- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: Kipek von Chojna w 07 Września 2010, 03:35:33
-
Dlaczego lokomotywy luzem jeżdżą wolniej, niż wskazuje na to ich VTech? Czyżby chodziło o "stawanie dęba" (kiedyś była dyskusja na ten temat)? Ostatnio miałem przyjemność trzymać w łapkach jakieś wydanie SRJP i tak: EU07 jako "luzak" ma 100 kph, podczas gdy ze składem (po który jedzie) - liniowe 120 kph. Symulacja SRJP nie wykazała utrudnień ruchowych - "nabieganie" na pociąg poprzedzający. --> Ostatni poprzedzający dojeżdża do stacji przeznaczenia L. 24 minuty wcześniej (odcinek/szlak wolny bez S1), zanim L. opuści stację początkową.
Pozdrawiam.
-
Ja słyszałem że to dlatego bo lokomotywa luzem nie ma wystarczającego procentu hamowania.
-
Prędkość pojazdu trakcyjnego jadącego luzem jest ograniczona ze względu na zbyt małą masę hamującą. Lokomotywa mogłaby po prostu nie zatrzymać się przed semaforem.
-
Prędkość pojazdu trakcyjnego jadącego luzem jest ograniczona ze względu na zbyt małą masę hamującą. Lokomotywa mogłaby po prostu nie zatrzymać się przed semaforem.
Nie dotyczy to wszystkich serii. ET22 przykładowo nie ma ograniczeń dla jazdy luzem (V=125 km/h).
-
Inna rzecz, że OIDP EU07 ma dla jazdy luzem 110 km/h.
-
ET 41 ma 100 luzem, a konstrukcyjna 120 (lub 125 - nie jestem pewny), przyczyną ograniczeń jest droga hamowania.
Pozdrawiam Ryszard
-
ET 41 […] konstrukcyjna 120 (lub 125 - nie jestem pewny) […].
125.