiaj spacji przed znakami.
Quark-t
-
Mówisz o pisku hamulców czy szumie (szuraniu)?
-
Mówisz o pisku hamulców czy szumie (szuraniu)?
O pisku.
-
Spróbuj poeksperymentować z wpisami dla pisku hamulców
// sila hamowania klocka od ktorej sie zaczyna, offset amplitudy.
brake: !hamulce-su46.wav 100.0 5000.0 -1.0
-
Spróbuj poeksperymentować z wpisami dla pisku hamulców
Próbowałem. Zmieniałem wszystkie te wartości podane po nazwie pliku na większe lub mniejsze. I niestety nie pomogło.
-
Jak bardzo mniejsze/większe? I jaki pojazd?
-
Spróbuj poeksperymentować z wpisami dla pisku hamulców
Próbowałem. Zmieniałem wszystkie te wartości podane po nazwie pliku na większe lub mniejsze. I niestety nie pomogło.
Dodam jeszcze, że dźwięk staje się realny tylko w końcowej fazie hamowania, tuż przed zatrzymaniem się. Wtedy słychać naturalny pisk. A wcześniej jest on bardzo zniekształcony, nienaturalny i rozciągnięty.Jak bardzo mniejsze/większe? I jaki pojazd?
EU07-150. Zmieniałem parametry w pliku Dynamic/PKP/4e_v1/4e.mmd. Wartości zmieniałem najpierw od 50ciu w górę i w dół, czyli jak jest 100.0 5000.0 -1.0, to ja ustawiałem 50.0 4500.0 -0,5.0 i tak samo o 50 więcej, a drugim razem zmieniałem o 100 w taki sam sposób w obie strony.
Quark-t
-
Zamiast 5000 daj 50000. Siła hamowania przypadająca na klocek lokomotywy jest rzędu kilkudziesięciu kN, więc 5000 to wartość relatywnie mała. Mniej więcej w zakresie do 50 000 (albo nawet 100 000) znajduje się interesujący Cię punkt początku piszczenia.
« Dodano: 28 Września 2010, 15:09:24 »
A zmieniasz dźwięk z sounds czy z internaldata?
-
Zamiast 5000 daj 50000. Siła hamowania przypadająca na klocek lokomotywy jest rzędu kilkudziesięciu kN, więc 5000 to wartość relatywnie mała. Mniej więcej w zakresie do 50 000 (albo nawet 100 000) znajduje się interesujący Cię punkt początku piszczenia.
Próbowałem. I w dalszym ciągu nic. Ustawiałem ten parametr na 50 000 na 100 000 i nawet na 300 000 i nic nie pomogło. Więc myślę, że problem leży gdzie indziej. Ale ja sobie z nim poradze. Usunę ten dźwięk, pozmieniam wpisy, będe używał oryginalnego dźwięku i nie będę ludziom głowy zawracał :)
Można temat zamknąć. Dziękuje za chęci pomocy :)
Zamykam.
Krzysiek626