- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Tabor kolejowy => Wątek zaczęty przez: ST44-003 w 19 Lipca 2010, 22:33:20

Tytuł: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: ST44-003 w 19 Lipca 2010, 22:33:20
Dokładnie tak jak w temacie. Co >>TO<< (http://rail.phototrans.eu/14,48536,0.html) jest za wagon? Bardzo ciekawa konstrukcja :)
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: MaciejM w 19 Lipca 2010, 23:13:38
Ja bym nie przejmował się wagonem, ale tym co stoi ZA nim. Jakiś drezyluch?
Edit.: Albo Warszawa, bo ma szerokość osi (?) 1435mm. Znajoma liczba? :)
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Patrykos w 19 Lipca 2010, 23:18:31
Wartburg. Wagon ciekawy, nie znam się zbytnio na nich (ale planuję się zagłębić w temat wagonów osobowych).
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Gwozdziu w 19 Lipca 2010, 23:30:23
Wagon to zdaje się typ 94A. Produkcja ZNTK Opole '76.
Na forum 785mm.pl jest o nich wątek tutaj (http://koleje.webd.pl/forum/viewtopic.php?t=72).
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Mihau w 20 Lipca 2010, 21:21:09
Miałem okazję spać w tym wagonie na zeszłorocznym zlocie drezyniarzy w Węgorzewie. Spało się bardzo komfortowo, ale najciekawsza rzecz to chyba Żukoluch:)
http://rail.phototrans.eu/14,48539,0.html (http://rail.phototrans.eu/14,48539,0.html)
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: muri w 20 Lipca 2010, 22:56:41
Z żuków na torach lepszy ten:
http://www.ssb.strefa.pl/mitor/mitor.html
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Gwozdziu w 20 Lipca 2010, 23:53:35
Mitor był rzeczywiście dość niesamowitą konstrukcją, i chętnie bym się przejechał - ale jako wynalazek na linie lokalne to chyba jednak średnio. Jakoś nie mogę sobie wyobrazić codziennych nim podróży, troszkę zbyt prowizoryczny - mniemam że skutecznie odstraszał pasażerów. No i biorąc pod uwagę opłaty za dostęp do infrastruktury, raczej by się nie kalkulował. Mógł zabrać czternastu pasażerów, i nawet przy takim obłożeniu był by niesamowicie nierentowny, niestety. Cennik PLK uwzględnia pojazdy o masie do 60 ton, na to przydała by się osobna kategoria. Poza tym, paradoksalnie cena za pociągokilometr rośnie.. odwrotnie proporcjonalnie do jakości. Chyba że się mylę, i kategoria "5" to CMK, a "1" to coś jakości tragicznej - wiki jednak podaje że tak nie jest.
Edit: Wiki w zasadzie podaje kategorie od 0 - magistrale - do 3, to linie znaczenia miejscowego.
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Preki w 14 Sierpnia 2010, 19:12:02
Dwie sztuki wagonów tego typu są w posiadaniu TOZKiOS w Pyskowicach. Pochodzą one wraz z salonką produkcji Lilpopa z kopalni piasku Szczakowa. Byłem wewnątrz jednego z nich i śmiem stwierdzić, iż to na zewnątrz wygląda na skróconego znacznie ryflaka, wnętrze jednak przypomina bonanzę (te same kanapy). Najciekawsze jednak są wózki. Tak, wbrew wszelkim pozorom nie są to osie jak w np. wagonach Bi28/29, lecz wózki jednoosiowe (osie toczne w parowozach też są na wózkach 1-osiowych). Wyglądają jak powszechny 4ANc skrócony do jednej osi, prądnica też ta sama co w wagonach standardu "Y".
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Gwozdziu w 15 Sierpnia 2010, 00:03:56
Z czego w zasadzie wynika to, że wagon ma jednoosiowe wózki? Mniemam że są skrętne, bo po co inaczej wózki - ale czy to przy dwóch osiach znacząco wpływa na wpisywanie się wagonu w łuki?
Tytuł: Odp: Co to za wagon?
Wiadomość wysłana przez: Preki w 15 Sierpnia 2010, 13:31:51
1. Na pewno lepiej się wpisuje w łuki niż wagon ze "stałymi" osiami.
2. Inny typ prowadzenia zestawów kołowych. Wspomniane Bi28/29 oraz wszelkie 2-osiowe wagony towarowe mają prowadzenie widłowe, natomiast wagony typu 94A - kolumnowe. Wpływa to na mniejsze zużycie nawierzchni oraz spokojniejszą jazdę.

http://bana.rail.pl/tymczas/wozki/prowadzenie_zestawow.pdf - tu małe coś o prowadzeniu zestawów kołowych.