- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: szogun w 03 Września 2010, 16:52:58

Tytuł: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
Wiadomość wysłana przez: szogun w 03 Września 2010, 16:52:58
Problem 1: Kiedy próbuję ustawić pivota niektórych obiektów, to zamiast obracać pivot, obraca mi się cały obiekt.
Problem 2: Co zrobić kiedy skończą mi się "kulki" przy nakładaniu tekstur? :]
Pomożecie?

EDIT: Sam doszedłem jak rozwiązać ten problem.
Tytuł: Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 03 Września 2010, 16:57:58
Jeśli się nie mylę, ilość "kulek" przy mapowaniu zależy od tego ile ustawiłeś krawędzi pośrednich. Vertex point to vertex point ;)

tych kulek ;)

Google mówi, że to jest w FAQ na forum modelarskim ;)


   « Dodano: 03 Września 2010, 17:01:40 »
http://www.max3d.pl/forum/showthread.php?t=5278

? :>
Tytuł: Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
Wiadomość wysłana przez: ISDR w 03 Września 2010, 20:35:55
Problem 2: Co zrobić kiedy skończą mi się "kulki" przy nakładaniu tekstur? :]
1. Zapisz projekt(np. plik.max)
2. Utwórz nowy projekt
3. Zresetuj File->reset
4. Merguj projekt zapisany(plik.max)
Tytuł: Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 06 Września 2010, 00:41:41
Można jeszcze prościej. Po prostu w material editor -> utilities -> reset material editor slots :) A jak potrzebujesz zmodyfikować nałożoną już teksturę(ambient, diffuse etc), to po prostu klikasz wolną kulkę i tym próbnikiem jak z painta pobierasz tex z obiektu.
No i wiesz, że możesz mieć 24 kulki? (pod klawiszem X albo w menu options).
Tytuł: Odp: Dwa "małe" problemy z 3DS Max
Wiadomość wysłana przez: szogun w 06 Września 2010, 08:27:42
Już sobie z tym poradziłem. Usuwam materiał, wybieram nowy, a kiedy zapyta czy ma go zastąpić czy zmienić nazwę po prostu nazwie daję kolejne liczby.