- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bocznica => Wątek zaczęty przez: uetam w 25 Lutego 2009, 19:59:59
-
Kurcze, a moze dalbys rade wrzucic to wszystko w jakis jeden programik ?:]
-
o. właśnie. I jeszcze dorobić "ścieżkę do maszyny" dla wszystkich plików edytowalną, gdyż każdy ma pod inną nazwą katalog maszyny.
Chodzi tu o to iż określam tylko raz katalog maszyny, a następnie za pomocą np. makra excelowskiego wybieram jaki arkusz mnie interesuje. Wtedy nie muszę za każdym razem "klepac ścieżki docelowej maszyny".
-
Kurcze, a moze dalbys rade wrzucic to wszystko w jakis jeden programik ?:]
Nie da rady :), bo:
1)one były robione stopniowo - w zależności od chwilowych potrzeb
2)za dużo roboty i mogłyby mi się zmienne w programach pokręcić, gdyby je zebrać w kupę
3)ja jestem zwolennikiem właśnie takiego czegoś, czyli "dziel i zwyciężaj" :)
o. właśnie. I jeszcze dorobić "ścieżkę do maszyny" dla wszystkich plików edytowalną, gdyż każdy ma pod inną nazwą katalog maszyny.
Można jasne, dorobić "nadrzędny" program z menu i w zasadzie byłoby to co Mateu chce i Ty, ale ile tam wpisujesz razy ? Co chwilę nie musisz, wpiszesz raz i będzie.
Propozycje wydają się mi sensowne, ale robił tego nie będę - sorka (nie chce mi się w to bawić już).
Jakaś część z tych rzeczy pokrywa się ze starterem Ra, a tam jest to w kupie.
-
Aktualizacja pkt. 2b
« Dodano: 12 Czerwca 2009, 19:51:04 »
Aktualizacja pkt. 17
-
...Dla tga należy uważać, aby nie zmieniać plików z przezroczystością, gdyż wykorzystywany jest program InfranViev, który gubi przezroczystość...
Ostatnio natknąłem się na programik NConvert (http://www.xnview.com/en/nconvert.html). Służy on wyłącznie do przetwarzania wsadowego z linii komend i co ważniejsze, zapisuje przeźroczystość w tga. Dlatego proponowałbym zamienić Irfana na ten programik.
-
Fajnie. Jak masz rozpykaną linię komend dla zmiany rozmiarów, to napisz. Wiesz, może, czy format tex też łyka?
-
Takie przykładowe wpisy:
* To resize :
nconvert -out png -resize 510 230 *.jpeg
nconvert -out png -ratio -resize 510 0 *.jpeg
nconvert -out png -ratio -resize 0 510 *.jpeg
nconvert -out png -resize 200% 200% *.jpeg
You can use it with images sequences.
For example, to convert the files file00.pic, file01.pic, ..., file10.pic and
we convert to jpeg format with the name pattern res0.jpg, res1.jpg, ... type :
nconvert -out jpeg -n 1 10 1 -o res#.jpg file##.pic
You can use % to specify source filename in dest filename.
For example, nconvert -out jpeg -o result_%.jpg file.tga
creates a file named result_file.jpg
Wszystko jest opisane w pliku txt w paczce z programem:)
Niestety nie obsługuje formatu tex.
-
Ok, mnie się nie chciało czytać, bo skoro Ty to miałeś rozpykane, no to tak mi łatwiej z deczka :)
« Dodano: 01 Lipca 2009, 16:59:04 »
Aktualizacja pkt. 22
-
Aktualizacja pkt. 23
« Dodano: 31 Sierpnia 2009, 17:03:38 »
Aktualizacja pkt. 24
-
Aktualizacja pkt. 25
« Dodano: 03 Listopada 2009, 16:50:13 »
Aktualizacja pkt. 26
« Dodano: 04 Listopada 2009, 23:36:21 »
Aktualizacja pkt. 27
Jak również pkt. 2 i 17 (szybciej powinny działać, niż wcześniejsze wersje).
-
Czy dałoby się zrobić żeby to ostatnie narzędzie, zamiast usuwać, przenosiło pliki do wybranego folderu?
