- Symulator MaSzyna -
Symulator EU07 (i nie tylko) => Na warsztacie => Wątek zaczęty przez: szogun w 03 Maja 2010, 09:21:37
-
Chciałbym zaprezentować coś co niedawno zrobiłem (screeny w zał)
Cała kabina to re'paint tekstur. Na screenach jest przeróbka kabiny pod model 4E-zez, ale chciałbym to zrobić z wszystkimi trzema "odmianami" kabiny, oprócz tego jakieś "bajery" na universalach (oprócz tych które są dorobiłbym np. grające radio jak w M62, osłony przeciwsłoneczne...) i zrobić tekstury na model 4E-tv i 4E-zez (na 4E zostałaby 4E-150).
Muszę jeszcze trochę poczekać ponieważ mój komputer jest uziemiony ale jeżeli zacznę coś robić to napiszę tutaj.
Pozdrawiam
-
Na ten przemalowany kran nie mogę patrzeć tak to tandetnie wygląda. Jak chcesz juz coś zrobić to zrób to porządnie.
-
Na ten przemalowany kran nie mogę patrzeć tak to tandetnie wygląda.
Cała kabina to re'paint tekstur.
Screeny już trochę przeleżały. Kiedy będzie możliwość postaram się to jakoś poprawić. Wszystkie tekstury są przerobione za pomocą GIMP-a i odpowiedniego balansu kolorów (chyba tak to się nazywa). Czemu? Nie mam czasu i sprzętu żeby samemu kabinę obfocić a nie mogę znaleźć zdjęć.
Poza tym trafiła do mnie jedna rzecz którą @MKaczy napisał
Zakładam ten wątek, gdyż chciałbym się dowiedzieć czy "takie coś", na myśli mam cały ten projekt, ma racje bytu? Bo zauważyłem ze ostatnio wiele się zmieniło i coraz bardziej patrzymy na to jak "jak" coś wygląda.
Jeżeli skończę to będę się starał dać do testów i opublikować (chyba że w BUGS zadecydują inaczej). Jeżeli komuś nie będzie się podobało to nie ściągnie. Nie chciałbym kłótni na ten temat.
-
Wszystko fajnie, tylko dlaczego te screeny są jakby z filmu ? Kompresja, rozmiar...
-
« Dodano: 12 Maja 2010, 19:46:47 »
Witam! Dostałem nową kartę graficzną więc zacząłem dalej pracować.
Kabina na screenach poniżej i tekstura loka są w wersji ostatecznej (odnosi się to tylko do tego modelu - każdy zostanie przerobiony).
Odnośnie wydania to nie wiem czy wydać jedną paczkę z repaintem wszystkich kabin, czy może wydać osobno każdy przerobiony model. Piszcie czy chcecie jedną paczkę, czy trzy wydane osobno.
Pozdrawiam!
« Dodano: 12 Maja 2010, 19:51:47 »
-
Tekstura zewnętrzna pozostawia wiele do życzenia, niestety. Przede wszystkim proponuję zmienić kolor górnego pasa, który idzie bezpośrednio pod rynienkami z pomarańczowego na niebieski, taki kolor miały tylko pierwsze sztuki w nowym schemacie malowania IC. Druga sprawa to uszczelki, 198 ma takie blaszki przy uszczelkach.
-
Nie wiem co sądzicie o obiciu foteli. Wg. mnie wyglądają paskudnie.
-
A co w nich jest nie tak?
-
Chodzi mi o to niechlujnie "powklejane" logo.
-
Tekstura zewnętrzna pozostawia wiele do życzenia, niestety.
Wiem ale w końcu każdy od czegoś zaczynał...
Przede wszystkim proponuję zmienić kolor górnego pasa, który idzie bezpośrednio pod rynienkami z pomarańczowego na niebieski.
Już poprawione.
Druga sprawa to uszczelki, 198 ma takie blaszki przy uszczelkach.
Mógłbyś mi dokładniej sprecyzować?
Dołączam jeszcze dwa screeny z kabiny b które się nie zmieściły w poprzedniej wiadomości.
