- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: sebalorek w 28 Lipca 2010, 20:48:35
-
Zrobiłem teksturę wagonu 2 klasy w barwach TLK. Proszę o opinię, czy jest coś do poprawy czy ewentualnie mógłbym dać do publikacji. Jest to moja pierwsza tekstura więc proszę o komentarze :)
-
Postaraj się usunąć cień z klamki. Zapraszam do testu dodatków :)
-
Czyli mam to tam wrzucić czy jak :)?
-
Tak — zapoznaj się z instrukcją umieszczoną na forum.
-
Fajny - tył to fototekstura, czy przemalowałeś?
-
Ze zdjęcia - fototekstura.
« Dodano: 28 Lipca 2010, 21:15:01 »
Zapoznałem się z tą instrukcją i bym tu potrzebował pomocy, bo ja działałem na innej teksturze wagonu, który już był w symulatorze i teraz jak to jest ze zmianą nazwy pliku? Czy jeszcze jakieś wpisy trzeba robić?
-
Jakby nieco ze zbyt ciemnego zdjęcia wycięte. ;)
-
W realu też różne odcienie mogą być ;)
-
Oj widzę, że pozjadało napisy na ostoi :P
Plik możesz nazwać jakkolwiek, byleby taka nazwa nie istniała już. Najbezpieczniej użyć numeru wagonu (nie cały, ale ostatnie kilka cyfr).
-
No tak, właśnie brakowało mi takiego zdjęcia, a nie chciałem nic od siebie tworzyć. Jak spotkam taki wagon lub znajdę odpowiednie zdjęcie uzupełnię to :)
Może z takim dachem będzie lepiej?
-
Najlepiej będzie z takim dachem, jaki jest na zdjęciach ;]
-
A możesz rzucić miniaturkę zdjęcia na teksturę, co by ocenić stan faktyczny dachu? :)
-
Ten dach jest ze zdjęcia :) Fragment wycięty ze zdjęcia widocznego poniżej.
-
Na screenach wygląda dobrze, wrzuć do testu dodatków to obadamy detale. Plik możesz nazwać np. 111a-TLK, albo jak tam chcesz, byle tylko nie dublować nazw. No i dobrze by było przygotować miniaturkę do startera.
-
Mógłby mi ktoś pomóc i powiedzieć jak zrobić tą miniaturkę do startera?
-
Wagon nazwałem ''111A-TLK''. Zrobiłem miniaturkę, którą nazwałem ''TLK'' i zapisałem ją w MaSzyna07/textures/mini.
Na screenie widać ten wagon ale jak teraz dodać tą miniaturkę, aby była wyświetlana w starterze? Czy to robi się jakoś inaczej?
-
Musisz włączyć zakładkę tekstures.txt i tam musisz znaleźć nazwe twojej tekstury która powinna wyglądać tak
111a-TLK,?,OTHER
W miejsce znaku zapytania, wpisujesz nazwę modelu wagonu czyli 111A, a zamiast napisu OTHER, wpisz nazwę miniaturki, czyli TLK. Wpis powinien wyglądać tak
111A-TLK,111A,TLK
-
Sebalorek, skoro tworzysz dodatek, to przeczytaj wytyczne dla tworcow, a gwarantuje ci, ze bedziesz wiedzial jak i gdzie wpisac mini.
« Dodano: 29 Lipca 2010, 16:25:58 »
Wpis powinien wyglądać tak
111A-TLK,111A,TLK
To zrob tak i sprawdz czy dziala…
-
Nie. Powinno być tak:
nazwa_tekstury=model,główny_mini,specyficzny_mini
gdzie model jest nazwą pliku CHK, główny_mini jest wymieniony w linijce z wykrzyknikiem (istotna wielkość znaków), a specyficzny_mini to nazwa pliku z miniaturą dla danej tekstury.
-
Zrobiłem tak:
111A-TLK.DDS=1XXA,TLK=111A,TLK
I tak miałem to nie chciała się wyświetlać, wstawiłem dla próby zamiast TLK miniaturę AZ i wtedy było ok, więc znów zamiast AZ wpisałem TLK, tylko, że teraz nie chce się zmienić i wyświetla AZ.