-
Zrobione :)
« Dodano: 05 Listopada 2009, 20:58:42 »
Aktualizacja pkt.22
-
Co do pkt.22, jest problem z teksturami nieba. Program twierdzi, że mają 45x128 32 bity (w rzeczywistości 4096x2048 24 bity). Poprzednia wersja rozpoznaje je poprawnie. Poza tym wszystkie .tga mają 32 bity, natomiast niektóre .tex nawet 65 bitów. No chyba, że tak ma być, bo nie jestem tego pewien.
-
Co do tych niebów, nie wiem o co chodzi, teoretycznie nic nie powinno się zmieniać, jeśli chodzi o pokazywanie rozdzielczości. Podeślij na szybko tutaj 1 teksturę tego nieba. Co do tex, napisałem w instrukcji w pliku, że tego pewien nie jestem. Co do tga, to mi pokazuje czasami albo 24, albo 32. np. grassgreen1.tga pokazuje mi, że ma 24 bity i sprawdzałem wyrywkowo z InfranView i się zgadza..
Edit:
Pobrałem jakieś nieba z tego wątku:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7175.msg73338.html#msg73338
i wynik w załączniku (b.jpg).
-
Aj, chyba już przemęczony jestem. Nie spojrzałem, że to są pliki tworzone w folderze mini przez starter, więc wszystko w porządku.
-
Ok :), ja też idę w kimę...
« Dodano: 08 Listopada 2009, 12:19:02 »
Aktualizacja pkt.29 i 30.
« Dodano: 08 Listopada 2009, 12:58:05 »
08.11.2009 godz. 12:56-ważna poprawka do pkt.29
« Dodano: 09 Listopada 2009, 19:09:27 »
Aktualizacja pkt.31 i 32.
« Dodano: 10 Listopada 2009, 05:38:19 »
Aktualizacja pkt. 31 i 33
« Dodano: 11 Listopada 2009, 13:48:23 »
Aktulizacja pkt. 17,27,28 - tam poprawiłem taką pierdółkę (czasami nie pokazywał się brak tekstury w komunie B)- to były dodatkowe funkcje programów- dlatego pierdółka.
« Dodano: 11 Listopada 2009, 18:54:50 »
Aktualizacja pkt. 32
« Dodano: 12 Listopada 2009, 20:12:38 »
Aktualizacja pkt. 17 i 28 (przyspieszenie działania) i dla pkt. 28 nowa funkcja.
« Dodano: 13 Listopada 2009, 17:58:42 »
Aktualizacja pkt. 17 i 28 (przyspieszenie działania).
W końcu jestem w miarę zadowolony z szybkości działania. Jak poprzednia wersja wyciągała mi wszystkie pliki używane przez wszystkie scn w ciągu 7500 sekund (o jeszcze wcześniejszych wersjach lepiej nie wspominać :)), to ta wersja w ciągu 2300 sekund.
-
Juz piaty raz probuje skorzystac z narzedzia 28, niestety pojawia sie blad. Wszystko dziala dobrze, az do uruchomienia etapu trzeciego (3.Wypisz pliki używane przez scn.) Za kazdym razem, gdy program wypisze okolo 300 plikow pojawia sie komunikat (screen). Spoktal sie ktos z takim bledem? Da sie temu zaradzic?
-
Weż naciśnij debug i pokaż linijkę na której się zatrzymało.
Poprawka na pkt. 17 i 28.
Tam w pewnym momencie liczyła się wielkość liter, a nie powinna. Głupi błąd, acz ważny.
« Dodano: 26 Listopada 2009, 16:15:28 »
Aktualizacja pkt. 2a, 2b
W 2a dostosowałem, aby narzędzie reagowało na błąd z tego postu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,13724.msg141002.html#msg141002
+ drobne poprawki. 2b- drobne poprawki.
« Dodano: 01 Grudnia 2009, 18:42:21 »
Aktualizacja pkt. 34
« Dodano: 03 Grudnia 2009, 17:53:15 »
Aktualizacja pkt:
2c – mogło się zdarzyć, iż wypisywał więcej błędów niż powinien. Błąd spowodowany był, iż w pewnym momencie działania reagował na wielkość liter katalogu, a nie powinien
17 i 28 – uwrażliwiłem programy na tematy związane ze sky.
