- Symulator MaSzyna -

Symulator EU07 (i nie tylko) => Pomoc doraźna => Wątek zaczęty przez: ET21-622 w 23 Maja 2010, 10:10:16

Tytuł: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 23 Maja 2010, 10:10:16
Witam!
Czy praca silniku w dieslach jest zależna od chk? Jeżeli tak to jakim wpisem należy się pobawić, aby wszystko grało jak zechcę? A konkretnie chodzi tu o ST44/M62
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Maja 2010, 10:22:22
Tak. Którego silnika? Na forum jest opis parametrów (szukaj w postach Roziego). Jedyny błąd to ten, że MPT odnosi się do silników elektrycznych, nie spalinowego.

PS
Nie lepiej, żeby grało tak, jak jest i powinno być? ;)
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 23 Maja 2010, 10:28:33
Tak. Którego silnika?
Witam!
Czy praca silniku w dieslach(...)
Chodzi mi raczej o spalinowy. No to ja opisze jaki mam problem. Mam tak że muszę zrobić tak aby 29sek startu silnika zmieściło się na początku i aby trwanie silnika nie wchodziło w start, oraz aby trwanie chodziło tak jak dźwięk który zrobiłem, czyli podstawowy, na wolnych obrotach, żeby nie był przyśpieszony niż oryginalny.
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: piotrek0804 w 23 Maja 2010, 11:43:00
Aby trwanie silnika nie wchodziło w start, to ja mam taki patent, że otwieram w rejestratorze i zmieniam parametry dźwięku z PCM 22,050 kHz; bitów: 8 ; Mono na PCM 22,050 kHz; bitów: 16 ; Mono
I wtedy dźwięk startu jest odgrywany do samego końca jego trwania.
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Maja 2010, 11:47:59
Chodzi mi raczej o spalinowy. No to ja opisze jaki mam problem. Mam tak że muszę zrobić tak aby 29sek startu silnika zmieściło się na początku i aby trwanie silnika nie wchodziło w start, oraz aby trwanie chodziło tak jak dźwięk który zrobiłem, czyli podstawowy, na wolnych obrotach, żeby nie był przyśpieszony niż oryginalny.
Ja bym raczej pozmieniał parametry w mmd niż próbował naprawić to charakterystyką (swoją drogą — jak potem wyskalujesz obrotomierz?).
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 23 Maja 2010, 11:51:39
Więc tak, zmiana z 8 bitów na 16 jest dobra, ale dźwięk się zapętla. Co do mmd. To mamy tak  converter: Start_silnika_st44.wav,praca_silnika_st44.wav,dieselend.wav 200I parametrem który jest na samym końcu mam się bawić?
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: piotrek0804 w 23 Maja 2010, 12:05:06
Parametr na samym końcu odpowiada za odległość słyszalności dźwięku. Czyli w tym wypadku dźwięk silnika słychać do 200 m (chyba) od loka.
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: youBy w 23 Maja 2010, 12:10:09
Dokładnie. Parametry w engine modulują dźwięk, więc je trzeba zmieniać. Czy dźwięk masz mono, czy stereo?
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: mechatronik w 23 Maja 2010, 12:10:51
Oryginał dźwięku jest stereo, a to co ma ET21-622 jest mono ;).
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: ET21-622 w 23 Maja 2010, 12:13:19
Posiadam mono, 8 bitów. Jak zmieniłem na 16 bitów dźwięki grały jak chciałem, ale start się powtarzał.
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: janek32 w 23 Maja 2010, 21:21:36
Podobny problem miałem kiedyś z prowizorycznym dźwiękiem stopu silnika SU46 (w DieselPacku, gdzie gaszenie było wstawione z SM42), który zrobiłem odwracając motor-su45-start. Dźwięk powtarzał się 2 razy, na początku trzeciego się urywał. Nigdy nie odkryłem, co z tym zrobić.
Tytuł: Odp: Praca silnika a chk.
Wiadomość wysłana przez: szogun w 23 Maja 2010, 22:04:06
Dźwięk powtarzał się 2 razy, na początku trzeciego się urywał. Nigdy nie odkryłem, co z tym zrobić.
Zależy na jakim systemie pracujesz. Jeżeli masz XP to da radę zrobić to bez problemu bo na Viście widzę że tej opcji nie ma. Wystarczy otworzyć Rejestrator dźwięków, wybrać zakładkę plik -> otwórz, wybrać swój plik, potem plik -> zapisz jako, i pod polami nazwy i formatu jest pole w którym jest wpisana częstotliwość itd. Trzeba kliknąć zmień, wybrać 22050 Hz, 8 Bitów, Mono i zapisać. Wtedy nic nie powinno się zapętlać.