-
Teraz przeczytaj jeszcze raz to, co napisałem poprzednio i porównaj ze swoim opisem tekstury.
-
Ra: główny_mini jest wymieniony w linijce z wykrzyknikiem (istotna wielkość znaków),
Tego za bardzo nie rozumiem. Porównywałem i się zgadza tylko z tym nie mogę rozgryźć ;]
-
Przepraszam, że się wtrącę ale czy nie można go na razie wydać bez tego obrazka mini? Czy on jest aż tak ważny?
-
Nie będzie niestety na razie wydany, gdyż nie uzyskałem zgody. Musiałbym poprawić go mając zdjęcia, lecz nie mam odpowiednich. Musi to poczekać. A to miniaturka to już swoją drogą, żeby była na przyszłość :)
-
Kogo zgody nie uzyskałeś i co musisz poprawić?
-
Do kompletu :)
-
No betatesterów/developerów. Powiedzieli, że kolory są za jednolite tzn. wszędzie takie same, a powinno być ze zdjęć, których nie posiadam. Niektóre części robiłem ze zdjęć, ale całego wagonu nie miałem obfoconego, żeby ze zdjęć robić.
libertyn89: O jedynka :) Myślę, że uda się ją wydać ;)
-
To wydaj na razie wersje beta tutaj tak jak to się robi ze sceneriami.
-
No mogę ja tam nie widzę przeszkód :) Tylko wtedy przygotuję ją.
-
To przygotuj i wyślij na eu07.pl beta jako priv.
-
Wysyłam samą teksturę. Wpis trzeba samemu ułożyć, ale to tylko podstawiamy nazwę ''111A-TLK'' zamiast innej nazwy wagonu.
-
To wydaj na razie wersje beta tutaj tak jak to się robi ze sceneriami.
Ty nie bądź taki hej do przodu. Poza pewnymi wyjątkami w tym dziale nie będzie żadnych przedwczesnych wersji dodatków jako swoiste ominięcie testu dodatków. EOT
-
To przygotuj i wyślij na eu07.pl beta jako priv.
Pierdoły piszesz, @sebalorek wie co ma robić, zna powody podane w dziale test dodatków. Koniec biadolenia.
-
Tego za bardzo nie rozumiem. Porównywałem i się zgadza tylko z tym nie mogę rozgryźć ;]
Nie chcę się wypowiadać w temacie wagonów osobowych, bo ich nie używam. Dla wagonów 1XXA mam u siebie taką linijkę początkową:
!=*,ABdnu,Adu,Bd,Ds,Syp,WLAB,WR,WRbd
Według tej linijki wagony są klasyfikowane na poszczególne typy. Aby dodać opis swojej tekstury powinieneś wpisać mniej więcej coś takiego:
111A-TLK.DDS=1XXA,Adu,TLK=111A,Adu,TLK
Dzięki temu tekstura zostanie zakwalifikowana do ogólnego typu Adu, natomiast będzie wyświetlany dla niej specyficzny obrazek mini o nazwie TLK.bmp. Zakładając oczywiście, że tekstura pasuje na oba te modele (1XXA oraz 111A) i jest to typ Adu, a nie np. WLAB. Pierwsza litera tej nazwy (tu: A) określa, do której grupy trafi wagon (jest taki spis grup pojazdów po lewej stronie w edytorze składów).
-
Tak jest, zgadza się :) Zrobiłem tak - tylko zamiast Adu dałem Bd - bo to 2 klasa ;) - ale miniaturka się wyświetla jest ok :) Dzięki za pomoc.
-
Mam pytanie. Kto robi Adu w barwach TLK?
-
Przecież sebalorek robi, nie wiesz o tym?
-
Ja jestem w trakcie tworzenia, ale nie Adu, tylko Aou. Screen na poprzedniej stronie.
-
Libertyn, możesz dać screen w lepszej rozdzielczości części w logiem TLK i "1"?