- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc w tworzeniu => Wątek zaczęty przez: Benek w 18 Sierpnia 2010, 21:21:39

Tytuł: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: Benek w 18 Sierpnia 2010, 21:21:39
Witam,

jak działa funkcja putvalues?

Wykonujemy bykiem manewry i stajemy obok trumny - równolegle do niej na sąsiednim torze. SM31 dostaje ms2, ale przed ruszaniem chciałbym by zapodała syrenę. Dałem wpis:

event syrena putvalues X Y Z Warning_signal 2 1 endevent
Kod pisałem z pamięci, więc mogłem coś pominąć.

I to nic nie pomaga. Czy te X, Y, Z mają być współrzędnymi SM31? Widziałem w scenerii L053-4, że tam są współrzędne 1000 -12 -1100 (jakoś tak) i tak naprawdę one się nie odnoszą do toru (są gdzieś na polu). Dlatego nie rozumiem do czego mają być te współrzędne. Wszak wypadałoby dostać syrenę od SM31, a nie od ET22.
Tytuł: Odp: Syerna AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: libertyn89 w 18 Sierpnia 2010, 21:23:01
Zadziala tylko wtedy, kiedy ta SM31 wywola ten event. Wiec mozesz zrobic tak, zeby zaraz po tym jak ruszy, najechala na tor z tym eventem. Innej opcji nie widze przy obecnym exe (chociaz moznaby sprobowac przerobic plik inc od semafora, zeby dodatkowo podawal AI 'impuls' do podania Rp1 :). Wspolrzedne powinny z grubsza odpowiadac polozeniu tej lokomotywy w SM31, ale nie jest to jakos szczegolnie wazne.
Tytuł: Odp: Syerna AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: Benek w 18 Sierpnia 2010, 21:27:18
A widzisz, bo ja wywoływałem event bykiem. A czy jedyny sposób to ruszenie? Akurat tor mi się kończy za karzełkiem.
Tytuł: Odp: Syerna AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 18 Sierpnia 2010, 21:30:31
Tak - zadziała tylko wtedy, gdy AI samo sobie event uruchomi. Odpalanie przez nas lub pośredniczące eventy nic nie da.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: Benek w 18 Sierpnia 2010, 21:39:24
Ha, chyba wiem jak to zrobić. Po prostu dać event1/event2 SM31_RP1 na torze na którym stoi SM31. W momencie gdy trumna ruszy to jakoby najedzie na tor w kierunku punktu 1/2.

Teraz się zorientowałem, że to prawie to samo co napisał Libertyn89.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: muri w 18 Sierpnia 2010, 22:21:29
Przydało by się żeby to co napisali Ziomal i Libertyn dopisać w scenery.doc - też miałem problem z tą funkcją...
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: Ra w 19 Sierpnia 2010, 02:08:05
Przydało by się zainstalować CMS typu Wiki…
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: Quark-t w 19 Sierpnia 2010, 09:38:33
Można jeszcze zrobić tak, jak zostalo to wykonane w manewrowie3, czyli przez memcella:
node -1 0 tord2_mem memcell -11 0 -100 SetVelocity 0.0 0.0 none endmemcell
event tor2d_wyjazd updatevalues 120.0 tord2_mem Warning_signal 2 1 endevent
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Sierpnia 2010, 09:43:19
Co nie zmienia faktu, że AI musi samo sobie event uruchomić.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: matfre96 w 19 Sierpnia 2010, 10:02:05
A jeżeli jest taka opcja, to można ją przerobić na sygnał odjazdu kibla?
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 19 Sierpnia 2010, 10:02:21
Nie.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: pol102 w 22 Sierpnia 2010, 03:11:29
Przydało by się zainstalować CMS typu Wiki…

Nie żeby coś ale swego czasu Mateu miał taką wiki na szkolnym serwerze, było tam wiele ciekawostek odnośnie tworzenia (takich życiowych/praktycznych). Backupa miał na 100%. Obecnie można to, by było przywrócić na serwerze eu07.pl
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 03 Listopada 2010, 11:48:32
Trochę późno ale jak najbardziej na temat.
Można o wiele prościej zrobić uruchamianie  syreny przez startujące AI. Wystarczy że AI stoi w trybie manewrowym! pod zwykłym semaforem na S1  i ruszy z pod niego na sygnał ms2. Wtedy samo z siebie zapoda syrenę. Trzeba tylko schować semafor pod ziemie a przy torze do picu postawić TM. Jedyny mankament tego jest taki, że AI rusza dopiero jakieś 1-2 minuty po zapodaniu ms2 po S1 na semaforze. Tak zrobiłem w manewrowie3. To o czym pisał Quark-t odnosiło się do innej sytuacji w której pierwszy pociąg przejeżdzający po danym torze nie dawał RP1, a następny już je dawał.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 03 Listopada 2010, 16:42:18
Rzekłbym, źe tak nie jest o wiele prościej. Wręcz przeciwnie.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: pozdze w 04 Listopada 2010, 00:09:41
To podaj inny sposób na to żeby AI zatrąbiło PRZED! ruszeniem z miejsca.
Tytuł: Odp: Syrena AI a putvalues
Wiadomość wysłana przez: AtapiCl w 04 Listopada 2010, 19:37:14
Quark już napisał, jedyny sensowny sposób z użyciem komendy "Warning_signal" to memcell. Jednak wiem, że tutaj niektórzy są krytyczni do używania event0 w torze... Więc po prostu chwilę po podaniu tarczy odpalić jakiś krótki dźwięk syreny trumny przez event typu sound (no i node sound). Efekt będzie lepszy, niż czekanie dwie minuty aż trumna się łaskawie ruszy.