- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: C2H6OH w 11 Lipca 2010, 16:03:33
-
Czy w związku z aktualnymi wysokimi temperaturami, mogą być zauważalne dla zwykłego podróżnego, takie wydłużenie szyn, że przerwy dylatacyjne będą praktycznie niezauważalne?
-
Teraz tory są spawane. Chyba że nie są, jak na trasie z Bydgoszczy do Torunia przez Unisław i Chełmżę…
-
Zwrotnice mogą się nie przekładać np... W taborze np. sprężarki mogą nie chcieć się załączyć przez temperaturę [dziś u mnie w okolicy już trzeci skład miał z tym problem]. Różnie. Tylko to może pasażer zauważyć i przez to ucierpieć :)
-
Jeśli np. tor jest źle ułożony w planie i profilu, to może dojść do wyboczenia się toru w bok, lub przy źle podbitych podkładach w pion. Czyli wywali tor do góry.
-
Czyli raczej nie ma szansy na to, że w miejscach, gdzie są wyczuwalne przerwy dylatacyjne, nagle będzie się zmniejszać i nie będą wyczuwalne?
-
Takie rzeczy, tylko na lekcji fizyki w gimnazjum :)
-
Żelazo wydłuża się ok. ćwierć milimetra na stopień, więc… niby przerwy mogą znikać przy dużych upałach, ale stale czasami zachowują się troszkę inaczej ;)
-
A jak kompensuje się wydłużanie szyn na torowiskach spawanych ?
-
W torze bezstykowym podsypka stabilizuje przesuw toru oraz stosuje się opórki przeciwpełzne.Nie ma żadnej dylatacji.
-
Czyli tak jak myślałem że te przerwy na tykach szyn to po prostu niedokładność wykonania a nie żadna dylatacja. Przecież nawet szyna nie ma za bardzo się jak przesunąć jak jest łubkami ściśnięta.
Poza tym gdzieś kiedyś czytałem tak jak ty mówisz, że samo zamocowanie powstrzymuje przed wydłużaniem się szyn nie powodując przy tym tworzenia się nadmiernych naprężeń w szynie.
-
W torze bezstykowym podsypka stabilizuje przesuw toru oraz stosuje się opórki przeciwpełzne.Nie ma żadnej dylatacji.
Człowieku! co TY opowiadasz. Znajdź mi na szlaku w torze bezstykowym opórki przeciwpełzne! Tor musi być ułożony w planie i profilu, do tego musi być zrobione naprężenie toru.
-
W torach tramwajowych wygląda to tak:
http://www.transportszynowy.pl/torytramdylatacja.php
Zawsze mi się wydawało, że w kolejowych jest tak samo.
-
Coś podobnego jest zastosowane na moście kolejowym w Tczewie.
-
Tory kolejowe bezstykowe są wstępnie naprężane podczas spawania. Praktycznie polega to na naciągnięciu szyn do spawu, a po ostygnięciu szyn zdejmuje się naciąg i szyny pozostają naprężone. W upał naprężenie po prostu jest mniejsze.