-
@Mariuszu, mam pytanie. Czy dałbyś radę zrobić program, który by wyszukiwał degenerated triangle? Ja to widzę tak, że program by wyszukiwał, czy plik .t3d nie posiada dwóch wierzchołków o takich samych współrzędnych. Bardzo by to pomogło w wyeliminowaniu degenerated triangle z modeli.
-
Sam mozesz takie cos zrobic. Otwierasz plik z modelem przez Excela, a nastepnie ukladasz odpowiednia formule JEŻELI.
-
Ja się na tym nie znam :D
-
Na pewno da rade, ale najwcześniej będę mógł zająć się tym w weekend. Dodatkowo potrzebowałbym parę takich przykładów (kawałków t3d), gdzie takie coś występuje, abym dokładnie wiedział o co chodzi.
« Dodano: 03 Grudnia 2009, 21:05:56 »
No to niech libertyn Ci zrobi w takim układzie.
« Dodano: 05 Grudnia 2009, 20:51:17 »
Aktualziacja pkt. 35
-
Niestety jest blad, ktory zauwazylem dopiero dzieki koledze @adsimowi. W t3d sa tez obiekty typu FreeSpotLight. Przykladowy wpis:
Parent: light_on00
Type: FreeSpotLight
Name: light_on00
Anim: false
Diffuse: 255.0 214.0 45.0
SelfIllum: true
NearAttenStart: 0.0
NearAttenEnd: 40.0
UseNearAtten: false
FarAttenDecayType: 1
FarDecayRadius: 40.0
FalloffAngle: 45.0
HotspotAngle: 43.0
MaxDistance: 1400
MinDistance: 0
Transform:
1.0 1.43051e-006 -4.76833e-007 0.0
4.76837e-007 -3.02394e-006 1.0 0.0
1.43051e-006 -1.0 -3.02394e-006 0.0
0.00606123 -0.514074 -1.43051e-006 1.0
Jak widac nie maja one zadnych wierzcholkow, jednak Twoj program dodaje pod kazdym takim obiektem wpis:
NumVerts: 6
Co skutkuje bledem przy wczytywaniu i wysypaniem symka do Windows.
-
Podeślij mi orygnialny plik t3d, w którym to miało miejsce. Sprawdze.
Dzwine, bo ja go uwrażliwłem na sprawdzanie tylko wtedy, gdy ilość NumVerts jest większa od zera.
« Dodano: 05 Grudnia 2009, 23:13:57 »
Dałem poprawkę na to. Teraz powinno być ok.
Dzięki adsim za czujność :)
-
Dzisiaj kontynuowałem pozbywanie się degeneratów. Cały folder models poszedł bez problemu. Niestety pojawił się błąd przy modelu lokomotywy 203E-a. W załączniku screen błędu i tego, co pisało w debug.
-
Spróbuj zwiększyć liczbe przy deklaracji tablicy z Dim dane$(50000) na jakąś większą np. 70000. Założyłem, że pomiędzy jednym parentem, który ma NumVerts>0 a następnym, też nuMVerts>0, nie będzie więcej niż 50000 wierszy. Po każdym parencie następuje przepisanie danych z tablicy do pliku, a następnie czyszczenie tej tablicy. Być może to był taki przypadek.
Popróbowłbym sam, ale ja nie mam w PC2009 takiego pliku jak 203E-a.
-
Testuję to najpierw na swojej Maszynie. Ten sam problem pojawia się np. przy 2E.
-
Poprawka.
Zwiększyłem do jeszcze raz tyle tablicę i jest teraz ok (patrzyłem na ten 2E).
Ja nim przelciałem całą swoją MaSzynę, jak była poprzednia deklaracja rozmiaru tablicy i było ok.
Zobacz teraz, po tej poprawce i daj znać.
Tam dla 2e jest ilość numverts 37518, to przekroczyłem rozmiar tablicy (przekracza 50000 wierszy).
« Dodano: 07 Grudnia 2009, 02:25:48 »
Maksymalna ilość wpisanego pojedynczego numverts zarejestrowana w PC2009, to 123576 w
DynamicPKPEN80_v1EN80S.t3d (nie jest to optymalne rozwiązanie chyba, coś yB pisał, aby nie robić takich dużych submodeli).
Wychodzi, że potrzeba około 205960 wierszy. W ostatniej wersji programu, zadeklarowałem tablicę na 300000, co starczy na około 180000 występującego numVerts w danym t3d.