-
http://hamman.pl/galeria/albums/userpics/10002/EP07-198.jpg
-
IMHO niezbyt dobrze dobrana kolorystyka kabiny. Szarosc powinna byc zblizona do koloru na pudle, przykladowo do zdjecia, ktore podal Patrykos.
-
Powiem tyle że bardzo ciężko jest to osiągnąć ale będę próbował rozjaśnić.
-
Tekstura zewnętrzna pozostawia wiele do życzenia, niestety.
Wiem ale w końcu każdy od czegoś zaczynał...
Może te zdjęcia na coś się przydadzą:
http://eu07.pl/userfiles/1064/foto-EP07-198.7z
-
No @Bartas, masz zdjęcia, więc zrób porządną teksturę, a nie wklejasz tylko numerki. Osobiście nie lubię jeździć w Maszynie i widzieć dookoła takie same lokomotywy różniące się tylko numerem.
-
http://eu07.pl/userfiles/1064/foto-EP07-198.7z
Przydadzą się ;)
Odnośnie koloru kabiny przykład drzwi do maszynowni (oczywiście znacznie zwiększy to nakład pracy). Więcej rozjaśnienia raczej nie będę dawał.
No @Bartas, masz zdjęcia, więc zrób porządną teksturę, a nie wklejasz tylko numerki. Osobiście nie lubię jeździć w Maszynie i widzieć dookoła takie same lokomotywy różniące się tylko numerem.
Mogę najwyżej przekleić niektóre elementy na istniejącą teksturę (czytaj: EU07-150) ponieważ nie mam jeszcze tyle doświadczenia żeby odpowiednio "wyprostować" zdjęcia.
-
Bok na zdjęciach Mati_An jest w jednym kawałku i jest w miarę prosty. Idealnie nadaje się dla początkującego teksturowca. Czoło podziel na 3 części (okna, środek i dół) i każdą z osobna dopasuj. Przy oknach, polecam pobawić się narzędziem perspektywa (Shift+P w Gimpie).
Każdy od czegoś musi zacząć, a praktyka... wiadomo co robi.
-
Mogę najwyżej przekleić niektóre elementy na istniejącą teksturę (czytaj: EU07-150) ponieważ nie mam jeszcze tyle doświadczenia żeby odpowiednio "wyprostować" zdjęcia.
Gdzie Ci się tak spieszy? Masz doskonałą okazję żeby się nauczyć robić tekstury. Posiedź nad tym choćby miesiąc i zrób solidną teksturę. Robienie byle czego nie doda Ci doświadczenia, ni sławy ;).
Pozdrawiam!
-
Pierwsze podejście - mnóstwo błędów które oczywiście będą poprawione. Myślę że stan tej tekstury to jakieś 5% albo i nawet mniej.
-
Mi się wydaje, że te białe paski na czole powinny być trochę wyżej. Myślę, że w przyszłości będzie to poprawione. Pamiętaj też o tym, żeby każda część tekstury była tej samej jasności/ciemności (żeby nie wychodziły takie mieszane kolory) .
-
Pierwsze podejście - mnóstwo błędów które oczywiście będą poprawione. Myślę że stan tej tekstury to jakieś 5% albo i nawet mniej.
Błędów może jest, ale da się je wyeliminować. Na pierwszy rzut oka widzę podwójny reflektor, występuje w dwóch miejscach na teksturze. Wymaż (np. opcja plaster/łatka - Gimp) reflektor z głównej tekstury, a zostaw tam gdzie były reflektory w oryginalnej teksturze.
...marzyć to sobie można ;)
ZiomalCl
-
Odnośnie błędów to ja widzę tyle...
-
Znalazłem jeszcze dwa (kolor czerwony) .
-
Parę poprawek...
-
Zrób tyle poprawek, ile trzeba. Jak uznasz, że skończyłeś - daj do Testu dodatków. Chwalenie się sceenem z każdą jedną maleńką poprawioną pierdółką jest bez sensu. Zamykam.