- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: sebalorek w 06 Września 2010, 17:06:52
-
Coś nie możemy podjechać pod pierwsze wzniesienie ;]
AI słabo przyśpiesza a jak dam do 50km/h już hamuje. Jak tu podjechać?
-
Wczytać się w opis.html i próbować. Napewno się uda. :)
-
Nie można przekraczać prędkości 50 km/h,bo jest ograniczenie,jak przekroczysz prędkość AI za mocno zahamuje i skład zatrzyma się.Ja próbowałem lokiem ET21,który ma mniejszą moc od ET22 i wszystko było ok.Za drugim razem.
-
Jechać najlepiej 48-49km/h, nigdy nie dobijać do 50. I można trochę mocniej po oporach dać, 550A jest wystarczająco.
« Dodano: 06 Września 2010, 17:34:30 »
Coś nie możemy podjechać pod pierwsze zniesienie ;]
Nikt nic nie znosi, jedynie się wznosi, ale teren :)
-
Trasa ciekawa i bardzo pomysłowa, niestety cały czas mam wrażenie że wszystko spoczywa na moich barkach. Zmieniłem nawet AI lokomotywę na ET41 i w dalszym ciągu wydaje mi się że się szanowne AI opiernicza.
Edit: Dodam że pomimo usilnych prób wjechać mi się nie udało, jednak poddawać się nie będę ;)
-
No z reguły nie dobijałem do 50 i już miałem prawie 600A-musiałem tak, bo skład po prostu zwalniał i tak się potem stoczył..
-
Popychamy już wtedy, gdy nasz lok jest przed podjazdem. Prawda jest taka, że jeden lok tego nie uciągnie, więc Mick - nie wszystko spoczywa na Twoich barkach :)
-
Panowie nie byłem lepszy od Was, nie zmieniajcie loków, wykonujcie misję tak jak jest opisane a na pewno się uda :) Mnie udało się uwaga! za 9 razem :) Po podczepieniu się do składu proponuje jak w opisie wyluzować i potem hamulec na 9, nie używać hamulca, nie przekraczać 48 na zegarze a gwarantuję, że się uda. Misja nie należy do najłatwiejszych ale i nie jest ekstremalna, odwzorowana realna praca na popychu.
-
Dziękuje. Po ponownym pobraniu poprawki działa. Myślę, że można zamknąć.
-
Mi się udało za pierwszym razem, zmieniłem tylko loka na ET41, a na poczatku pozostał ET22 i udało mi się bez problemu wjechać za pierwszym razem, a popychać zacząłem dopiero gdy prędkość spadła do 35 km/h.
-
No to się Tobie nie udało, nie miałeś zmieniać loka, spróbuj z ET22.
-
Mi za pierwszym razem trumna nagle zgasła na manewrach i musiałem odpalić jeszcze raz, ale wszystko ok. A pod tym największym podjazdem można wrzucić 3 bezoporową i wbić kilka razy poślig, idzie jak malina :D BTW, fajny patent z dyskoteką :)
-
Mnie udało się uwaga! za 9 razem :)
Za pierwszym razem bez problemów :)
Jak wrażenia po Dj Dyżurnej? ;p
R.
-
Ja również nie miałem żadnych problemów z wyjechaniem pod te wzniesienie, pod te pierwsze wyjechałem z prędkością ok 35km/h więc nawet można by dołożyć jeszcze parę węglarek ;)
Misja jest równie fajna jak ta na Całkowie, czekam na kolejne scenariusze tego autora, zwłaszcza takie na ciężkich powolnych towarach :)
-
Mi się wysypuje symek na tej misji zanim się podłączę do składu.
-
I to pisze betatester? Rozumiem, że żartujesz, tak?
-
Nie. To było śmiertelnie poważnie. :)
-
Teraz tak patrzę, że robiłeś sobie kiedyś samodzielnie konwersję do tga/bmp, więc może w tym tkwi problem. Jednak jako betatester powinieneś jakoś lepiej opisać swój problem (o logu nawet nie wspominam:P).
-
Nie wiem czy warto opisywać szerzej bo:
1. Mam ATI.
2. Scenerie muszę przerabiać.
3. Symek lubi się wysypać w różnych momentach (głównie przy kręceniu kołem), i log nic nie podpowiada.
4. Popych w Mocznikach nie jest jedyną scenerią, na której mi się wiesza (chociaż w tym wypadku wyjątkowo na początku misji i zawsze). Przykładowo potrafi też w Drawinowie i na L61.
-
A próbowałeś węgierskiej PC?
-
Nie. Tak czy siak ona chyba też jest konwersją z DDS do TGA. Póki nie ma wydanej źródłowej (czy też oficjalnej) TGA, to szkoda czasu na kombinacje IMHO. :)
-
Posiadam węgierską paczkę. Jest trochę błędów, ale da się jeździć. Na nowym exe lubi sypać abnormalami przy większych trasach typu Krzyżowa, Linia61. Narzędzie Mariusza do abnormali nic złego nie wykazuje. Zaś na exe DizelPack wszystko się wczytuje, lecz nie ma modeli torów (jest tylko sama tekstura podsypki) i nie wczytują się tekstury zwrotnic. Brakuje też kabiny A w EU07 autorstwa Huntera i kilka tekstur ma uszkodzony kanał alfa.
-
@surgeon, a myślisz z czego ma powstać "oficjalna" wersja tga? Przecież ona też musi na czymś bazować.
@Marcin1992, ale możesz jeździć po tym niewidocznym torze? Trzeba by otworzyć plik scn i zobaczyć czy winny jest wpis toru, czy może tekstura.
