- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Niebugoclaw w 08 Sierpnia 2010, 11:49:22
-
Być może ktoś już kiedyś poruszył ten wątek, ale nie pamiętam gdzie i kiedy :) więc zakładam go tutaj z racji, że nie jest to palący problem i potrafię go ominąć. Chodzi o to, że korzystając ze startera Rainsted i chcąc w nim odpalić trasę, w której namodziłem ze składami okazało się, że po wybraniu jej nie ma tam żadnych składów, ani zidentyfikowanych torów z trainsetami. Mimo wszystko w starym starterze trasę można było odpalić bez problemu.
-
Pokarz to, co nakombinowałeś ze składami. Może coś źle napisałeś, albo są na "nobody" zamiast head/rear-driver.
w której namodziłem ze składami
Ze składami robiłeś w starterze czy w notatniku?
-
Po dokonaniu zmian w plikach (i zapisaniu tychze zmian). Nalezy ponownie uruchomic starter Rainsted, tak aby ten ponownie wczytal pliki ze zmieniona juz zawartoscia (start.exe dziala inaczej - nie trzeba go ponownie uruchamiac). Poprawnosc wpisow nie ma tu nic do rzeczy. Rowniez dzial Bieżące Symulatorowe wydaje sie byc nieodpowiednim ;)
-
Skłądy edytowałem w notatniku i za każdym razem uruchamiałem Rainsteda ponownie. Skoro stary starter wczytał, to wpisy muszą być poprawne. To się chyba spsuło w chwili, gdy "przestawiłem" część składów z plku .inc do głównego pliku .scn, żebym mógł nimi jeździć. Podobna rzecz kiedyś zdarzyła mi się w PC2009 na Całkowie. Coś chyba poprzenosiłem z inca do scn (mogło być odwrotnie-nie pamiętam), a jak to cofnąłem to wszystko znów działało.
-
Źle przeniosłeś. Może w złe miejsce. I nie trzeba przenosić z INCa do SCN, żeby jeździć:)
-
część składów z plku .inc do głównego pliku .scn, żebym mógł nimi jeździć
A później będziesz narzekał np., że ten skład który sobie wybrałeś do jazdy, iż w którymś miejscu (np. w szczerym polu) nie dostajesz s2 na semku, lub zderzasz się z innym składem itp.
Po to autor scenerii dał skład w inc, aby właśnie nie było można nim jeździć, a przeznaczony jest do jazdy przez AI.
Prosisz się tym sposobem o kolejne problemy.
Są oczywiście sytuacje, gdzie wyciąga się skład z inc, aby się nim przejechać, ale to dotyczy ludzi już trochę zaawansowanych, którzy testują w ten sposób jakąś część scenerii, która sprawiała problemy.
-
Po pierwsze, trzeba sprawdzić na zakładce Struktura, czy nie wyświetlają się błędy wpisów. Ta zakładka nie jest widoczna w trybie prostym.
Po drugie, starter specjalnie ukrywa pewne typy składów. Przede wszystkim te, które nie mają podanej obsady (headdriver albo reardriver), a znajdują się w głównym pliku. Również ukrywane są składy, które umieszczone są w dodatkowych plikach. Alternatywnym sposobem ukrycia składu jest wpisanie minusa na początku opisu składu (//$o -…). Nie ma również możliwości prowadzenia lokomotywy, która nie ma kabiny. Wszystkie składy wyświetlane są natomiast po przełączeniu w tryb specjalny - dla betatesterów, aby można było je testować. Niemniej próba uruchomienia składu wstawionego tylko jako ozdoba może się skończyć błędem.
Po trzecie, jakoś nie potrafię zrozumieć, jaki mają związek składy z tematem tego wątku "Lista tras w Rainsted".
-
Spokojnie. Nie jestem początkowym userem. Opisana trasa to Szczecin. Znam nazwy obiektów i sam sobie tworzę eventy sterowane ręcznie, więc na brak S2 nie narzekam :) To, o czym pisał @Ra sprawdziłem. Nie mam pojęcia, w czym jest problem, a co do trafności tematu, rzeczywiście, coś mi nie pykło ;)
-
Spokojnie.
A było niespokojnie?
Identyfikację błędu/ów zacznij stosować metodę 'małych kroków'.
Jesteś doświadczony, poradzisz sobie, a metoda z reguły skuteczna.
-
Tak za pamięci… Może być tak, że starter nie pokaże żadnych błędów składni i jednocześnie składy się nie pojawiają. Na ogół winne jest include, w którym są jakieś niestandardowe błędy (np. przecinek w nazwie tekstury - tekstura,tga). Należy wtedy na zakładce Debugger przycisnąć Napraw nulltrack i zapisz. W ten sposób zostanie zapisane w nowym pliku to, co się poprawnie wczytało i będzie urwane na problemowym wpisie. Ten nowy plik należy porównać z oryginałem scenerii. Nazwa tego pliku będzie miała początek identyczny jak nazwa wybranej scenerii, ale na końcu zostanie dopisany albo zmieniony numer.