- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: Doktor M w 04 Września 2010, 18:20:26
-
W jednym z tematów pojawiły się odnośniki do tego reportażu:
&feature=related
&feature=related
Jeden z maszynistów wypowiada się siedząc w kabinie, jak sądzę, siódemki, przy czym stanowisko maszynisty jest po lewej stronie. Pierwszy raz w życiu się z tym spotykam. Jakiś import z UK?
-
Import z lustra. Zrobili tak, żeby w przypadku zmiany opowiadającego maszynisty, obaj nie siedzieli w tym samym miejscu kadru.
-
Dokładnie to jest lustrzane odbicie.
A tak przy okazji tu jest chyba pierwowzór EU06
-
Warto nadmienić, że marokańskie byki (ET22) mają stanowisko maszynisty po lewej stronie. Po polonizacji wszystko wróciło do normy.
-
Co do tych elektrowozów serii 83 - jaki miały układ sterowania i czemu przedział maszynowy wydaje się taki przestronny?
Co do filmiku - jak w ówczesnej Anglii łączono wagony, że widać takie luzy i naprężenia przy ruszaniu i o co chodziło z rozłączaniem "line" podczas jazdy (było automatyczne czy wymuszone przez maszynistę)?
-
A tak przy okazji tu jest chyba pierwowzór EU06
Od 5:34, czemu te wagony mają takie krótkie zderzaki, przecież te sprzęgi latają i to nieźle :) Co dopiero hamować, a urwać to tylko raz.
-
Z tego co zrozumiałem słuchając instruktora, system od 6:28 do 6:36 zastępuje nasze We8 i We9 (jazda na wybiegu bez poboru prądu).
-
[...] o co chodziło z rozłączaniem "line" podczas jazdy (było automatyczne czy wymuszone przez maszynistę)?
Z filmu wnioskuje, że to automatyczne wyłączyło prąd lub odpowiednik wyłącznika szybkiego (cytat: switch off the power), bo w torze było coś magnetycznego i to oddziaływało na jakieś urządzenie w lokomotywie i było to coś w rodzaju bezprądowej (neutral section). O ile dobrze pamiętam w Niemczech przy jeździe na bezprądowych należy wyłączyć wyłącznik szybki (niem. Hauptschalter) i podobnie mogło być na filmie.
-
W Angli mają stanowiska po lewej stronie, bo mają tam ruch lewostronny tak jak w ruchu ulicznym. Takie ustawienie kabiny pomaga lepiej dostrzec wskaźniki przytorowe. Przykładem loka z kabiną po lewej stronie jest "Freightliner Class 66-6" co u nas jeździ. Przy okazji filmu w minucie 4:30 słychać sprężarkę typu podobnego co w naszych EN57.
Warto nadmienić, że marokańskie byki (ET22) mają stanowisko maszynisty po lewej stronie. Po polonizacji wszystko wróciło do normy.
To wychodzi na to, że w Maroko tez mają lewostronny.
-
Pewnie tak samo jak wszystkie dawne kolonie brytyjskie mają ruch drogowy po lewej tak samo i po torach jeżdżą z drugiej strony.
-
Zastanawia mnie tylko (jeśli się mylę proszę mnie poprawić) dlaczego w Austrii jest ruch lewostronny?
-
Mylisz się.
-
Zastanawia mnie tylko (jeśli się mylę proszę mnie poprawić) dlaczego w Austrii jest ruch lewostronny?
Gdzie to widziałeś? Tam nie ma lewostronnego chyba, że się mylę.
-
Nie mylisz się.
-
Na kolei ruch lewostronny obowiązuje w niektórych krajach, w których na drogach obowiązuje ruch prawostronny, np. we Francji (z wyjątkiem Alzacji i zachodniej części Lotaryngii), Włoszech, w Szwajcarii, Szwecji, Danii, Belgii i Portugalii. Ruch lewostronny obowiązuje również w madryckim metrze.
-
No to chyba o Francję mi chodziło :D
-
Więc nie chodzi o ruch drogowy? ;-)
-
Ruch lewostronny obowiązuje też na kilku liniach w Austrii.
-
Ruch lewostronny obowiązuje też na kilku liniach w Austrii.
Czyli jednak się nie myliłem ;) Widziałem pare filmów z tamtych rejonów.
-
Trzeba jeszcze dla porządku wymienić Czechy, gdzie ruch lewostronny obowiązuje na linii Breclav-Ostrava.
-
A ja trochę z innej beczki. W pewnym momencie "lustrzany" mechanik schodzi najpierw nastawnikiem do pozycji 0, a dopiero potem wyłącza boczniki. Czy można tak robić?
-
W lokomotywach serii EU07, a tym samym EP07 nastawnik nie ma zamontowanej blokady mechanicznej, dlatego można kołem zjechać na 0, a później dopiero bocznikiem. Oczywiście zejście z pozycji jezdnych na 0 odłącza już zasilanie układów uzwojenia bocznikowego wiec można w taki sposób też zrobić
-
W lokomotywach serii EU07, a tym samym EP07 […].
Czy tym samym w EU06, EP08 i ET41?
-
Ale zanim zejdzie do zera?
-
Ale zanim zejdzie do zera?
Tak samo, na siódemce jest tak, że jak masz nastawnik na 0 i dasz np na 2 bok, zaczniesz wchodzić na pozycje jazdy szeregowej to będziesz mieć jazdę. Dojdziesz do końca oporowej i w momencie przechodzenia na szeregową bez oporową dopiero złapią ci te 2 boki. Ale jak wejdziesz na równoległą (nadal na 2 bokach) to lipa nie będzie jazdy, dopóki nie dojedziesz kieratem do końca. Jak dasz do końca, to wtedy dopiero zaczną się zamykać po kolei styki (na niskich numerach dobrze to słychać) i jak wszystkie złapią to tak jak na bez oporowej szeregowej również te 2 boki złapią.
Dokładnie to jest lustrzane odbicie.
Dla śmieszności dodam, że oni już podczas nagrywania tego materiału postawili lustro w kabinie ;]
Co do filmiku - jak w ówczesnej Anglii łączono wagony, że widać takie luzy i naprężenia przy ruszaniu
Tam chodziło o to, że maszynista nie ważne czy jedzie osobowym czy towarowym musi "czuć skład" specjalnie tak sprzęgli, żeby pokazać (tu akurat na przykładzie towarowego) o co chodzi.
i o co chodziło z rozłączaniem "line" podczas jazdy (było automatyczne czy wymuszone przez maszynistę)?
To są elektromagnesy, które same wyłączają napięcie i same załączają, przy przejściu między sekcyjnym, żeby nie przenosić napięcia. U nas też są takie "bezoporówki" Wskaźnik We8.