- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Symulator => Wątek zaczęty przez: MaciejM w 23 Lipca 2010, 16:28:07
-
Witam,
gdzie jest opisana jasność lampki SHP i czuwaka w kabinie EU07 (4e)? Chodzi mi bardziej o 'podjaśnienie', bo jak dla mnie, jest to czasami zbyt ciemne. Plik kabiny już zlokalizowałem (dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e 4E_1]kabinaA.T3D lub /4E_1]kabinaB.T3D) . Pozdrawiam.
-
Witam,
gdzie jest opisana jasność lampki SHP i czuwaka w kabinie EU07 (4e)? Chodzi mi bardziej o 'podjaśnienie', bo jak dla mnie, jest to czasami zbyt ciemne. Plik kabiny już zlokalizowałem (dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e). Pozdrawiam.
Zwiększyć jasność tekstury tych lampek SHP/CA. Innego sposobu nie widzę.
-
(dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e).
Jak już to 4E_1]kabinaA.T3D (zwykła siódemka). Myślę że musiałbyś poeksperymentować z z parametrami Ambient, Diffuse, albo Specular (więcej tutaj (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,8444.msg86169.html#msg86169)).
-
Zależy czy lampka jest na zasadzie teksturowej, czy jako zwykła lampka taka jak na pulpicie to trzeba właśnie się pobawić tymi parametrami ambient, diffuse, specular.
-
Nie jestem pewny, ale czy to te linijki?:
Parent: maszynownia
Type: Mesh
Name: shp01
Anim: false
Ambient: 255.0 255.0 255.0
Diffuse: 255.0 150.0 0.0
Specular: 229.5 229.5 229.5
SelfIllum: false
Wire: false
WireSize: 1.0
Opacity: 100.0
Map: shp.dds
MaxDistance: 150
MinDistance: 0
Transform:
Wyczytałem, że te pogrubione linijki odpowiadają za parametry światła a Ambient za kolor. Więc coś pokombinuję i wrzucę screena, jak oczywiście mi to kombinowanie wyjdzie.
-
Nie jestem pewny, ale czy to te linijki?:
Wyczytałem, że te pogrubione linijki odpowiadają za parametry światła a Ambient za kolor. Więc coś pokombinuję i wrzucę screena, jak oczywiście mi to kombinowanie wyjdzie.
Tak, to te linijki.
-
@macius5991 to nie ten plik! To co podałeś pochodzi z modelu loka a nie kabiny. Napisałem wcześniej
(dla zainteresowanych: Dynamic/PKP/4e_v1/4e).
Jak już to 4E_1]kabinaA.T3D (zwykła siódemka)
;)
-
Tak, byłem jakoś rozkojarzony :) Zaraz coś popróbuję z tym. Dzięki.
Edit.:
Tak, zmieniłem 'czuwak_on' i 'shp_on' na:
Ambient: 100.0 50.0 50.0
Diffuse: 255.0 300.0 0.0
Specular: 150.0 150.0 150.0
i wyszło takie oto cudo (załącznik).
Jaśniejsze może nie jestNie jest czerwone, ale na pewno lepiej widoczne. Pozdrawiam.
-
Te wartości nie mogą być większe niż 255. Aby zmienić kolor lampki wystarczy zmienić diffuse. Żeby wiedzieć jaki kolor ustawiasz, odpal np. painta i wybierasz edycje kolorów. Te 3 wartości przy diffuse, to nic innego, jak kolory czerwony, zielony i niebieski (w prawym dolnym rogu w okienku edycji koloru painta).
Zapalona lampka powinna mieć też parametr SelfIllum: true.
-
Te wartości nie mogą być większe niż 255. Aby zmienić kolor lampki wystarczy zmienić diffuse. Żeby wiedzieć jaki kolor ustawiasz, odpal np. painta i wybierasz edycje kolorów. Te 3 wartości przy diffuse, to nic innego, jak kolory czerwony, zielony i niebieski (w prawym dolnym rogu w okienku edycji koloru painta).
Zapalona lampka powinna mieć też parametr SelfIllum: true.
Tak na marginesie spytam... W którym miejscu można zmienić kolor podświetlania np. Amperomierzy, czy przewodu głównego lub zbiornika?
Pozdrawiam, Daniel.
-
Zależy, może być pomalowana tekstura, wpisany odpowiedni kolor w diffuse, lub jedno i drugie.
-
Czyli podświetlenie działa na zasadzie lampki czy tekstury?
-
W przypadku lampek w 4e wystarczy tylko diffuse i selfillum, czyli to, co opisałem kilka postów wyżej.
-
Aha, dobrze. Dziękuję bardzo, już wszystko wiem.