Wystawiłem poprawkę.
« Dodano: 07 Grudnia 2009, 10:37:36 »
Aktualizacja pkt.36
-
Teraz wszystko działa, dzięki.
A zwycięzcą w kategorii "największa liczba zdegenerowanych trójkątów" został EN57-2000 (1600 d.t.) :).
-
Aktualizacja pkt. 37
-
Teraz dopiero zaważyłem, że jest jeszcze jeden problem z narzędziem od zdegenerowanych trójkątów. Efekt widać na screenie. W załączniku daję też plik przed i po użyciu narzędzia.
-
Ale co ja mam z tym zrobić?
Program działa tak jaka była koncepcja, czyli jak znajdzie degenrowane, to ma usunąć ten trójkąt i zminejszyć ilość numverts.
Ja jak na razie przeleciałem swoją maszynę tym i nie zauważyłem ubocznych skutków.
Jeszcze dodatkowo sprawdź czy u Ciebie w programie jest tak:
omin_trojkat:
xx = wyg: ilnum = ilnum - 3
For xi = xx To 1 Step -1
If dane$(xi) <> "" And dane$(xi) <> ap$ Then xx = xi: Exit For
Next xi
Bo to ostatnia wersja. Jeśli tak masz, no to ja nie wiem co robić.
W tej ostatniej wersji uwrażliwiłem program na to, jeśli zdegenerowany trójkąt nie był by w 'kupie' czyli np. tak:
NumVerts: 1878
1
1.46886 -1.69527 1.25244 0.857676 0.656693
-1.46914 -1.6963 1.25244 0.857679 0.646012
-1.46914 1.3089 1.25244 0.850585 0.646012
Zobacze załącznik, przerobie odrobine program, aby zobaczyć co wyrzucił i dam odpowiedź.
-
Mariusz ale ten przyklad co podales to wlasnie nie jest zdegenerowany trojkat. Mysle, ze tutaj jest pies pogrzebany. Patrzylem na te pliki od adsima i po prostu nie do konca zrozumiales definicje zdegenerowanego trojkata :)
-
Ja wiem że nie jest, to był tylko przykład, rozbitego trójkąta.
Patrzylem na te pliki od adsima i po prostu nie do konca zrozumiales definicje zdegenerowanego trojkata :)
Jakiś Ty pewny co ja zrozumiałem, a co nie :)
Nie w tym rzecz, że nie zrozumiałem, tylko rzecz w błędzie programistycznym i w pewnych okolicznościach doliczał coś do dt a nie powinien. Poprostu nadpisywała się zawartość zmiennej, która pamiętała jedną ze współrzędnych (z prawidłowej współrzędniej na pusty ciąg znaków), a to skutkowało z kolei, iż punkt był traktowany nie jako 3 współrzędne, tylko dwie.
Na drugi raz nie wyciągaj tak daleko idących wniosków :)
Ale znalzałem przyczynę błędu. Zobaczcie teraz. Poprawka poszła. No przyznaję się bez bicia, że błąd leżał po stronie programistycznej i sorry.
Na usprawiedliwienie swoje mam tylko tyle, że nie byłem w dobrej formie pisząc to narzędzie :)
Mam nadzieję, że macie backupy...
No i jeszcze raz podziękowania dla adsima, za czujność :)
-
Akurat wyszło to przy zmianach w PC, ale spokojnie, kopia jest, więc zaraz się poprawi. Teraz już nie wykrywa złych trójkątów w WzK.t3d. Dzięki za szybkie naprawienie tego:).
« Dodano: 15 Grudnia 2009, 00:25:51 »
Miałbym jeszcze jedną prośbę. Czy byłoby możliwe, żeby narzędzie do zmiany selfillum w lampach lokomotyw dodawało też świecenie do końcówek (endsignal)?
-
Aktualizacja pkt. 6 i 13
6-przyspieszenie działania
13-przyspieszenie działania + dodatkowa funkcja z tego postu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,10988.msg144376.html#msg144376
« Dodano: 17 Grudnia 2009, 16:14:22 »
Aktualizacja pkt. 13
Dodałem funkcję, która również sprawdza i poprawia off (czy dla off jest SelfIllum: false). W poprzednich wersjach sprawdzało tylko on (SelfIllum: true). Teraz reaguje na on i off.
