- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Bieżące Symulatorowe => Wątek zaczęty przez: Michu46 w 04 Maja 2010, 19:29:55
-
Witam. Ile razy wjeżdżając na stację czy to Sandomierz czy Dębica brakuje mi otoczenia. Pomyślałem czy byłoby możliwe zastąpić modele budynków, wieżowców, dróg, bocznicy, taboru na bocznicach zdjęciem np. zamiast tekstury lasu wstawić teksturę z otoczenia. Przykład: (w załączniku) Tu zamiast pola dać foto miasta. Jak oceniacie pomysł, wyszło by to w ogóle?
-
Można, masz materiały?
-
Kierunek jest słuszny, pisałem o tym ze 2 lata temu…
-
Można, masz materiały?
Materiałów nie mam, chodziło mi o pomysł, dla traso pisarzy, zamiast robić budynki, dokładać torów, po których i tak nie pojedziemy w scenerii dać ściane, a na niej zdjęcie z tej stacji. Nie szkodziło by to chyba FPS na stacjach!?
-
dokładać torów, po których i tak nie pojedziemy
Tu przesadziłeś.
w scenerii dać ściane, a na niej zdjęcie z tej stacji.
Spróbuj takie coś wykonać przy torach. Zrozumiesz, czemu przesadziłeś.
-
FPS byłby może wyższy ale takie patenty są w MSTS-ie czyli to siedzenie przed zdjęciem zamiast porządnej kabiny w 3D... Wystarczy sobie porównać kabiny MSTS-owe (http://www.youtube.com/watch?v=ThY7v2beHPY&feature=related) z 4E, EN57, 201E, EP09. Myślę że to rozwiązanie przyjęłoby się tylko wśród osób które mają naprawdę słabe komputery ponieważ większość chyba stawia na realizm.
Edit: Wiem że odbiegłem od tematu ale to tak dla porównania jak wygląda coś bez 3D.
-
Nie mówimy o kabinie.
-
W tym wypadku tło miałoby służyć jako uzupełnienie otoczenia, czyli nie musimy walić 150 drzew, aby imitowały las, tylko wystarczy np. 20 + tło wykonane ze zdjęć.
-
Zdjęcia powinny być jako trzeci plan (widoczny w odległości powyżej 100÷200 m). Już nawet obecnie się to zdarza, że przed "ścianą lasu" umieszcza się trochę drzewek, co daje lepszy efekt, niż sama "ściana lasu".
Problemem jest jedynie duża objętość zdjęć używanych praktycznie jednorazowo. Docelowo powinno być to rozwiązane na poziomie EXE poprzez dynamiczne wyczytywanie "okolicznych" tekstur, bez trzymania ich wszystkich jednocześnie w pamięci.
-
No może i przesadziłem z tymi torami, również stawiam na realizm. ale
Zdjęcia powinny być jako trzeci plan (widoczny w odległości powyżej 100÷200 m). (...)
ściana z teksturą miasta czemu by nie.
-
Podobne tła są zastosowane na Linii 61, gdzie prezentują się całkiem dobrze.
-
Tylko w jednym przypadku zdjęcia są jako pierwszy plan - lasy i nie wygląda to najlepiej. Podobnie by było jak byś wstawił obok toru jakieś budynki z miastem.
-
Ale tu nie chodzi o to aby to było całkiem obok toru. Najpierw byłoby parę budynków 3D, a tło dopiero jakieś 100 metrów od toru (tak jak pisał Ra)
-
Wezcie stacje Debica na linii 053. Pomysl trafny zwlaszcza w takich przypadkach. Za tym dworcem mozna by wstawic zdjecia miasta. W katalogu z teksturami powinien byc taki plik tla malego miasta
#Stad_villa_var_01.tga/dds
. Pytanie teraz jak takie zdjecie tla miasta wykonac? Nasze symkowe miasta (o ile mozna to nazwac miastami) az dopominaja sie takich rozwiazan.