- Symulator MaSzyna -

Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Mariusz W. w 08 Września 2010, 22:41:30

Tytuł: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: Mariusz W. w 08 Września 2010, 22:41:30
Wpadł mi w ręce projekt rozporządzenia Ministra Infrastruktury zmieniającego rozporządzenie w sprawie ogólnych warunków prowadzenia ruchu kolejowego i sygnalizacji. Nie znalazłem go na stronach MI. Nie będę go tutaj całego wklejał, a jedynie opiszę główne zmiany.

1. Usunięto zapis o kolejności malowania pasów czerwono-białych na masztach semaforów półsamoczynnych.
W uzasadnieniu jest napisane, że jest to uregulowane w przepisach wewnętrznych PLK-i, a w związku z tym umieszczanie tego zapisu w akcie rangi rozporządzenia nie jest zasadne.
2. Sygnał Z 1p zmienia oznaczenie na Z 1n.
3. Dodano nowy wskaźnik W 6b umieszczany przed niektórymi przejazdami kolejowymi. Są to praktycznie dwa wskaźniki W 6a umieszczane jeden pod drugim. Zobowiązuje on maszynistę do wielokrotnego podawania sygnału Rp 1 „Baczność” przed przejazdem lub przejściem. W uzasadnieniu jest napisane, że „wskaźnik ten podnosi bezpieczeństwo […] w przypadkach długotrwałych awarii systemów przejazdowych”.
4. W przypadku zmniejszenia prędkości szlakowej, przed wskaźnikiem zmiany prędkości W 27 w odległości drogi hamowania będzie się umieszczać wskaźnik W 8.
Czyli analogicznie jak w przypadku stałych ograniczeń prędkości.
5. Wskaźnik zmiany prędkości W 27 zmienia barwy na negatyw dotychczasowego W 27. Czyli białe tło, czarna czcionka. W uzasadnieniu wspomniano, że jest to podyktowane wprowadzeniem uprzedzania wskaźnikiem W 8 i że oba wskaźniki - W 27 i W 8 będą teraz wykonane według jednakowych zasad kolorystyki, różniąc się kształtem.

Oprócz tego 2 kosmetyczne zmiany, które pominę.
Jeśli zmiany wejdą w życie, to należałoby zaktualizować sporo scenerii. :-)
Tytuł: Odp: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: gumini w 08 Września 2010, 23:05:28
Sugeruje Kolega, że w rzeczywistości wszystkie wskaźniki tak poprawią od zaraz?? To chyba trochę będzie trwało.
Więc może nie aktualizacja ale przy budowie nowych można pomyśleć.
A z W27 to przecież potrzeba tylko wymienić tekstury.

Wszytko w swoim czasie:)
Tytuł: Odp: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 08 Września 2010, 23:09:51
A z W27 to przecież potrzeba tylko wymienić tekstury.

...i powstawiać W8.
Tytuł: Odp: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: Ra w 08 Września 2010, 23:14:01
A nie było wspomniane o rozszerzonym użyciu W27 do podawania prędkości za semaforem (odpowiednik zielonego i pomarańczowego pasa)? Gdzieś o takim czymś czytałem…
Tytuł: Odp: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: EU07-483 w 08 Września 2010, 23:17:42
A nie było wspomniane o rozszerzonym użyciu W27 do podawania prędkości za semaforem (odpowiednik zielonego i pomarańczowego pasa)? Gdzieś o takim czymś czytałem…

W Ie-1 czytałeś, chociaż niezbyt dokładnie.
Tytuł: Odp: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: youBy w 08 Września 2010, 23:20:25
Przy kształtowych to się stosowało (o nazwie W21). Z drugiej strony, nie sądzę, żeby to było dobre — są sytuacje, gdy po jednych rozjazdach można jechać 60, po drugich 40 za jednym semaforem.
Tytuł: Odp: Zmiany w sygnałach
Wiadomość wysłana przez: Ra w 08 Września 2010, 23:42:23
Nie, na stronach PLK czytałem. Faktycznie o W21 chodziło i było to już w rozporządzeniu z 2005 roku.
Cytuj
Zastosowanie diod luminescencyjnych, jest również idealnym rozwiązaniem w przypadku konieczności zastosowania wskaźnika wielostawnego tzn. takiego, który może nadawać kilka różnych obrazów sygnałowych. Pierwszym takim wskaźnikiem będzie W21, podwyższający dozwoloną prędkość jazdy wskazywaną przez semafor, dla pojazdów po rozjazdach w kierunku zwrotnym. Wskaźnik ten, zastosowany będzie na stacjach wyposażonych w nowe typy rozjazdów, które umożliwiają jazdy pociągów w tym kierunku z prędkościami większymi niż 40 km/h.