- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Tabor => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 17 Sierpnia 2010, 14:33:44
-
Czołem.
Przekonwertowałem wszystkie pliki *.dds z SP42 do *.bmp i *.tga. Nie ma z nimi praktycznie problemu, prócz podświetlenia, które z niewiadomych przyczyn tworzy coś w rodzaju promieni Roentgena. A prezentuje się to mniej więcej tak jak na skrenie. Wie ktoś może jak to poprawić?
P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
EDIT: Dzieje tak tylko z podświetleniem na pulpicie, hasler działa w 100% w porządku.
-
Wskaźniki nie podświetlone muszą być w *BMP.
-
1. Po co konwertować do bmp? Samo tga wystarczy.
2.P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
- Gimp
- należy pobrać dodatkową wtyczkę (do znalezienia w Internecie)
(…)
Tia…
-
@Quark-t, mogę nawet dać do niego tutaj linka ;) A samo konwertowanie zajęło mi mniej niż 40 minut ;)
-
1. Po co konwertować do bmp? Samo tga wystarczy.
Jeżeli na TGA wpływa rodzaj konwersji (DXT1, DXT3...) to owszem. Miałem podobny problem z DDS-ami, ale tu akurat chodziło o to, że tekstury bez kanału alpha powinny być konwertowane za pomocą DXT1, a te z kanałem alpha za pomocą DXT3. Ja wszystko konwertowałem za pomocą DXT3 i robiła mi się dziura tak jak u @ST44-003. Jak wiadomo *BMP nie obsługuje kanału alpha więc nie powinna się zrobić dziura :]
-
Konwertujac z DDS do TGA, teksture bez kanalu alfa oczywistym jest, ze ow kanal nalezy usunac z powstalego pliku TGA (chyba, ze sie nie utworzyl).
-
P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
Jednym narzędziem jak już, bo drugie służy do przerabiania scenerii i taboru pod tga.
@Quark-t, mogę nawet dać do niego tutaj linka ;) A samo konwertowanie zajęło mi mniej niż 40 minut ;)
Coś długo bardzo no i efekt jakiś taki problemowy ;)
-
Bo prawda jest taka, że jak się chce dobrze skonwertować paczkę na tga/bmp, to nie należy używać żadnych konwerterów, tylko pobrać starą wersję symka i sukcesywnie podmieniać pliki uważając na przypadki duplikowania nazw.
-
P.S. Dla osób nie chcących bawić się Mariuszowymi narzędziami podpowiem, że do Gimpa istnieje plug-in czytający pliki z rozszerzeniem dds :)
Tak? To dlaczego GIMP nie chce mi otworzyć byle jakiego pliku .dds?
-
Bo trzeba ten plug-in pobrać ;)
-
Bo trzeba ten plug-in pobrać ;)
Mam ściągnięty i nie działa. A wgrałem go dobrze.
-
Jaką masz wersje Gimpa? Bo ten plug-in działa poprawnie na wersji 2.6.10 w zwyż.
-
2.4.5
-
Pobierz 2.6.10 http://www.programosy.pl/program,gimp.html (http://www.programosy.pl/program,gimp.html).
-
Pobierz 2.6.10 http://www.programosy.pl/program,gimp.html (http://www.programosy.pl/program,gimp.html).
Ściągałem - nie działa dalej.