- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Infrastruktura kolejowa => Wątek zaczęty przez: WooQash w 22 Lipca 2010, 17:34:33
-
Witam, poszukuję jakiejś mapy z najostrzejszym zakrętem. Jeśli takie coś istnieje to prosił bym o jej nazwę albo linka, bo w wyszukiwarce nie znalazłem nic. Dziękuję.
-
Cos slabo szukales :)
Drugi wynik w google.pl, prosze:
http://mapa.targeo.pl/absurd/Uwaga%20%203%20bardzo%20ostre%20zakr%C4%99ty!,899
-
Źle się wyraziłem ;P Chodziło o mapę do symulatora - scenerię :)
-
Pytanie wg mnie bez sensu.
-
Może chodzi mu o to gdzie może mieć damage status: derailed na 100% :P
-
Nie wiem, ale jest PC2009. Niech sobie wybierze.
-
Nawet na takie pytanie 'bez sensu' nie umiecie odpowiedzieć. Pytam się normalnie, a drwicie ze mnie jakbym nie wiem. W paczce PC2009 (lub lepiej tej od węgrów) nie ma nic takiego super ostrego gdzie zakręt trzeba by było pokonać z 30km/h na liczniku.
-
Nie potrzebny jest
zakręt łuk żeby musieć tak zwolnić - wystarczy zły stan torowiska. Jak chcesz mieć dużo ograniczeń to przejedź się po Linii 61.
EDIT: Mały błąd z pośpiechu. Dzięki @hunter.
-
Zakrety to masz na ulicy, na kolei są łuki.
-
W paczce PC2009 (lub lepiej tej od węgrów) nie ma nic takiego super ostrego gdzie zakręt trzeba by było pokonać z 30km/h na liczniku.
Linia053-misja-brutto-posp: na końcowym odcinku trasy przed rafinerią w Jarkawkach jest taki jeden łuk właśnie z ograniczeniem do 30. A jeżeli Ci chodzi a trasę a'la Piechowice - Szklarska Poręba lub Duszniki - Kudowa to niestety nie ma... jeszcze.
-
Nawet na takie pytanie 'bez sensu' nie umiecie odpowiedzieć. Pytam się normalnie, a drwicie ze mnie jakbym nie wiem. W paczce PC2009 (lub lepiej tej od węgrów) nie ma nic takiego super ostrego gdzie zakręt trzeba by było pokonać z 30km/h na liczniku.
Sorry panie kolego,
-po pierwsze nie drwie
-po drugie, wyrażam swoją opinię tylko co do tak zadanego pytania
-po trzecie i najważniejsze, żeby wiarygodnie odpowiedzieć na to pytanie:
Witam, poszukuję jakiejś mapy z najostrzejszym zakrętem. Jeśli takie coś istnieje to prosił bym o jej nazwę albo linka, bo w wyszukiwarce nie znalazłem nic. Dziękuję.
ktoś, kto ma Ci odpowiedzieć rzetelnie na to pytanie musi wiedzieć, czy wizulanie, czy liczbowo. Tej niewiadomej nie powiedziełeś, a może to być znacząca informacja, gdyż może zdarzyć się, iż jest łagodny łuk, a symek we właściwościach toru będzie miał przypisany b. ostry lub na odwrót (ale o tym mogłeś nie wiedzieć, ok).
Mając już tę informację, należałoby ze wszystkich torów dostępnych we wszystkich scn, wybrać ten najostrzejszy.
Któż to miałby robić i jak?
Ten właśnie aspekt uznałem za nie mający sensu.
Teraz już rozumiesz dlaczego tak postawione pytanie sensu nie miało?
Gdybyś napisał, iż szukasz miejsc w scneneriach ostrymi łukami, a nie z najbardziej ostrym, to ok, bo każdy ma w pamięci jakąś scn i jakieś ostre łuki, ale to wcale nie oznacza, iż te zapamiętane będą najostrzejsze ze wszystkich możliwych.
Tak więc, zamiast mieć burzawkę, raczej zastanów się na przyszłość jak zadawać mądrze pytania.
-
Nawet na takie pytanie 'bez sensu' nie umiecie odpowiedzieć. Pytam się normalnie, a drwicie ze mnie jakbym nie wiem. W paczce PC2009 (lub lepiej tej od węgrów) nie ma nic takiego super ostrego gdzie zakręt trzeba by było pokonać z 30km/h na liczniku.
Rozumiem, że nie jeździłeś na "Całkowie" bo tam masz ograniczenie na mostku i łuku do 40km/h.
« Dodano: 23 Lipca 2010, 22:07:44 »
A ten łuk skręca o około 80 stopni.
-
Akurat nie analizowałem scenerii pod kątem "ostrości zakrętów". Domyślam się, że o promień łuku chodzi…
Mam jedynie pewne doświadczenie w układaniu realistycznego układu torowego na scenerii PMPPW (nie są to tory PKP). Większość łuków na magistralach ma promień co najmniej 300m, zdarzają się też łuki o promieniu 190m. Mniejsze promienie są rzadkością. Najmniejszy promień to 150m, na bocznicy odchodzącej od stacji Szczakowa Południe.
-
Heh, mój status debila rośnie na tym forum :P
Takie uwagi sobie daruj.