-
A jak to się ma do świateł na przejazdach, które migają naprzemiennie, a w stanie "wyłączonym" jedno światło jest "On", a drugie "Off"?
Type: Mesh
Name: Light_Off01
Anim: false
Ambient: 84.0 86.0 86.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 210.0 212.0 212.0
SelfIllum: true
(...)
Type: Mesh
Name: Light_On01
Anim: false
Ambient: 84.0 86.0 86.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 210.0 212.0 212.0
SelfIllum: true
(...)
Name: Light_On00
Anim: false
Ambient: 84.0 86.0 86.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 210.0 212.0 212.0
SelfIllum: true
(...)
Type: Mesh
Name: Light_Off00
Anim: false
Ambient: 84.0 86.0 86.0
Diffuse: 255.0 255.0 255.0
Specular: 210.0 212.0 212.0
SelfIllum: true
(...)
//--- migajace lampki
event (p1)_0_sygn1 lights 0.8 (p1)_Syg1 2 2 endevent
event (p1)_0_sygn2 lights 0.8 (p1)_Syg2 2 2 endevent
//--- zgaszone lampki
event (p1)_1_sygn1 lights 0.8 (p1)_Syg1 1 0 endevent
event (p1)_1_sygn2 lights 0.8 (p1)_Syg2 1 0 endevent
-
No to jest narzędzie do t3d dynamic (pudła modeli). Tam tego czegoś o czym pisałeś nie ma.
13)t3d_head_lamp_il_true.rar - skończone narzędzie - służy do kontroli/zmiany parametru wyświetlania się zapalonych i zgaszonych reflektorów w taborze, dla lepszej wizualnej różnicy pomiędzy tymi 2 stanami
Ponadto, czy ja wiem, czy w tym przykładzie dla off powinno być true.
Na moje nie.
Dodatkowo program reaguje tylko dla on/off, gdy w name jest endsignal lub headlamp.
-
Mam pomysł może jest coś wart? Czy można zrobić narzędzie które mierzy w plikach scn gęstość upakowania modeli i tekstur na kilometr kwadratowy, lub jakiś inny wycinek scenerii? Takie narzędzie mogło by wskazać miejsca do optymalizowania scenerii pod względem ilości FPS. Ostatni zauważyłem że w scn L061 w Stradomiu FPS drastycznie spada pomimo że ilość obiektów w polu widzenia nie jest duża (kamera skierowana na niebo lub oddaloną teksturę) lasu.
-
Krzyśku pomysł fajny, tylko napisz jakby miał on to liczyć, dokładnie wzory jakieś i co dokładnie miałby zliczać mając do dyspozycji współrzędne obiektów. Tekstury są rozmieszczane różnie w zależności od typu obiektu np. tekstura słupa od semka zapisana jest w t3d, a ten t3d jest dawany poprzez inc, a inc poprzez parametry współrzędnych.
Ogólnie nie wnikając w jakieś szczegóły dużo roboty jak na moje oko z tym.
« Dodano: 22 Grudnia 2009, 18:21:05 »
Aktualizacja pkt. 38
-
Aktualizacja pkt. 39
« Dodano: 05 Lutego 2010, 21:15:45 »
Godz. 21:10-poprawka do dzisiejszej aktualizacji (dla narzędzia do konwersji plików - tekstury.xls. Nie wykasowałem jednej linii komend, a w sumie ważnej)
« Dodano: 07 Lutego 2010, 19:47:48 »
Aktualizacja pkt. 40, a także poprawka do programu konwertującego tekstury.
Pkt. 40 tyczy się tego postu:
http://eu07.pl/forum/index.php/topic,14330.msg152446.html#msg152446
Ponieważ chętnych trochę było na PW, daltego napisałem narzędzie. Niektórzy mnie opacznie zrozumieli, więc doprecyzuję: to nie jest poprawka w eu07.exe, tylko taka proteza, która umożliwi tym ludziom, którym sprzęt nie pozwala na obsługę dds. Proteza polaga na tym, aby przekonwertować tekstury MaSzyny do formatu tga i dostosowaniu plików symulatora to tekstur tga.
Aby PC2009 dostosować do tga, należy:
1)Przekonwertować wszystkie tekstury oprócz *.tex do *.tga.