-
@Marcin1992, ale możesz jeździć po tym niewidocznym torze? Trzeba by otworzyć plik scn i zobaczyć czy winny jest wpis toru, czy może tekstura.
Tak, mogę jeździć bez żadnych problemów. Przy wolnej chwili czasu spróbuję coś zdziałać.
-
Zakładam, że gdzieś istnieje pierwotna wersja PC2009 SP1.1 (i co tam jeszcze było) w wersji TGA, a następnie ktoś ją przerobił do DDS i wydał jako oficjalną. Jeśli tak nie jest to... szkoda. ;)
Ależ się OffTop rozpętał. :)
-
Jeśli by tak było, to problem ATI już dawno by był rozwiązany.
EOT :)
-
A u mnie podczas ładowania wyskakuje, że brakuje mnóstwo eventów... Można temu w jakiś sposób zaradzić?
-
Jak zwykle dysponujemy dokladnym opisem problemu wraz z logiem, konfiguracja sprzetowa, posiadana paczka i opisem wykonanych czynnosci :)
@MNK. Podaj to o czym napisalem, to cos zaradzimy.
-
@MNK Ściągnąć od nowa paczkę.
A teraz ja. Co zrobić gdy AI się przysłowiowo opi*****a? Na 3 lokach próbowałem wjechać pod to pierwsze wzniesienie.
Próba nr.1 trumna-nic.
Próba nr.2 oryginalny byk lepiej, ale nic.
Próba nr.3 się wkurzyłem łamańca postawiłem, poza połowę, początek składu już na płaszczyźnie, ale niestety nie.
I co z tym fantem zrobić? Próbować dalej? Czy jednak jest możliwość jakoś AI zmusić do jazdy?
-
Zastosować się do opisu misji, mnie się udało za którymś tam razem (po czorta kombinujecie z lokami? skoro grupa testerów sprawdziła poprawne działanie misji, błąd leży po stronie userów).
-
Spróbuj szczęścia jeszcze raz ;P. Ja podjeżdżam za każdym razem. Kluczem jest łagodne obchodzenie się z nastawnikiem i nie przekraczanie magicznych 48km/h.
-
No dobra spróbuję jeszcze raz w trybie debugmode żeby obczaić dokładnie prędkość. Podziękował :)
-
Nie masz haslera? Maszynista nie jedzie w trybie debugmode, tutaj chodzi o realizm a nie kombinowanie z lokami, debugami, etc, etc.
-
@puma2091 a jaką techniką jedziesz? Ja na byku jadę taką techniką - przy ruszaniu pomagam AI, a później już jadę na luzie - póki jest płasko nic nie robię. Kiedy skład zaczyna wjeżdżać na wzniesienie zaczynam pchać. Po prostu nie pomagaj AI kiedy nie trzeba - taką techniką przejechałem całą misję za pierwszym razem :)
-
nie przekraczanie magicznych 48km/h.
Co to jest magiczne 48 km/h?
-
No po prostu AI przestrzega prędkości szlakowych, i jeżeli za mocno popchniesz i rozpędzisz się powyżej szlakowej, to AI zacznie hamować, a to mu nie bardzo wychodzi (skład może nawet stanąć). 48 km/h to taka granica której lepiej nie przekraczać.
-
Nie wolno przekraczać 50 km/h jadąc pod górkę, gdyż AI zahamuje i trzeba będzie zakończyć misję. Jak dojdziesz do 48 km/h to niekontrolowanie skład może przekroczyć 50 km/h, czyli koniec służby => F10.
-
ET22, ET21, ST44, nie ma różnicy (no może poza prędkością), za każdym razem się wtaczałem. Problem raczej w technice jazdy, a nie scenerii.
Podpowiedź.
1. Natsawnik na 0 przy 45 km/h.
2. Najłatwiej wjechać gagarinem. Na wzniesieniu prędkości nie przekroczysz, i nie trzeba uważać na natężenie prądu.
-
Podpowiedź.
1. Natsawnik na 0 przy 45 km/h.
2. Najłatwiej wjechać gagarinem. Na wzniesieniu prędkości nie przekroczysz, i nie trzeba uważać na natężenie prądu.
W zasadzie gagarin najlepszy też dlatego, że ma ledwie 15 pozycji nastawnika i łatwiej wyczuć na której jechać. Jak kolega wyżej wspomniał nie ma obaw że wywali nam nadmiarowy, bo gagar ma amplistat. Jeszcze jedno - pchać jak widzimy v<45km/h spadającą szybko, w zasadzie jak AI jedzie 42km/h i tyle trzyma to jeszcze powstrzymać się od pchania.
-
Innymi mówiąc, źle dajecie po kieracie :] Trenujcie, a będzie Wam dane :)
-
W realu też nie ma lokomotyw co hasler pokazywał by to samo w jednej. Wiadomo że to jedna legalizowany sprzęt pomiarowy ale ... Obręcze inaczej zużyte i już mamy pewne niewielkie różnice. Ja jadę ET22 i rozpędzam się do 45km/h i daje na S a jak widzę że prędkość zaczyna na wzniesieniu spadać to daje na SR i zawsze wjeżdżam.
Jak kolega wyżej wspomniał nie ma obaw że wywali nam nadmiarowy, bo gagar ma amplistat.
A TEM2 czy S200 nie ma amplistatu i też nadmiarowego nie wybija. Co wy w nim takiego magicznego widzicie?
Poza tym kiedy prąd w gagarze zaczyna podnosić się ponad 4200A trzeba już by zacząć myśleć jednak o zmniejszeniu mocy.
-
Wystarczy tego OT.