Zacznę od początku wtedy :)
Czyli kiedy?
Poszukuję scenerii z najostrzejszym łukiem i z najmniejszym promieniem. Tak, by wjeżdżając w niego mieć niskie ograniczenie prędkości by nie wypaść.
Niskie ograniczenie (znak) czy małą wartość prędkości na łuku?
Co do Całkowa, sceneria pod tym względem jest ok, zmiana maszyny na nieco szybszą i jest zabawa. Ale nadal mnie to nie satysfakcjonuje. Na moje nie musi to być trasa ze stacjami, może to być nawet samoistny odcinek na całej scenerii. Na pewno takie, jaki mi się w głowie rodzi nie istnieje, a to wygląda mniej więcej tak, jak zakręt 180* (st.) na kwadracie ok. 10m bok. Cóż, może w przyszłości jak bym będę chciał i miał chęci poznać program do tworzenia ów scenerii pewnie takowy odcinek wykonam, ale póki co, moje zainteresowania przewyższają nieco inne aspekty, ale o tym nie teraz.
Jeśli znowu się w czymś pomyliłem to przepraszam. Nie znam się na temacie tak jak Wy.
Pisz poprawnie i czytaj swoje wiadomości przed wysłaniem.
Nieco piszemy razem.
Quark-t
-
zakręt 180* (st.) na kwadracie ok. 10m bok
Czyli życzysz sobie scenerię, która ma łuk o promieniu 5m? Jak chcesz, mogę Ci wykonać pojedynczy tor z takim łukiem, tylko jaki to ma sens rzeczywisty (nawet tramwaje chyba takich promieni nie mają).
Proszę. Nie jest to Twoja wymarzona trasa, bo łuk ma promień 10m, ale i tak wygląda to kuriozalnie (jak kolejka).
-
Minimalny promień łuku, przez który przechodzą pojazdy to z reguły 150-35 metrów, przy czym niektóre są liczone dla pojazdów prawie stojących…
-
... a co i jak można przeczytać w Rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 10 września 1998r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
Tabela 3.8 stanowi, że minimalny promień łuku, na linii znaczenia miejscowego w terenie górskim wynosi 200m. Mniejszej wartości w tabeli nie ma. Do tego par. 32, punkt 2 ustęp 6 głosi, że w torach bocznicy, po której tabor jest przeciągany ciągnikiem właściciela, zarządcy lub użytkownika bocznicy, przeciągarkami lub ręcznie, możliwe jest zastosowanie łuków o promieniu 150m i większym.
P.S. Rozporządzenie można spokojnie znaleźć w necie.
-
Ale trasa z małymi łukami może być świetna do sprawdzania obrotów wózków.
[OT]W ogóle przydałby się tor testowy dla taboru, taki gdzie możnaby sprawdzić wszystkie właściwości, bez konieczności długotrwałego wczytywania scenerii. Ale to temat na osobny wątek, który może ktoś otworzy :)[/OT]
-
Ale trasa z małymi łukami może być świetna do sprawdzania obrotów wózków.
No to już wykorzystałem dla produktu @Roziego :)
-
Z ciekawości się spytam. Jaki tu jest promień łuku?
-
A masz zdjęcie lotnicze albo współrzędne geograficzne tego miejsca?
I jaki jest rozstaw szyn?
-
Jest to kolej wąskotorowa, nie pomyślałem nigdy by zmierzyć odległości między szynami :)
Zdjęcie z google:
-
To ja stawiam, że promień jest około 40m. Ale wąskotorówka to coś innego, niż tor normalny. Zwłaszcza, jeśli wagoniki są krótkie.
-
Czy ja wiem czy to takie "wagoniki"? :D
-
Mają wózki dwuosiowe, które przy takim łuku muszą być skrętne. Chyba że wagony na łuk nie wjeżdżają, a jedynie lokomotywa robi oblot.
-
Kolejny ostry łuk wąskotorówki - wyjazd ze szopy na terenie KWK Kazimierz w Sosnowcu, ale tak jak mówił Ra, ten łuk pokonują chyba same lokomotywy:
http://www.zumi.pl/namapie.html?&loc=Sosnowiec,+Ogrodowa&Submit=Szukaj&long=19.23380495&lat=50.289202&type=2&scale=1b&svActive=false
-
To nie jest żadna szopa, tylko nadszybie szybu kopalnianego...
W kopalniach to w ogóle torowiska są ciekawe; wpadłem jakiś czas temu na ofertę kupna nowych rozjazdów do kolejki materiałowej:
S31; 1:3; r=8
S31; 1:5; r=8
po takim czymś nic z taboru wąskotorowego stosowanego na kolejach użytku publicznego nie przejdzie, tylko tabor kopalniany (wozy dołowe, loki typu Unio, Ldi, Gls, może Wls40 i pochodne)
-
To nie jest żadna szopa, tylko nadszybie szybu kopalnianego... po takim czymś nic z taboru wąskotorowego stosowanego na kolejach użytku publicznego nie przejdzie, tylko tabor kopalniany (wozy dołowe, loki typu Unio, Ldi, Gls, może Wls40 i pochodne)
Potwierdzam, u mnie jest tak samo przy szybie KWK Murcki.