Można posłużyć się moim narzędziem z menu Narzędzi diagnostycznych, narzędzie nr 4.
2)Z menu narzędzi różnych wybrać narzędzie nr 18 i uruchamiać przyciski od numerów 1 do 10. W konfiguracji, jeśli w PC2009 są pliki *.tex, to nie należy w komórce A5 stawiać iksa.
----
Wspomiałem też o poprawce programu do konwersji. Próbowałem też stowrzyć plik bat z zapisanymi plikami do kowersji. W sumie działało fajnie i szybko, ale było jedno 'ale'. Tym 'alem' był błąd, jeśli konwertowany plik w nazwie zawierał polski znak. Polecenie w pliku bat głupiało wtedy. W związku z tym zrezygnowałem z tego.
-
W oczekiwaniu na poprawkę (karta ATI) skorzystałem z Twojego narzędzia, aby już dziś pojeździć na PC09. Zrobiłem wszystko wg. instrukcji, nie było żadnych błędów podczas konwersji i dostosowywania .t3d i .scn do .tga. Niestety, po uruchomieniu symulatora wszystkie tekstury są obrócone 180 st., pomimo tego, że Twoje narzędzie je obróciło z pozycji prawidłowej dla .dds do pozycji dla .tga.
Screen w załączniku.
-
... Niestety, po uruchomieniu symulatora wszystkie tekstury są obrócone 180 st., pomimo tego, że Twoje narzędzie je obróciło z pozycji prawidłowej dla .dds do pozycji dla .tga.
...
Konwerter NCONVERT przy konwersji odwraca grafikę w pionie, mimo że na teksturze tego nie widać. W związku z powyższym po przekonwertowaniu tekstury do .tga nie należy odwracać grafiki do pozycji normalnej, lecz pozozstawić ją tak jak dla .dds.
-
... Niestety, po uruchomieniu symulatora wszystkie tekstury są obrócone 180 st., pomimo tego, że Twoje narzędzie je obróciło z pozycji prawidłowej dla .dds do pozycji dla .tga.
...
Konwerter NCONVERT przy konwersji odwraca grafikę w pionie, mimo że na teksturze tego nie widać. W związku z powyższym po przekonwertowaniu tekstury do .tga nie należy odwracać grafiki do pozycji normalnej, lecz pozozstawić ją tak jak dla .dds.
Rzeczywiście, kiedy zapisałem jedną teksturę z kabiny EN57 ponownie z użyciem Photoshop'a wyświetla się w symku prawidłowo.
-
Kolejna poprawka do programu konwertującego (narzędzie nr 4 z menu narzędzi diagnostycznych, plik tekstury.xls).
Zgłupieć można od tych konwersji. Postarałem się to jakoś pogodzić. Dla lepszego działania narzędzia konwertującego, wykorzystałem dwa programy (dołączone są w pliku Tools.rar):
1)Nconvert
2)Infranview
Możliwe są takie konwersje:
1)bmp-->dds - wykorzystywany program Nconvert, konwersja z parametrem odwracania (filp)
2)tga-->dds - wykorzystywany program Nconvert, konwersja z parametrem odwracania (filp)
3)dds-->tga - wykorzystywany program Nconvert, konwersja bez parametru odwracania (filp)
Tutaj uwaga: tekstury są odwrócone tak jak dla tekstur dds, ale w symku jest dobrze. Dostosowałem narzędzie do problemu opisanego przez Szocia.
4)bmp-->tga - wykorzystywany program InfranView, konwersja bez parametru odwracania (filp)
5)tga-->bmp - wykorzystywany program InfranView, konwersja bez parametru odwracania (filp)
Wszystkie te kombinacje konwersji sprawdziłem w symku.
« Dodano: 11 Lutego 2010, 16:34:13 »
Czy z dds na bmp też do czegoś chcecie?
-
Czy z dds na bmp też do czegoś chcecie?
Tak ja poproszę. Bo jak zmieniam składy ręcznie to zawsze zapominam dopisać rozszerzenie i jest biało.
-
Bo jak zmieniam składy ręcznie to zawsze zapominam dopisać rozszerzenie i jest biało.
Dodajesz w eu07.ini:
Dodałem nową opcję do ini - defaultext - oznacza ona domyślne rozszerzenie tekstury (bez kropki!)
