- Symulator MaSzyna -
Hyde Park => Bieżące kolejowe => Wątek zaczęty przez: szogun w 01 Maja 2010, 13:17:29
-
W jaki sposób lokomotywa łamie pantografy? FILM (http://www.youtube.com/watch?v=u12a6XwP-S4)
-
Nie jestem pewny ale wydaje mi się że przez to że ślizg "skleja" się z drutem, tak jak jest spawanie czy coś w ten deseń i wtedy pod naciskiem loka pantograf się łamie.
-
Po raz kolejny skorzystałem z szukajki i wypluła mi tylko tyle (http://eu07.pl/forum/index.php/topic,7277.msg74766.html#msg74766).
-
W 1:12 masz na zdjęciu izolator sekcyjny. Wystarczy, że maszynista kontynuował jazdę na dwóch pantografach przez to miejsce. W momencie gdy przejechał pierwszym pantografem za izolator doszło do zwarcia dwóch odcinków zasilania (występują czasem spore różnice w napięciu zasilania -obciążeniu odcinków). Przypuszczam, że główną przyczyną, zniszczenia odbieraków było to, że maszynista kontynuował wtedy jeszcze rozruch no i mu ślizgi przyspawało ;). A jak to się stało, to połamanie pantografów to już żaden problem… ;) Kiedyś był już podobny przypadek ale na E181 w Lotosie.
Ewentualnie mogła być uszkodzona sieć trakcyjna.
-
Wystarczy, że maszynista kontynuował jazdę na dwóch pantografach przez to miejsce.
Jechał na dwóch, gdyż oba są połamane. O ile się nie mylę, takim przypadku za pierwszy pantograf płaci maszynista...
-
Pod filmikiem pisze że to był ostatni kurs maszynisty przed emeryturą, więc jeśli jest tak jak mówi Mechatronik; będzie chyba 2 pierwsze musiał przekazać spowrotem na konto PKP :)
-
Dzięki za wyjaśnienie. Myślę że można zamknąć.
Pozdrawiam
-
Witam, jestem autorem omawianego filmu, więc mam coś do powiedzenia.
Piotrek - połamał się tylko pierwszy pantograf. Na drugim leżały szczątki pierwszego, a drugi tylko opadł. Póżniej, pod koniec filmu jest widoczne, że pantograf nr 2 jest w całości. To chyba wiele wyjaśnia.
-
Piotrek - połamał się tylko pierwszy pantograf. Na drugim leżały szczątki pierwszego, a drugi tylko opadł. Póżniej, pod koniec filmu jest widoczne, że pantograf nr 2 jest w całości. To chyba wiele wyjaśnia.
Rzeczywiście, opadł, ale też się uszkodził z tego co widać.
-
Gdzie widzisz jakieś uszkodzenia?
W 1:15 ten zwisający ślizg, co jest widoczny, to resztka pantografu nr 1, która wisi na pantografie nr 2. Przyjrzyj się, ślizg od "dwójki" jest na miejscu.
-
Gdzie widzisz jakieś uszkodzenia?
2 pantograf - urwany jeden z elementów konstrukcyjnych ramion, a drugi wygięty, poza tym podejrzewam tez uszkodzenie małego pantografu, przy takim ustawieniu ramion.
-
2 pantograf - urwany jeden z elementów konstrukcyjnych ramion
A konkretnie?
-
A konkretnie?
Konkretnie ten element mocowany ukośnie, łączący po przekątnej lewą i prawą część ramion (nie znam fachowej nazwy).
-
Drążek usztywniający.
-
Drążek usztywniający.
Dokładnie o to chodzi!
-
Ok, no to ten element jest lekko wygięty. Ale co się urwało, co mówileś?
-
Ok, no to ten element jest lekko wygięty. Ale co się urwało, co mówileś?
Urwał się ten sam element, lecz po przeciwnej stronie pantografu.