-
Dzięki!! A poza tym jak on robi te świetne programy.
-
Dodałem z dds na bmp.
Konwersja jest 2-etapowa i automatyczna:
1)Z dds na bmp za pomocą programu NConvert, tylko, że zapisuje się w 32 bit na piksel co w symku powoduje złe wyświetlanie. Konwersja jest z parametrem flip, czyli odwraca się tekstura w stosunku do dds.
2)z 32 bit na 24 bit za pomocą programu InfranView.
Rozi, może zainteresowany nie chce używać exe z PC (a tylko ono ma możliwość defaultowego określenia rozszerzenia)?
W każdym bądź razie ma teraz dużo możliwości :)
Pamiętać należy, iż z dds na bmp traci się przezroczystość tych tekstur, które miały ową przezroczystość.
« Dodano: 25 Lutego 2010, 20:42:33 »
Aktualizacja pkt. 41
« Dodano: 26 Lutego 2010, 20:37:58 »
Poprawka do pkt 41.
Okazało się, iż jeśli punkty p1 i p2 toru wstawianego przez program pomiędzy zwrotką a zwrotką są dokładnie równe sobie, to symek się wykrzacza. Zrobiłem tak, iż do współprzędnej 'z' punktu p2 dodawana jest wartość 0.002 i teraz jest ok :)
« Dodano: 27 Lutego 2010, 12:27:47 »
D ze mnie, a nie fachowiec. Znowu poprawka do pkt. 41. Okazało się, iż to co pisałem wczoraj niezawsze się sprawdza (czasami jeszcze symek się wykrzacza). Doszedłem, iż control vektory dla wstawianego toru trzeba zmienić nieznacznie, i tak, dla p1 wygląda:
0.0 0.0 0.002 //control vector 1
a dla p2, tak:
0.0 0.0 -0.002 //control vector 2
Po tym zabiegu sprawdzowe w różnych konfiguracjach i nie stwierdziłem wykrzaczania się symka. Podobną metodę zauważyłem w L053 no i ona się powinna sprawdzić.
« Dodano: 05 Marca 2010, 16:04:41 »
Poprawka do niektórych moich narzędzi (w tych, gdzie wymagana była informacja o współrzędnych torów).
Dotychczas w programach dla identyfikacji punktów torów posługiwałem się komentami //point
Ponieważ niektóre scenerie pozbawione są tych komentów, to i tym samym programy nie identyfikowały współrzędnych punktów.
Dlatego po poprawce, identyfikacja odbywa się po numerze wiersza danego toru.
-
Witam,
czy mógłbym poprosić o stworzenie narzędzia do hurtowej zmiany tekstur drzewek w scenerii (o ile da się takie coś zrobić)? Chodzi o to, że zamieniam sobie stare drzewa na nowsze, a zamiana w WordPadzie jest dosyć pracochłonna (każda tekstura oddzielnie). W narzędzi powinno być 2x11 pól (po dwa dla każdej tekstury, jedno na zamienianą, kolejne na nowszą), najlepiej aby można było w razie potrzeby zmienić całą ścieżkę (np. z Plants/#costam.dds na l61_plants/costam.dds).
Dziękuję (dodane)
-
Dodałem narzędzie, o które prosiłeś (aktualizacja pkt. 42)
-
Jak już o drzewkach mowa: czy możliwe jest stworzenie narzędzia do obrotu drzewek o losowy kąt względem osi OY?
Dziwnie to wygląda jak jedzie się wzdłuż szpaleru drzew a wszystkie są takie same. Wydaje mi się, że losowy obrót może tu dużo pomóc.
-
Dam rade, chodzi o losową liczbę dla parametru p5, czyli dla tree.inc
origin (p2) (p3) (p4)
rotate 0 (p5) 0
?
Jeśli chodzi o to, na jutro zrobię.
-
Tak, p5. Oczywiście liczba w zakresie -180 do 180.
-
Akurat w przypadku tych tree.inc wystarczy 0...90 :)
Fakt :)
Quark-t
-
Dodałem narzędzie do losowego obrotu drzewek (aktualizacja pkt. 43). W sumie dobry pomysł, zaraz inaczej.
-
Mariuszu czy moglbys dodac do tego narzedzia rowniez randomizacje rozmiaru drzewek w zakresie powiedzmy 20%? :-)
-
Dobrze, że sobie przerobiłem skrypty 3dsa swego czasu i już nie muszę się tym martwić... :)
-
Dobrze, że sobie przerobiłem skrypty 3dsa swego czasu i już nie muszę się tym martwić... :)
Podzielibys sie z innymi :-)
-
Jak skończę dorabiać inne przydatne funkcje, to się podzielę :)
-
Shax, jasne, tylko hmm, tak się zastanawiam od jakiego punktu odniesienia mam liczyć 20% rozpiętość i wysokość. W scn są wpisy np:
include;tree.inc;Plants/#Swierk1.tga;-103.228;0.0;787.809;0.0;10.0;5.0;end
include;tree.inc;Plants/#Swierk1.tga;-160.704;0.0;752.293;0.0;15;8;end
Dwie ostatnie liczby do wysokość i rozpiętość.
Mógłbym najpierw przemiatać dany plik w poszukiwaniu średniej ze wszystkich drzewek i od tej średniej 20%, czy 20% z maksymalnej wartości, czy pierwszej napotkanej. Sam nie wiem jak. Doradzisz? :)
Ziomal, hmm, ale tu raczej chodzi już o istniejące scenerie.
Ja wiem ;) Ale fakt faktem, że nowe też mogłyby mieć to od razu dobrze zrobione :)
ZiomalCl
-
Zmniejszasz obydwie wartosci o ten sam % :-)
-
No właśnie tak pomyślałem przed chwilą:), tzn będę liczył od każdej napotkanej wartości te % dla każdego wpisu tree. Jakoś zacząłem komplikować sprawę, niewiedzieć dlaczego :)
Zrobie to jeszcze dzisiaj.
« Dodano: 12 Marca 2010, 19:39:50 »
Zrobione i jeszcze fajniej to wygląda :)
No i uwaga, iż wiadomo, że jak przepuścimy tym narzędziem pliki więcej niż 1 raz, to jeśli w założeniu było, iż wysokość i rozpiętość ma się zmieniać w przedziale +/- 20 %, to po np. 5 razach wykonania tego procesu, efekt końcowy nie będzie różny w przedziale 20% w stosunku do pierwotnego.
« Dodano: 13 Marca 2010, 14:50:07 »
W sumie tak się zastanawiam jak lepiej zrobić tę randomizację wyskości i rozpiętości drzewek:
1)Jest zrobione: niezależnie wysokość i rozpiętość zmienia się w przedziale +/- 20 %
2)Czy jak sugerował Shax, aby tą samą wylosowaną liczbę z przedziału zastosować do rozpiętości i wysokości
W tej chwili jest większa randomizacja, ale się zastanawiam, czy nie będzie zbyt karłowatych drzew bo. np. wyskość zwiększy się o max. 20% a rozpiętość zmniejszy się o max. 20% lub na odwrót
-
W naturze, jak to w naturze, nieforemne drzewka występują. Ale bardziej bym się skłaniał ku rozwiązaniu, żeby signum zmiany rozmiaru było takie samo dla obu wartości (czyli jak zmniejszamy, to zmniejszamy i na odwrót). Chyba najlepiej będzie wizualnie sprawdzić co wychodzi lepiej (przyjąć maksymalne zmiany i zobaczyć, czy nie wychodzą zbyt wysokie i chude, albo niskie i pękate).
-
Zrobiłem. Dałem możliwość wyboru. Przydałoby się, aby ktoś przetestował różne opcje i liczby, znajdując jakieś optimum i podał to optimum na forum.
« Dodano: 17 Marca 2010, 21:48:48 »
Dodałem na początku wątku ważną uwagę dotyczącą użytkowania narzędzi (uwaga nr 2).
-
Aktualizacja pkt. 44
« Dodano: 22 Maja 2010, 10:51:20 »
Pkt. 44 -przyspieszenie działania narzędzia (około 20 razy).
« Dodano: 24 Maja 2010, 19:23:45 »
Pkt. 44 -jeszcze większe przyspieszenie działania narzędzia.
-
Prośba do moderatora/admina
Uporządkowałem wątek i myśle sobie, aby zostawić tylko pierwszy mój post.
Dzięki z góry.
Proszę bardzo.
ZiomalCl